Întrebare pe Facebook: „Ce puteți spune despre Holocaust? Pentru ce a fost pedepsit poporul evreu?”  

Răspuns:
 Să știi că am pus întrebarea asta la mai mulți prieteni evrei și nici unul nu mi-a spus că holocaustul a fost o pedeapsă.
Sau cum cred mulți „creștini”, că holocaustul a fost o pedeapsă că l-au răstignit pe Isus. Pur și simplu prietenii mei evrei ori au refuzat să răspundă pe subiect, ori au spus un simplu nu.
Eu văd acum, după ani de zile de citit și recitit profeții, un pic mai mult: nu numai holocaustul, dar întreaga istorie de pribegie a evreilor este o pedeapsă profețită de Moise, de ceilalți profeți asupra lor „dacă nu veți asculta, vă voi risipi printre popoare„.
Ei sunt totuși o pildă și o avertizare pentru noi.
În același timp, evreii au dus cu ei, în pribegia lor, nu doar pedeapsa pribegiei și a imposibilității de a avea o țară a lor, ci și ceea ce Dumnezeu a scris despre ei la Isaia 43: „voi sunteți martorii Mei, zice Domnul„, au dus mărturia lui Dumnezeu din Chile până în Kamceatka.
Evreii sunt pricină de mirare și de întrebare.
Când Domnul Isus ne-a atenționat să privim la smochin, a știut că nu numai evanghelia va fi propovăduită în toată lumea, dar și evreii vor fi împrăștiați peste tot.
Holocaustul, ca apogeu al acestei pedepse este o împlinire a mai multor profeții:
Deuteronom 28:65-67 „Între aceste neamuri, nu vei fi liniştit, şi nu vei avea un loc de odihnă pentru talpa picioarelor tale. Domnul îţi va face inima fricoasă, ochii lîncezi, şi sufletul îndurerat. Viaţa îţi va sta nehotărîtă înainte, vei tremura zi şi noapte, nu vei fi sigur de viaţa ta. În groaza care-ţi va umplea inima şi în faţa lucrurilor pe care ţi le vor vedea ochii, dimineaţa vei zice: „O, de ar veni seara!“ şi seara vei zice: „O, de ar veni dimineaţa!

Isiaa 3:24:”Şi atunci în loc de miros plăcut va fi putoare; în loc de brîu, o funie; în loc de păr încreţit, un cap pleşuv, în loc de mantie largă, un sac strîmt; un semn de înfierare, în loc de frumuseţă.
Mai apoi, Ezechiel anunță sfârșitul „sabiei”: Ezechiel 38:8 „…în vremea de apoi, vei merge împotriva ţării, ai cărei locuitori, scăpaţi de sabie, vor fi strînşi dintre mai multe popoare pe munţii lui Israel cari multă vreme fuseseră pustii; dar, fiind scoşi din mijlocul popoarelor, vor fi liniştiţi în locuinţele lor.„Istoria este definită exact cronologic în Biblie și semnalizată prin fapte istorice exacte.
Să credem Biblia, este istoria viitorului.

(Continui cu întrebări și răspunsuri de pe Facebook unde îmi petrec o parte din timp aducând argumente și dialogând cu cei cu „cuget bun” și nu numai.)

 

2 comentarii

  1. Un alt punct de vedere cu privire la pedeapsa evreilor se gaseste in Matei 27:25, Si tot norodul a raspuns: „Sangele Lui sa cada asupra noastra si copiilor nostri!” Atunci au ales un ucigas, Barabas, si au fortat autoritatea procurorului roman, Pilat ca sa osandesca la moarte prin rastignire a Domnului Isus!

    Apreciază

    Răspunde

  2. Interpretarea e sensibilă.
    Le-am pus exact așa problema mai multor prieteni creștini evrei (unul din ei foarte cunoscut) și m-a mirat cum au ocolit răspunsul…evreiește.
    Cred că îi înțeleg, e greu de făcut diferența între acceptarea unei sentințe și aprobarea ei.
    Antisemitismul „creștin” se poate hrăni cu o interpretare pe muchie de cuțit și a făcut-o de 2000 de ani, de cele mai multe ori sângeros.
    Să lăsăm trecutul judecății viitoare.
    Intrăm în alte vremuri, ramurile în fața cărora strămoșii noștri nu ar fi trebuit să se fălească vor fi realtoite în „chiar măslinul” lor din care au fost tăiate, și această realtoire va avea loc în vremea noastră și (puțin probabil că așa târziu) a urmașilor noștri.
    Pe noi nu ne privește această realtoire, nici un creștin normal n-ar trebui să-și dorească să fie pe pământ în acele vremuri.

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un comentariu