Scripta hostilia: primul meu ”blog”

”Înscrisuri dușmănoase”, așa numea securitatea ”materialele” tipărite în mod clandestin sub orice formă.
Era în 1989.
Am ”tipărit” și eu cum am putut, cel mai mult cu aparatul de mărit în laborator.
Povestea e lungă și interesantă, de multe ori repet celor apropiați că eu am citit multe cărți și multe romane în viață, cărți de aventuri și toate cele, dar n-am citit încă un roman mai interesant ca viața mea. Iată ce ordin a primit locotenentul atunci când mi-au găsit materialele:materiale

”Tipăriturile” și activitatea pentru care mi-au deschis dosar erau niște mesaje simple de evanghelizare multiplicate pe hârtie fotografică subțire, hârtie cumpărată de la magazinul foto din oraș, hârtia fiind expirată, era la preț redus. E o poveste și cu hârtia asta: vânzătoarele de la Central mă cunoșteau, cumpăram multă. La un moment dat a dispărut toată hârtia de pe raft, fără explicații. Am înțeles după 25 de ani.
Dar pentru că nimeni n-are timp de polologhie (multe- -cuvinte, gr), o scurtăm azi.
Las să deslușiți voi buchile ”tipărite” atât de primitiv de pe filmul pe care le-am găsit (mai am, dar nu știu unde), ca să vedeți ce materiale au ”pus în circuit” (probabil le-au trimis la colegi în toată țara) securiștii clujeni din 1989. (Nu sunt sigur că acesta este materialul pe care l-au găsit securiștii, am ”tipărit” mai multe, diferite). Lucruri ”serioase”, care puneau în pericol siguranța națională, din cauza asta a ajuns țara la sapă de lemn: ”străjerii” se ocupau de nimicuri. Dar așa a fost rânduit.
Naturalețea cu care comandă șeful către locotenent, dovedește o procedură uzată și sigură de ”aflare”. Nu se punea problema că ”hai să încercăm să aflăm”, ci se merge la sigur, știe că ”va afla”. Și a aflat, dar nu tot.
Cât despre conținutul mesajelor, așa gândeam atunci, era vara lui 1989, citisem pe W. Nee, pe CHM și mesajul era inspirat din acea listă de cărți care apare acolo.
material
Hârtia avea un format cred că 13 x 25, se îndoia la mijloc și se lipea, apoi se mai îndoia odată, fiind subțire (nu ca hârtia foto obișnuită), era ok.
Lectură cu folos!

 

 

 

Lasă un răspuns

