Valea umbrei morții

Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de niciun rău..” Psalmul 23

Am ajuns în America în 19 decembrie și m-am întors în Europa în 3 ianuarie.

Am urcat în avion în Munchen la ora 16.00 în 19 decembrie. Spre surpriza mea, pentru o taxă rezonabilă am avut wi-fi tot zborul. M-am logat și la scurt timp am citit la știri că ambasadorul Rusiei în Turcia  a fost asasinat,  apoi la câteva ore, când eram cred deasupra Groenlandei, teroristul de la Berlin a intrat cu camionul în piața plină de oameni. La aterizare lumea era deja altfel.

În două săptămâni cât am stat acolo, în țară a murit mama unui coleg de la firmă și apoi tatăl unei colege (și rudă în același timp).

Umbra morții ne pândește, umblăm prin valea ei.

valea
Meditam la asta călătorind sute de kilometri prin Europa, mii de kilometri în zbor peste ocean, sute de mile prin America, cu riscuri pe măsură, ”în primejdii în călătorii”.
Dar ca creștini, călătoriile nu sunt o opțiune, ci o obligație.
Domnul ne-a spus clar: mergeți!
El a pregătit și mijloacele ca să putem merge.
Când călătoresc sau când primesc călători îmi stă înainte un verset:” Ai grijă de legiuitorul Zena şi Apolo să nu ducă lipsă de nimic din ce le trebuie pentru călătoria lor.” Tit 3:13
De grija cheltuielii drumului mi-am purtat singur, mulțumesc lui Dumnezeu, cazare și o mașină bună însă am primit prin grija rudelor așa că am avut tot ce mi-a trebuit pentru călătorie.
Mai ales sănătate.
Mulțumesc și lui Dumnezeu și lor.

Nu m-am îmbolnăvit pe timpul călătoriei, nu am fost obosit, ci dimpotrivă.

În schimb la întoarcere, nu mi-am revenit din șocul fusului orar (Jet Lag) decât după o săptămână, iar când mi-am revenit m-a pus la pat o gripă cum rar am mai avut. Boala mi-a ținut capul pe pernă zile-ntregi, iată azi e ziua a 5-a de când n-am ieșit din casă. (De asta n-am scris mai deloc, postările cu Istoria hutteriților sunt programate zilnic dinainte.) Am vrut să scriu multe dar n-am putut, sper să recuperez acum cu Voia lui Dumnezeu.

Tot umbra morții e și boala.

La Chicago am vizitat și magazinul de parchet unde mai fusesem și înainte.
Aflu alaltăieri că a murit soția patronului, 49 de ani, șase copii.
Umbra morții?
Nu. Moartea.

Ce bine e să ne numărăm zilele și să folosim timpul atât cât avem ce pune lângă el.
Că atunci când nu mai ai nici sănătate, nici putere, nici posibilitate de a călători, cu ce să-l amesteci, mai poți spune că ai timp?

Orice fotograf știe că pozele se pot face în lumină, la unghi (cel mai adesea de 90) și contra-lumină. Din experiența mea de fotograf știu că cel mai bine iese o poză dacă o faci la unghi de 90 pe direcția razelor soarelui, direcția asta scoate cel mai echilibrat raportul de lumini/umbre.
Așa trebuie să vedem și Valea umbrei morții: în lumină, să ne uităm și la umbră și la lumină.
Să vedem și bunătatea și asprimea lui Dumnezeu.

Dar poetul a spus-o parcă mai bine:

Să nu avem în lume, Doamne,
o stare prea fără suspin
că unde prea cântăm în viață
acolo plângem prea puțin.

Să nu avem prea multă frunză,
să nu fim prea de vorbe plini
că unde prea mult se vorbește
vor ști să tacă prea puțini.

Să nu umblăm prea fără grijă
îngăduind prea mult ce-am vrea
căci unde-i viața prea ușoară
acolo moartea e prea grea.

Să nu ne bucurăm prea tare
de-nșelătorul sorții zar,
căci când prezentul e prea dulce
e viitorul prea amar.

– Ci să slăvim iubirea sfântă
ce ne-a ales pentru Hristos;
cu El umblând prea pe-ntuneric
ajungi în loc prea luminos.

Acel ce-a dus mai greu povara
suindu-și crucea mai cu greu
va fi și în cer cel mai dulce
îmbrățișat de Dumnezeu.

 

Lasă un răspuns

