Jurnal de Israel, ziua 2: Jaffa (Iope)

(Tot jurnalul aici.)
Dacă ieri am mers în Galileea, azi am mers la Jaffa.
Dar să încep cu începutul.
Recuperarea mașinii. Am adus mașina de unde am parcat-o aseară și am găsit loc chiar lângă bloc, toată lumea era plecată la serviciu.
Aici se lucrează pe rupte.lucru.jpg
Urcau sticla de la geamuri la etajul 6, aici e 7, nu au parter.
Poza e la noi pe stradă, unul din șantiere că era câte-un șantier la fiecare 100 de metri.
La micul dejun am aflat că nu sunt salarii mari, un pic mai mult decât dublul din România, dar prețurile sunt mult mai mari, mai ales la locuințe.
Da, nu le ajunge locul, deși construiesc non-stop.
Asta am discutat în timp ce luam micul dejun la o cafenea sus pe Carmel
cafenea
și apoi am mers să cunoaștem o evreică creștină în vârstă de 100 de ani împliniți. E plecată din România.
Locuiește în Haifa, dar jos în oraș, nu pe munte, la etajul 10.
Ora petrecută la ea a fost o relaxare, am material de câteva postări.
Părinți evrei seculari, limba germană, 5 limbi, poveștile ei se petrec undeva prin perioada interbelică, e născută totuși în 1916.
În timp ce povestea despre întâlnirea cu Wurmbrand mi-am amintit că am citit povestea ei pe net. Mi-a confirmat, e povestea de aici: https://amintiricusfinti.wordpress.com/2013/03/22/richard-wurmbrand-despre-botez/
Am plecat din Haifa spre Jaffa (cam 100 de km) cu părere de rău,
haifa-jaffa
trebuia să ne întâlnim cu Rivka la două în fața adunării din Jaffa.
Am condus o oră și jumătate pe lângă mare, o centrală electrică uriașă, Hadera, plantații de bananieri protejate cu plase contra insectelor, multe șantiere peste tot.
Tel-Avivul seamănă bine cu America, se construiește și acolo, dar zgârie-nori.
tel1
Nu prea au ce zgârâia că nori nu prea sunt.
Zgârâie totuși ceva această formidabilă dezvoltare: pizma vecinilor.
tel2
Rivkah ne-a așteptat pe o bancă în fața adunării din Jaffa și am intrat toți patru să mâncăm la un restaurant pescăresc ținut de niște arabi, chiar în fața sălii de adunare.
Despre Jaffa.
Se spune că e cel mai cel mai vechi oraș din lume, își trage numele de la Jafet, cel mai tânăr fiu al lui Noe și strămoșul nostru, al neamurilor.
Cei 7 copii ai lui Iafet au luat în stăpânire Europa și în mod sigur pe mare au călătorit.
cel mai probabil au plecat din Jaffa, cetatea tatălui lor Jafet.
Se potrivește cu mult mai multe argumente decât că strămoșii noștri ar fi fost maimuțe.
Port pe vremea împăraților, cu numele de Iafa, apoi pe vremea Domnului Isus, ca Iope.
Din Iafa a plecat Iona.
În Iope a fost Petru, Tabita, slujitorii lui Corneliu, vedenia lui Petru din casa lui Simon tăbăcarul.
Am plecat pe la 3 de la masă spre zona orașului vechi.
Orașul fiind situat pe o colină, lângă port, partea veche este pe panta dinspre port a colinei, se merge pe străzi vechi, cu scări. Despre o casă ca toate celelalte se zice că ar fi fost a lui Simon tăbăcarul. Despre asta:
simon2
Eu nu cred, în primul rând pentru că nu e lângă mare, da, e casa îngrijitorului farului, da, se zice că are o fântână în curte…dar nu e lângă mare. Se zice:
simon1
Ne-am întors pe colina care este și punct de belvedere și am așteptat să treacă timpul să mergem la adunare, începea la șapte.
Se vede de sus tot Tel-Aviv-ul e tare frumos.
jafasus
Haifa și Jaffa sunt zone în care evreii locuiesc amestecați cu arabii.
Zona din Jaffa unde este adunarea e cam la 800 de metri de port, are o firmă mare pe fațadă și ușa e deschisă.
Adunarea este în zona arabă a orașului dar nu sunt probleme, mulți din arabi sunt creștini acolo, ortodocși și catolici.
La adunare se vorbește și se cântă în ebraică.
Nouă ni s-a tradus în română și ce am vorbit s-a tradus în ebraică.
O să editez și o să pun o parte din adunare.
Ne-am întors după ora 10 la Haifa, am parcat tot departe de casă iar mâine plecăm la Elat, la marea Roșie, un drum de 5 ore. Deșertul Neghev, Beer Șeba.
Dacă va voi Domnul!
(Tot jurnalul aici.)

Lasă un răspuns

