Moartea lui Sebastian Dietrich. Cronica fraților hutteriți. (240)

Pe 20 iunie 1619, fratele Hansel Krämer a fost eliberat prin intervenția lui Dumnezeu. S-a întors la biserică după doi ani și jumătate petrecuți în închisoare fără vreo cauză îndreptățită. Dar sora noastră Bärbel a rămas în închisoare cu cei doi copilași ai săi, suferind nevinovați.

Pe 13 mai, Beniamin Elsasser, un slujitor pentru treburi de zi cu zi, a adormit în Domnul la Wischenau.

Pe 14 mai Kaspar Hasel, un slujitor pentru treburi de zi cu zi, a adormit în Domnul la Tscheikowitz.

Pe 1 septembrie Kaspar Brecht, un slujitor pentru treburi de zi cu zi, a adormit în Domnul la Neumühl.

Între orele opt și nouă în dimineața de duminică 8 decembrie 1619, dragul și credinciosul nostru frate Sebastian Dietrich, Prim-bătrân al întregii biserici a adormit în Domnul cu pace în inima sa și cu o conștiință curată.

Cu trei zile înainte de adormirea sa, când bătrânii au venit să îl viziteze pe bolnav, le-a spus următoarele cuvinte:

Dragii mei frați, cum sunt cam slăbit și nu știu ceea ce a pregătit Dumnezeu pentru mine, vă cer iertare dacă v-am rănit sau am fost neîndemânatic (din moment ce un frate aflat în poziția mea nu poate găsi întotdeauna calea cea potrivită).

Mă simt împăcat cu voi și cu toți frații și surorile și am o conștiință curată. Cum am știut mai bine, am încercat să slujesc bisericii cu credincioșie și cât de bine mi-a permis priceperea mea. Nu cer să mi se ia crucea deocamdată dacă voia Domnului pentru mine este de a continua.

Îl laud pe Domnul din ceruri, dragi frați, pentru toată bunătatea, dragostea și încredere pe care voi și biserica mi-ați arătat-o și că din dragoste, mi-ați fost supuși. Spuneți-le tuturor credincioșilor din biserică că îmi iau rămas bun de la ei cu salutul păcii și îi mulțumesc fiecăruia pentru bunătatea lor. Țineți-vă cu fervoare de vechiul Regulament al bisericii și de tot ceea ce este bun până când sunteți răpiți din lumea aceasta. Fie ca biserica să vă fie încredințată în grijă voastră devotată avută în toate aspectele. Privitor la un alt frate care îmi va lua locul, dacă Domnul mă va duce din această lume, faceți ceea ce Dumnezeu vă dezvăluie în unanimitate, pentru că acest lucru vă oferă o mai mare siguranță. Și acum vă încredințez lui Dumnezeu din ceruri să vă păzească și să vă țină. Fie ca el să fie ajutorul, alinarea și tăria voastră în tot ceea ce veți face.

Apoi, bătrânii l-au asigurat că se aflau în pace cu el și că nu aveau nimic împotriva lor. Au depus mărturie referitoar la dedicația sa: cum se îngrijea de biserică și avea grijă de văduve și orfani și alții ce erau în nevoie în biserică. I-au spus că Domnul din ceruri îl va răsplăti din plin. Ei doreau ca Dumnezeu să îi ofere mai mult timp în biserica sa și i-au mulțumit pentru toate sfaturile bune, învățătura, mustrările și grijă profundă pe care le-a oferit lor și bisericii.

În ziua următoare pe 6 decembrie, dragul nostru frate Sebastian Dietrich din nou și-a luat rămas bun de la bătrâni, asigurându-i că era împăcat cu Dumnezeu.

Printre alte lucruri, a spus că din moment ce dorea să fie un moștenitor comun cu Hristos, de ce să nu sufere împreună cu el? El a fost foarte răbdător în timpul bolii sale și a nevoințelor ultimului său ceas. A fost în totalitate conștient până când a trecut în neființă între ceasurile opt și nouă, sâmbăta 8 decembrie, după cum am relatat.

El se aflase în slujba Cuvântului pentru treizeci și doi de ani, iar prim-bătrâniatul întregii biserici i-a fost încredințat pentru nouă ani. El a ajuns la șaizeci și șase de ani.1

1 Despre Sebastian Dietrich, un bărbier-chirurg, Prim-bătrân din 1611 până în 1619, vezi ME, II, 58; Friedmann, ”Hutterite Physicians,” MQR, apr. 1953, 130; Schriften, 110-111.

Lasă un răspuns

