Ce fel de creștin ești tu?

Mi s-a pus a suta oară această întrebare săptămâna trecută, de către un om la care nu m-am așteptat.
Propovăduitor al evangheliei, destul de dezlegat (zice el) de culte și uniuni.
Zice.
I-am răspuns că:
-sunt creștin.
-Bine, bine, ce fel de creștin?
-Creștin punct
Nu accept altă etichetă pe mine.
O dezlipesc când mi-o pun alții.
Omul insista, că nu se poate, că trebuie să fiu de careva fel.
-I-am spus că în Biblie scrie de un singur fel și că de ăla vreau să fiu:
Chiar dacă nu port totdeauna cu cinste mărturia acestui nume, nu-mi voi pune altul, sau încă unul.

-Bine, zice omul meu, părinții tăi ce au fost?
-I-am spus că baptiști.
-Păi atunci ești baptist.
-Sigur, zic, așa cum apostolul Pavel a putut spune: ”fraților, eu sunt fariseu, fiu de farisei”, așa sunt și eu baptist.
Răspunsul meu nu i-a convenit fratelui, el voia neapărat să mă bage într-un țarc.
-Dar la recensământ ce-ai scris?
-La recensământ, tot așa am răspuns: creștin.
-Bine, bine, de care? Catolic, ortodox, etc? m-a întrebat omul cu recensământul.
-Simplu, creștin.
-N-avem rubrică.
-Păi atunci nu sunt creștini în România, le-am zis.
-Sunteți ateu?
-Nu, sunt creștin.
-Avem o rubrică: fără religie.
-Aia-i bună, le-am zis.
Am aflat apoi că sunt aproape 20000 de ”fără religie” în România, dar nu atei.
E ca și Dumnezeul necunoscut din Atena.
Unul fără statuie, dar cu un altar și cu o inscripție.
La fel e și Adunarea Domnului Isus: ”lumea nu ne cunoaște”, când vrem să căpătăm relevanță cu orice preț, adică vrem să fim înțeleși și acceptați de lume, pierdem statutul de străini și călători.

 

Lasă un răspuns

