Doctrina transsubstanțierii la Cina Domnului. Un pahar sau multe păhărele?

Catolicii susțin că botezul, cina, sunt sacramente, adică prin participarea la ele, te umpli cu ”har”, așa cum umpli cu un lichid o sticlă sau un vas.
Anabaptiștii și urmașii lor au arătat că botezul și cina sunt simboluri, contează felul cum sunt făcute, nu substanța în sine.

De exemplu, botezul e foarte important ca să fie făcut prin scufundare în apă, nu prin stropire, și la vârstă adultă, nu la bebeluși. Că se face în râu, în bazin, în piscină sau în cadă, puțin importă, e important să fie scufundare în apă. Altfel s-a dus simbolul.

Catolicii și ortodocșii consideră că botezul este o taină săvârșită de preot, pentru că acesta are ”har”, iar prin botez copilașul intră în biserică. Deci botezul ar avea vreun efect mistic asupra pruncului și astfel pruncul devine creștin. Și că indiferent cum se face botezul, puțină apă să fie măcar, dar neapărat preot, cristelniță, odăjdii, slujbă…și invocarea reușește.

Să nu râdeți, că s-ar putea ca și voi să faceți același lucru la….

….Cina Domnului.

Cina Domnului e tot un simbol. E importantă forma în care se ia.
Părinții noștri în ale credinței luau acest simbol de sute de ani frângând o pâine și bând dintr-un pahar.
Secole la rând acest lucru nu s-a schimbat, până în vremea din urmă când s-au descoperit microbii.
Tot atunci oamenii moderni deja și-ar fi zis că sigur Domnul Isus nu știa ce vorbește când a zis că ”a mânca cu mâinile nespălate nu spurcă pe om”. Și că faptul că la Cină au băut dintr-un pahar probabil ținea de ”cultura” lor.

Deși am vagul sentiment că vorbesc în gol spunând apăsat niște lucruri unor oameni pe care nu-i interesează, scriu totuși:
-NICĂIERI, DAR NICĂIERI în tot Noul Testament nu este pus accentul pe ”vin” ca substanță, ci pe PAHAR, ca formă: UN PAHAR.
La fel pâinea: O PÂINE.
Cred că trebuie să faci o resetare în capul tău.
Ideea de atingere a unei substanțe e ca și cum popa catolic stropește pruncul cu 3-4 picături de apă sau îi umezește fruntea cu un prosop umed. El crede și împreună cu el toți cei ce nu se opun, că un pic de apă contează…și slujba popii.
Ideea de a lua din ”vin”, ca și cum vinul, substanța (unii zic să fie must, o dovadă în plus că tot la substanță se gândesc, nu la formă, nu la simbol) ar conta, e paralelă cu transsubstanțierea, cu credința în substanțe, dar ca să nu mă repet, mergeți la ce am scris despre Dumnezeul-substanță, lichid, fum, apă de ploaie.
Un Dumnezeu lichid sau ”substanță” se poate vinde, se poate diviza și împărți, ca vinul la cină, în 1000 de păhărele, de dat la 1000 de enoriași de care ai nevoie ca popă să poți strânge de-un salariu mare.
Prin frângerea pâinii vestim un mesaj, vestim moartea Domnului.
A desființa modelul lăsat de Domnul Isus, din frică de infecții este o dovadă de cât de adânc a săpat evoluționismul la temelia Turnului credinței.
Credeți că Domnul Isus, Creatorul Viței și al noroiului, al salivei și al microbilor, nu știa ce zice când a zis ”beți toți din El”, sau ”acest pahar”, sau ”paharul binecuvântat”?
Au trebuit să apară teologii de 2 lei din secolul XX, care 9 din 10 nu cred în creația în 6 zile, nici în potop, nici în vârsta de 6000 de ani a universului, dar cred ferm că Domnul Isus a fost un înapoiat peste ale cărui cuvinte ar trebui să sărim, că nu se descoperise microscopul pe vremea Lui, și El nu știa câți microbi transmitem unul la altul pe buza unui pahar de vin.
Ce să faci, un Isus înapoiat!
Te rog dragul meu cititor care nu te-ai plictisit până aici, să-ți reconsideri părerile despre popii cărora le dai bani să te mintă.
Una din minciuni este că dacă iei păhărelul din tava lui nu e nici un bai.
Ba e bai mare!
Păhărelul acela nu e ”paharul”, nu respectă porunca Domnului.
Să fim legaliști acum?
Nu mai „legaliști” ca la botez. De fapt corect este „principiali”.
Dacă îi zici la principiu, lege, s-a dus toată învățătura.
Hai să facem și botezul cu picătura, sau la bebeluși!
Ar trebui consecvență.
Să observăm un lucru, cunoștința crește între oameni: noi învățăm de la evreii din vechime, așa stă scris, ce li s-a întâmplat lor, s-a întâmplat pentru învățătura noastră.
Toată istoria Vechiului testament e manualul nostru.
Când ei nu au ascultat, au fost pedepsiți, din pedepsele lor învățăm noi frica.
Dar și noi învățăm pe alții, pe îngeri.
Domniile și stăpânirile din locurile cerești cunosc azi ”prin adunare” înțelepciunea lui Dumnezeu.
Îngerii doresc să privească la noi.
De aceea trebuie să ascultăm să facem cum a zis Domnul, până va veni El, ca să fim profesori buni pentru elevii noștri: îngerii, pentru că trăim ”înaintea îngerilor”.
Nu e nici o transsubstanțiere la Cina Domnului, e un simbol, trebuie lăsat așa cum a spus Domnul Isus și trebuie făcut exact așa. Așa vestim.
Dar dacă pastorul tău nu face așa?
Cred că ar trebui să-l lași în pace, să facă el cum vrea, tu să faci bine.
Afacerea numită biserică, la care e el director și îi umple contul, nu te duce pe tine în cer, căci domnul director de biserică s-a îndepărtat de Cuvintele Domnului Isus, Domn în Numele căruia un amărât de inginer ți-a scris această postare la care a ajuns la un binecuvântat sfârșit.

3 comentarii

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s