Slava oamenilor

” Totuş, chiar dintre fruntaşi, mulţi au crezut în El; dar de frica Fariseilor nu-L mărturiseau pe faţă, ca să nu fie daţi afară din sinagogă. Căci au iubit mai mult slava oamenilor, decât slava lui Dumnezeu.” Ioan 12:42-43

Astăzi m-a vizitat un fost informator de-al meu.
De câteva minute a ieșit din birou și acum scriu.
După ultimele întâlniri cu alții din cei care m-au vândut am învățat o lecție: să-i îndemn spre pocăință.

Așa am făcut și astăzi.
I-am spus că mi-am scos dosarul, că știu cum am fost urmărit, provocat, întrebat, spionat.
Nu i-am spus că îmi amintesc perfect cum și ce m-a întrebat el la instrucțiunile ofițerului lui coordonator.
Nu i-am spus că știu că și astăzi face același lucru, dar scriu pentru că și șefii lui citesc și ce scriu aici și și lor le sună.
I-am amintit niște detalii de atunci (sunt 28 de ani deja) și că urmează judecata lui Dumnezeu, că la judecată nu poți merge oricum, ci după ce-ți rezolvi problemele.
I-am spus că dacă mergi la Cineva să-ți ceri iertare că l-ai furat de exemplu, el te iartă, dar corect este să dai înapoi ce ai furat.
I-am spus că dacă mergi la Dumnezeu să te ierte, poți s-o faci, dar nu poți zice ”iartă-mă că l-am turnat la securitate pe Ion”, pentru că Dumnezeu îți va spune: ”du-te mai întâi la Ion și cere-ți iertare, apoi vino la Mine!”
I-am spus aceste lucruri cu toată apăsarea și cu toată seriozitatea.
El încerca să facă glume și să dea un aer superficial situației.
Am scos dosarul, l-am pus pe masă și am pus degetul pe numele ofițerului pe care-l cunoștea atât de bine. Colegul meu de echipă de atunci făcuse parte din cadrul informativ în care am fost închis ca într-o pușcărie fără să știu sau să observ ceva.
terapia

Am așteptat o reacție, o tresărire, dar masca feței lui a rămas neclintită.
M-a durut.
Îmi era prieten cât timp am fost colegi, iar după ce am început să fiu urmărit, s-a împrietenit și mai mult cu mine, era sarcină ca să i mă pot deschide, fusese instruit cum să-mi intre sub piele.
Conform Cuvântului Domnului, am repetat tot îndemnul la pocăință, fără să-i aduc o acuzație directă, atât de greu de probat. Evanghelia se adresează cugetului (conștiinței) și eu la asta am vrut să lucrez.
Baricadele de frică din inima omului îl țin pe om în minciună.
Are ”sinagoga” lui și colegul meu, anturajul lui din care nu vrea să fie dat afară.
Acest anturaj îi furnizează tainul zilnic de slavă, de apreciere, de evaluare.
Și acest ”cântar” îi dă rezultate bune.
M-am întrebat: ce-l ține așa de puternic pe om în carapacea tăcerii, în cușca prefăcătoriei?
Doar banii, nu puțini?
Mai mult decât banii îi ține slava oamenilor, bucuria de a te știi apreciat, plăcerea aprobării, confortul ideii de apartenență.
De ce nu le repugnă ideea de Iudă? (Citisem alaltăieri acest articol.)
Am în mod fizic o îngrijorare reală pentru sufletele acestor înșelați de slava oamenilor acestor sinagogi.
Cel despre care am scris la penultimul paragraf de aici a fost coleg cu noi amândoi, aceeași ”sinagogă”, aceeași slavă, aceeași oameni.
Dar ceasornicul care erată expirarea timpului de pocăință nu se oprește și dacă nu ne încadrăm în timp nu ni se dă intrare din belșug în împărăție.
De aceea oamenii trebuie informați cu toată seriozitatea, după cum am făcut și eu și cu colegul meu și cu voi în această postare.

(M-am gândit apoi: nu cumva și aceste lucruri intră la acel: ”De aceea să nu judecaţi nimic înainte de vreme, până va veni Domnul, care va scoate la lumină lucrurile ascunse în întuneric, şi va descoperi gândurile inimilor.” 1 Corinteni 4:5
Nu se aplică, Pavel vorbea despre sine și Apolo, despre laude, aprecieri și răsplăți, care vor veni la timpul lor. Acum este un alt timp, timpul pocăinței, când fiecare trebuie să se judece ca să se pocăiască. Aici termenul să nu judecați se referă la ”să nu apreciați”,”să nu lăudați”, ”să nu evaluați” în sensul ca să nu se socotească ”unul al lui Pavel” ca și cum Pavel ar fi cineva și ei după el.)

Lasă un răspuns

