Nu da zeciuială dacă ai datorii

Plătește-ți mai întâi datoriile, tu ești cel care trebuie ajutat, nu-ți cere nimeni să ajuți pe alții până nu ai terminat cu tine.
Lasă-i să dea pe cei ce sunt pe plus.
Ce te învăț eu aici nu te va învăța nici un popă.
E simplu să înțelegi de ce: dacă ei ar predica împotriva zeciuielii, n-ar avea venituri.
Iar dacă ar predica împotriva îndatorării, nici enoriașii lor n-ar fi prea bogați.
Of, of.
Dar s-o iau cu începutul.
Titlul meu  e puțin greșit, eu învăț peste tot și dintotdeauna nici să nu dai zeciuială, nici să nu ai datorii.
Atunci de ce am scris titlu așa?
Pentru că de zeciuială poți scăpa, de datorii mai greu, majoritatea oamenilor au cel puțin o datorie (rată) pentru casă.
Socotesc că atât timp cât cineva are datorii, acela este el însuși rob, acela are nevoie să fie ajutat și nici chiar Dumnezeu nu-i cere să ajute pe alții cel aflat el însuși în nevoie.
Iar pe popi nicidecum.
Popii sunt un cancer social, vorbesc pe bani și vând astfel iluzii, nu trebuiesc ajutați sub nici o formă.
Templele lor nu trebuiesc zidite, nici plătite, Dumnezeu nu locuiește în ele.
Iar bancherii sunt alt fel de oameni de care trebuie să te ferești cât poți.
Titlul meu ar fi trebuit să fie așa: nu da zeciuială, nu face datorii!
Dar am scris așa pentru că mulți au datorii rezonabile și strict existențiale, dar măcar de zeciuială să scape.
Tatăl meu de jos mă învăța cel mai mult cât eram împreună la lucru.
Iar la adolescență coseam cu el în brazdă și m-a învățat insistent ce înseamnă să fi ”mai rău ca sărac”!
Mi-a spus că:
1. Cine are ce să trăiască e bogat, e pe plus. Eventual poate să dea la alții, dacă vrea, nu de obligație.
2. Cine nu are nimic, decât poate haina de pe el e sărac, e pe zero.
3. Mi-a mai spus că este o stare mai rea, mult mai rea ca starea de sărac, starea de a fi dator.  Acela e pe minus. Și că să fug cât pot de datorii.
M-a învățat că să fi sărac nu e o tragedie, există ceva mult mai rău.
Toată viața i-am ascultat sfatul legat de datorii și apoi l-am găsit sub strict aceeași formă și în Biblie.
Dumnezeu cere să facă bine celor ce au de unde, celor bogați:
”Îndeamnă pe bogaţii veacului acestuia să nu se îngâmfe, şi să nu-şi pună nădejdea în nişte bogăţii nestatornice, ci în Dumnezeu, care ne dă toate lucrurile din belşug, ca să ne bucurăm de ele. Îndeamnă-i să facă bine, să fie bogaţi în fapte bune, să fie darnici, gata să simtă împreună cu alţii, aşa ca să-şi strângă pentru vremea viitoare drept comoară o bună temelie pentru ca să apuce adevărata viaţă.” 1 Timotei 6:17-19
Celor robi le spune să scape dacă pot, iar această scăpare implica de multe ori strângerea unei sume ca răscumpărare, valoarea lui la piața de sclavi. Unui astfel de om Dumnezeu nu-i cere să facă milostenii, îi cere să scape de robie.
” Ai fost chemat când erai rob? Să nu te nelinişteşti de lucrul acesta; dar dacă poţi să ajungi slobod, foloseşte-te. 1 Corinteni 7:21
Și în alt loc Cuvântul arată clar că ”cel ce ia cu împrumut, este robul celui ce-i dă cu împrumut.” Proverbe 22:7
Deci dacă ai datorii, ești rob, scapă de datorii, nu-ți mai da banii la escroci!
Căci dacă cel ce-ți cere zeciuială nu te învață ce te-am învățat eu în acest articol din Cuvântul Tatălui din ceruri, (și sigur nu te învață așa) atunci tu sponsorizezi un tâlhar, dușman al Tatălui tău și dușman al tău.
Am văzut în America biserici pline de oameni ei înșiși datori care susțineau cu sume colosale escroci religioși și am ascultat cu urechile mele cum acești afaceriști de suflete le spuneau celor înșelați de ei cât de mult depinde binecuvântarea lui Dumnezeu de suma care o varsă lunar la church.
Că dacă te zgârcești ”cu Dumnezeu” (ei înțelegeau complexul: templu, popă, etc) și Dumnezeu se va zgârci cu tine,
Și toți acei ascultători sau majoritatea dintre ei,  erau ei înșiși datori pe ani mulți înainte.
Practic, bieții oameni luau bani cu dobândă de la un escroc mai mic (bancherul) și-i dădeau pentru nimic la alt escroc mai mare(popa).
La primul îi dădeau înapoi după o vreme mai mult și de la ultimul nu primeau nimic în schimb, practic plăteau minciuna dublu.
V-am prezentat cu detalii hidoșenia a două surori născute în odioasa casă a Tatălui tuturor celor ce au numele  de familie Minciuna: Zeciuiala și Datoria.
Nu le face curte, nu le pofti!

O lămurire: ar însemna atunci ca dacă nu mai ai datorii, poți să dai zeciuială?
Poți să dai chiar mai mult, dar nu numi zeciuială ce dai și nu da la popi te rog. Principiul zeciuielii nu există în Noul Testament, dar cel al dărniciei da.
După  ce scapi de datorii, dă cât ai socotit în inima ta, dar ai grijă cui.

 

One Response to Nu da zeciuială dacă ai datorii

Lasă un răspuns

