Care este originea botezului?

Mi s-a pus astă seară întrebarea la telefon: care este originea botezului?
Că în Vechiul Testament nu îl vedem poruncit, iar în Noul Testament, când îl vedem pe Ioan botezând, pare a face un lucru comun, un lucru cunoscut, acceptat.
De unde a pornit ideea de a boteza? Asta era întrebarea.
În primul rând trebuie să avem în minte o axiomă a lui Dumnezeu foarte clară: ceea ce a fost în Vechiul Testament, a fost umbra, simbolul a ceea ce a urmat.
Deci dacă noi facem acum ceva, mai ales ceva poruncit de Domnul Isus, cum este botezul, trebuie să știm că spre această realitate privesc simbolurile din Vechiul testament care au prevestit-o.
Ce simboluri a prevestit botezul? Câte?
Cel puțin patru, din care două directe și încă două indirecte:
1. Potopul, un simbol al morții celor vechi.
2. Trecerea mării roșii
3. Spălarea preoților înainte de a intra în slujbă
4. Vindecarea lui Naaman

Pe lângă aceste simboluri mai avem unul chiar la începutul creației: „Duhul lui Dumnezeu Se mişca pe deasupra apelor. ” Geneza 1:2 Este imaginea primei creații în care vedem aceste două elemente: apa și Duhul.
La Botezul Domnului Isus vedem aceeași imagine, apa și Duhul: „De îndată ce a fost botezat, Isus a ieşit din apă. Şi, în clipa aceea, cerurile s-au deschis şi a văzut pe Duhul lui Dumnezeu pogorându-Se în chip de porumbel şi venind peste El.” Matei 3:16

Cel mai puternic simbol al botezului este fără îndoială potopul, implică din nou apa, dar apa ca simbol al morții: „Nu ştiţi că toţi câţi am fost botezaţi în Isus Hristos, am fost botezaţi în moartea Lui?” Romani 6:3
Celălalt simbol direct, trecerea Mării roșii semnifică eliberarea.

Dar chiar dacă avem acest umbre, există texte mult mai clare care arată că Ioan Botezătorul a fost cel rânduit de Tatăl să pregătească calea Unsului și această pregătire a fost tocmai acest botez introdus de Ioan.

Fariseii aveau și ei „felurite spălări”, la nunta din Cana erau șase vase puse după obiceiul de curățire al iudeilor, obicei înfierat de Domnul Isus, care îi acuză pe farisei că fac astfel de spălări conform tradiției bătrânilor.
Deci nu putem vedea aceste spălări ca un fel de precursoare ale botezului.
Botezul nu era nicidecum nici în forma, nici în spiritul unor astfel de spălări care se repetau la iudei. Botezul lui Ioan se făcea odată.
Apoi, fariseii n-au primit botezul lui Ioan, nu era ceva agreat de farisei, nu era în tradiția bătrânilor, nu semăna cu spălările lor.
Şi tot norodul care l-a auzit şi chiar vameşii au dat dreptate lui Dumnezeu, primind botezul lui Ioan, dar fariseii şi învăţătorii Legii au zădărnicit planul lui Dumnezeu pentru ei, neprimind botezul lui.” Luca 7:29-30
Fariseii nu l-au crezut pe Ioan: „Botezul lui Ioan de unde venea? Din cer sau de la oameni?” Dar ei vorbeau între ei şi ziceau: „Dacă vom răspunde: ‘Din cer’, ne va spune: ‘Atunci de ce nu l-aţi crezut?‘ Matei 21:25
Botezul lui Ioan venea din cer, nu de la oameni.
Aceasta este originea botezului: cerul.
Botezul este un simbol divin, adus și introdus în lume printr-un profet pentru a pregăti calea Profetului din Nazaret, Unsului Domnului.
Toată istoria lumii a fost anunțată de Dumnezeu prin profeți, evenimentele istorice, schimbările de împărății, ridicări și căderi, tot.
Smeriții profeți au adus lumii înștiințările cerești, prin ei Dumnezeu a luminat lumea până la venirea Luminii Lumii.
Prin botez noi vestim că am fost absolviți de judecată, că am trecut prin ea, dincolo, că ne-am trimis păcatele înainte, iar dacă adăugăm la simbol toate înțelesurile umbrelor din Vechiul Testament obținem un tablou mult mai fidel.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s