Să ne slujească nouă drept pilde

Când îmi privesc avutul strâns
cu gând flămând si ochi avar
mă simt în sufletul meu plâns
un pic ca Nebucadnețar.

Când fratele-mi cel drag și bun
încep să-l văd ca pe-un străin,
îmi vine parcă ca să-mi spun
”nu sunt și eu tot un Cain”?

Când celui ce m-a apărat
cu duh frățesc și cordial
nu-i răsplătesc îndatorat,
cu ce-s mai bun ca un Nabal?

De mi-aș dori să spun ce-i drept
dar și câștig mârșav să am
aș merge și eu ne-nțelept
pe căile lui Balaam.

Când sunt născut ca nazireu,
dar vreau cu lumea-n unison
să fiu,  dar și cu Dumnezeu:
sunt și eu tot ca un Samson.

Când duhurile în leșin
se-nchină ca sub bardă brazii,
iar eu la bani și haine țin
văd în oglinda-mi pe Ghehazi.

Nu ne-a ajuns nici o ispită
nepilduită în Scriptură
Căci pilda-i astfel rânduită
ca să luăm învățătură.

Ghehazi, Iona, Iov, Șimei
Samson, Cain, Ioab, Nabal
ne sunt profesori dragii mei
pentru războiul actual.

Prin ce ispite fost-au ei,
aceleași sunt și-n noi acum,
și-așa cum au luptat acei,
așa va fi și-al nostru drum.

La luptă trebuie-nvățat
Vechiul Cuvânt amănunțit,
înving cei ce L-au ascultat,
pierd cei L-au disprețuit.

1 Corinteni 10:6-13

”Şi aceste lucruri s-au întîmplat ca să ne slujească nouă drept pilde, pentru ca să nu poftim după lucruri rele, cum au poftit ei.

Să nu fiţi închinători la idoli, ca unii dintre ei, după cum este scris: „Poporul a şezut să mănînce şi să bea; şi s-au sculat să joace.“

Să nu curvim, cum au făcut unii din ei, aşa că într-o singură zi au căzut douăzeci şi trei de mii.

Să nu ispitim pe Domnul, cum L-au ispitit unii din ei, cari au pierit prin şerpi.

. Să nu cîrtiţi, cum au cîrtit unii din ei, cari au fost nimiciţi de Nimicitorul.

Aceste lucruri li s-au întîmplat ca să ne slujească drept pilde, şi au fost scrise pentru învăţătura noastră, peste cari au venit sfîrşiturile veacurilor.

Astfel dar, cine crede că stă în picioare, să ia seama să nu cadă.

Nu v-a ajuns nici o ispită, care să nu fi fost potrivită cu puterea omenească. Şi Dumnezeu, care este credincios, nu va îngădui să fiţi ispitiţi peste puterile voastre; ci, împreună cu ispita, a pregătit şi mijlocul să ieşiţi din ea, ca s-o puteţi răbda.”

Mijlocul să ieșim din ispită este Cuvântul scris al lui Dumnezeu, tocmai învățătura scrisă mai dinainte în întâmplările pe care evreii din vechime le-au trăit pentru noi.

 

Lasă un răspuns

