Jurnal de Israel, ziua 4: Elat-Coral World, Neghev-înapoi, Ierusalim

(Tot jurnalul aici.)
Azi nu prea am ce scrie, a fost o zi de călătorit.

De fapt nu chiar, azi am văzut Ierusalimul, Marea moartă.

Dimineață, la Elat m-am trezit primul și am plecat la un magazin să cumpăr pentru micul dejun.

Aici e altă lume, la intrare în Mall, toată lumea trece prin filtru ca la aeroport, la supermarket era paznic cu pistol, pe șosea la intrare în Elat, barieră cu militari, era deschisă, nu ne-a oprit.
Dar e o senzație de siguranță, nu te simți deloc amenințat, e normal.
La micul dejun am citit Psalmii 85, 86, 87 și 88.
”Nimic nu seamănă cu lucrările tale.” Psalmul 86:8
Și am avut ocazia să vedem acest lucru pentru că am mers la Coral World.
Vă las aici un filmuleț:

pozele mele nu prind frumusețea de culori.
Am fost la mai multe Acvarii în lume, unul în Creta era mare sau în Pigeon Forge (USA) dar acesta cu posibilitatea de a vedea sub apă direct în mare coralii, mi s-a părut cel mai tare.
Repetam continuu ce citisem dimineața:”nimic nu seamănă cu lucrările Tale”.
Mașina ne-a așteptat cu 45 de grade
elat3
deși afară erau ”doar” 38.

La 3 și 20 am ieșit din Elat după ce ne-am făcut cumpărături și am pus benzină.
Salutul de vineri e Șabat Șalom, toată lumea închide și se pregătește de sabat.
Prietenul nostru trebuia să fie seara înainte de sabat la Ierusalim, cartierul Talpiyot, la o familie de evrei, creștini mesianici. Bine ar fi fost să ajungă înainte de 8, că era ceva cu intrarea în sabat și ceva candele de aprins.
Am tras tare și a ajuns la 8 fără un sfert.
Am ales traseul de-a lungul graniței Iordaniei, drum mai fără curbe.
elat-ierusalim
Am oprit cam la 100 de km de Elat la o prăvălie de margine de drum.
Era drumul pe care au mers și evreii prin pustie.
Probabil din dor de clienți, stăpânul a înălțat în curte un șarpe de …lemn.
elat4
Am discutat de câteva zile cu cineva că Dumnezeu nu a înălțat un porumbel sau un miel în pustie, ci chiar un șarpe.
”L-a făcut păcat pentru noi.”
Este un principiu al inversiunii la Dumnezeu, fratele Moisescu a scris despre asta mult iar eu trebuie să mai citesc.
Una din ”ape” se numea Paran.
paran
Apă, vorba vine, că era albie uscată.
albie
Iarna însă e altfel.
Drumurile se inundă, apa trece peste șosea, se trag barierele.
flooded
În zonele de trecere a apei peste șosea (zeci de locuri) sunt semne care arată nivelul apei.
semn
Toată pustia de-a lungul graniței Iordaniei am străbătut-o în aproape două ore…
pustie
…apoi înainte de a atinge Marea Moartă am luat-o la stânga spre Dimona, Beer Șeba, Ierusalim.
Era drum mai scurt pe lângă Marea moartă dar prin teritoriu palestinian și n-am vrut.
Am urcat mult până am ajuns la nivelul mării, nici n-am știut când coborâsesem sub el.
sealevel
Înainte de Beer Șeba au apărut iar colibele beduinilor.
beduini
Iar odată cu înserarea a apărut Ierusalimul ”înconjurat de munți”.
ierusalim
Gata.
Sper că nu v-am plictisit.
(Tot jurnalul aici.)   .

Lasă un răspuns

