La ce-ți folosește spada când ești paznic adormit? O cântare-răspuns.

O cântare provocatoare, o cântare care m-a învățat.
Am învățat-o de mic și mi-a stat toată viața ca un avertisment împotriva leneviei și a nepăsării.
roybet_ferdinand-sleeping_watchman-om723300-10263_20120330_a160_3230
În călătoria de două săptămâni prin  Statele Unite m-am întâlnit cu mulți frați și cunoscuți.
Printre ei, cu un ”coleg de blog” care printre alte discuții la un ceai, într-un Starbucks, mi-a pus o întrebare, dar așa cu năduf, cu curiozitate: ”Vreau să te întreb ceva: de ce scrii, ce urmărești?”
Nu mai pot reda exact ce i-am răspuns, dar m-am gândit mult apoi la întrebarea lui.
M-a uimit întrebarea, mai ales că venea de la el.
Are și el blog, de ce scrie?
De ce tocmai el care scrie, mă întreabă, dacă m-ar întreba alții, aș înțelege.
Știu bine că el și citește, nu doar scrie, că din aceia care nici nu citesc și nu scriu sunt o mulțime, iar despre cei care doar scriu, fără să citească, am o părere care n-o spun, că vă acresc. Dar un om care scrie să mă întrebe de ce scriu…?
Scriu pentru că scrisul este (o parte) din slujba mea duhovnicească. Poate cea mai vizibilă și astfel cea mai vulnerabilă.
Pentru că mai sunt alte slujbe duhovnicești despre care nu scriu și nu vorbesc, dar le amintesc fiind sigur că și voi, cei care ați ajuns cu cititul până aici faceți multe din ele:
-rugăciunea regulată
-citirea Cuvântului și meditația la Cuvânt
-facerea de bine (aia fără trâmbiță) fără ca să știe stânga ce face dreapta
-vizitarea bolnavilor
-vizitarea bătrânilor și a celor singuri
-telefoane și emailuri, este o slujbă pe care în măsura timpului o iau foarte în serios, în afară de timp nu cere alte costuri
-citirea de cărți, bloguri, site-uri creștine, sau de știri despre Israel, etc.
-evanghelizare pe Facebook
-călătorii, cu vizitarea rudelor, cunoscuților, prietenilor și fraților
(Observație: nu socotesc slujbă duhovnicească ”predicarea de la amvon„. Eu acolo nu mai urc de vreo 27 de ani și ori de câte ori este un loc de vorbit fără amvon acela e al meu, „ce am eu cu lemnele ălea” zicea fratele Aaron Mladin.)
Una din cântările care mi-au modelat atitudinea este și aceasta: La ce-ți folosește spada?
Text aici.
S-o ascultați cu folos.

new-doc-4

La ce-mi folosește gândirea, știința de a scrie și citi, cunoașterea Cuvântului lui Dumnezeu, dacă nu să ”pun în negoț” toate aceste investiții pentru înmulțirea talantului (harului) primit?
Iată, de asta scriu.
Dacă vreun om ”stă sub ocrotirea„ vreunui pastor va socoti destul să asculte, pastorul e gura și tastatura lui, va socoti poate ca un sacrilegiu să scrie el, ca și cum ar lua slujba altuia. Pentru că am scăpat de astfel de ispite, am toată libertatea să scriu, vă recomand să scăpați și voi și în măsura conștientizării, să scrieți și să vorbiți și voi.
La judecată nu vă veți putea scuza adormirea și lenea că pentru voi a lucrat pastorul și voi l-ați plătit, asta nu merge cu Dumnezeu și cugetul vostru știe bine asta.
Dacă faceți parte dintr-un sistem religios de tip pastorguraliv-enoriașităcuți ar fi bine să vă treziți și să vedeți că un astfel de sistem nu place Domnului, pentru că pur și simplu nu dă libertate de lucru tuturor mădularelor trupului.
Să nu mai ”stai în colivia oamenilor ce te-au prins” atunci când ai aripi, să nu te temi de vrăjmaș atunci când ai spadă, să nu plătești pe altul când te poți ruga tu, să nu ai doar o formă de evlavie confuză și mistică, ci un angajament sigur și motivat, raționat și conștient ca tabla înmulțirii.

Lasă un răspuns

