Hur

A intrat o mașină roșie în curtea firmei: CJ .. HUR, eram în biroul de vânzări.
Zic pentru mine, dar tare: HUR,…m-a năpădit amintirea de la Refidim, când mâinile lui Moise cădeau de oboseală și cum Aaron și Hur le susțineau.
Și cum așa i-au bătut pe amaleciți (lingușitori).
Și că dacă am mijloci și noi așa, ca Moise pentru popor, ca Domnul Isus pentru noi?! Ce pildă!
Totul mi-a trecut prin cap în 5 secunde și apoi zic tare numărul mașinii și întreb pe colegele din birou:
Voi știți cine-a fost HUR?
–-liniște
-Aaron și Hur, …..insist,…. nimic.
Atunci intră în birou un alt client, baptist, cunoscut.
-George, tu știi cine-a fost HUR? Nu știa nici George. Dar nu părea stresat că nu știe.
-Dar trebuie să știu? și îmi spune povestea lui, cum a fost botezat de un mare pastor din orașul nostru de 5 ori înstelat.
-Îmi descrii cum ți-ai lipit eticheta de baptist pe tine! îi zic, și adaug:
Eu tare greu mi-am dat-o jos, că era lipicioasă.
-Dar totuși nu crezi că ar trebui să știi cine-au fost și ce-au făcut Aaron și Hur? nu mă las eu.
Deja colegele se foiau. Subiectul deranja.
-Ascultă, îmi spune George încurajat de foiala din jur: „te asigur că 98% din cei ca mine nu știu cine-a fost Hur.”
-Știi ce e trist? Că te bucuri de asta?
Și m-am gândit că oameni ca el ar tremura de frică dacă ar fi singuri într-o barcă care se scufundă și s-ar simții okay dacă ar fi pe un vapor cu 1000 de oameni care se scufundă.
Totuși, zic, e important ca să cunoaștem ce au făcut profeții, și Moise a fost unul din cei mai mari pentru că a fost un prototip foarte clar și definit al Domnului Isus. Pildele și cuvintele și faptele lor sunt lecții pentru noi și dacă nu le cunoaștem atunci când avem nevoie de ele suntem ca un meseriaș care nu are unealta potrivită pentru problema specifică.
Foiala a răbufnit într-un cor de proteste că nu e nevoie să știm aceste lucruri, că putem să fim creștini fără să le știm, că „dumneavoastră”, că bla… bla… bla.
Asta a fost jertfa mea de seară, în ziua când am împlinit 57 de ani și când până la 70 mai am mai puțin de 4750 de zile, parcă 4748.
Oamenii din creștinismul ăsta care se simte, simt totul și știu sigur că nu e nevoie să știe nimic.
Dar atunci pentru cine și-au trăit viețile cei cu care Dumnezeu a umplut paginile cărții Lui?
Desigur, pentru creștinii care citesc, și cunosc, și cred și trăiesc Biblia.
Tu ce care creștin ești?
Din care creștinism faci parte?