De ce n-avem timp? (pentru că nu l-am răscumpărat)

„Răscumpăraţi timpul!”

N-avem timp, că nu-l răscumpărăm
din robia-n care l-am legat,
tot gândind la lume ne-ncetat
timpul nostru lumii-l angajăm.

Timpul ce ne vine şi-l privim
cum ni-l pierdem zilnic, cu bucata
este însăşi viaţa noastră…. biata,
când fără folos ne-o irosim!

Cănd promiţi prea multe vechii firi
tu dator prin asta-i te-ai făcut,
zilele şi anii ţi-ai vândut
şi că nu ai timp atunci te miri!

Tot strângând gunoaie şi-adunând
şi gândind la ce e pe pământ
am ajuns noi înşine-un mormânt
timpul vieţii noastre îngropând!

Căci umblarea după ce e jos
şi gândirea firii,
moarte e,
moare-întâia oară timpul,
ce
l-am răpit din slujba lui Hristos!

Timpul:
anul,
ziua,
orice clipă,
nerăscumpărate, ne robesc
trup şi suflet lumii ce-o servesc
ca într-o perpetuă risipă.

Timpul să-l răscumpăraţi ‘napoi
din robia-n care l-aţi vândut,
nu averile ce n-au putut
a-şi scăpa stăpânii din nevoi!

Un comentariu

  1. […] Dar mai este o datorie…mult mai periculoasa, infinit mai inrobitoare, nemaipomenit de vicleana si de usor de acumulat….iar apoi greu de platit: datoria fata de firea pamanteasca, fata de carne. “Asadar, fratilor, noi nu mai datoram nimic firii pamantesti, ca sa traim dupa indemnurile ei” Romani 8:12 Planuri, nazuinte, vise, aspiratii, impletite cu obiceiuri omenesti si comparatii cu oamenii, cu traditii si ambitii desarte, condimentate cu pizma…toate sunt suficient de perfide pentru a-ti crea un imens deficit, in primul rand de timp iar…mai mult nu trebuie, e destul atat. Am scris aici despre rascumpararea timpului. […]

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un comentariu