Un popor risipit

”În toate ţinuturile împărăţiei tale este risipit un popor deosebit între popoare, care are legi deosebite de ale tuturor popoarelor şi nu ţine legile împăratului. Nu este în folosul împăratului să-l lase liniştit. Estera 3:8

În toate ținuturile?
Erau 127 de ținuturi.

Evreii erau peste tot, risipiți.

Parcă tot așa sunt și acum creștinii: în toate ținuturile, risipiți, cu legi deosebite, …până aici a spus drept, mai departe sunt calomniile lui Haman.
Dar concluzia sugerată de Haman: ”Nu este în folosul împăratului să-l lase liniştit.a fost însușită imediat de împărat și de mulți alți împărați de la el încoace.

Mi-am pus de multe ori întrebarea: de ce a trebuit securitatea (mai veche sau mai nouă) să dezvolte un uriaș aparat ascuns de represiune, pe cât de uriaș, pe atât de secret?
Pentru căpitanul Hancu, pentru locotenentul Matei eu eram omul din dosar, obiectul muncii lui, jobul lui, șoricelul lui dacă vreți, adunau cu grebla de informatori totul despre mine. Și nu doar despre mine, despre zeci de mii de creștini din țara asta.
Și ei erau câteva sute care doar de pocăiți se ocupau.

Doar pentru a nu-i lăsa liniștiți pe creștini?
De ce nu ar putea fi creștinii un popor respectat și respectabil lăsat în pace de hamanii și amaleciții secolelor?

De ce ne reîntâlnim cu atitudinea lui Haman și în secolul 21?
N-ar fi trebuit să evolueze omenirea de acum 3000 de ani?

Nu, omenirea n-a evoluat, avem nevoie de Hamani, nu putem fi un popor cu granițe definite fix, nu putem fi lăsați liniștiți, suntem risipiți.
Este o realitate, nu o opțiune.
Nu e nici măcar ceva de regretat, suntem un popor care nu este un popor, suntem ”un neam fără pricepere”. Cu siguranță mai lipsiți de înțelepciune decât poporul fizic evreiesc.

Citez din ce am scris mai înainte:

”Să nu fim descurajați de lipsa aspectului de popor pământesc a celor chemați la promisiuni cerești. Cum este Cel ceresc așa sunt și cei cerești. Cum este? ”Disprețuit și părăsit de oameni, om al durerii și obișnuit cu suferința. Era așa de disprețuit că-ți întorceai fața de la El, și noi nu L-am băgat în seamă.” Dacă nu vedem bine pe Domnul Isus și pe frații săi, să nu ne trezim că ajungem să zicem: ”când te-am văzut noi?”

Adunarea Domnului Isus este un popor care nu este un popor, este un popor care locuiește deoparte și nu este numărată printre religiile acestei lumi. Mult mi-am frământat mintea în adolescență. Recent un frate tânăr îmi spunea cu durere: ”unde-i frate grupul acelea de frați care e așa cum trebuie?” I-am răspuns: ”Tu ești cum trebuie?” , ”Păi,..nu!” ”Vezi, dacă ai găsi acel grup de frați, l-ai întina cu prezența ta.”

 

Lasă un răspuns

