Aceasta arată cum ne așteaptă lumea din toate părțile cu frânghii și lanțuri, temnițe și închisori. Cronica fraților hutteriți. (136)

Există o îngrozitoare amăgire prin care mulți sunt înșelați și trăiesc fără griji în păcatele lor, gândindu-se, „Mă va costa câțiva gologani să îl cumpăr pe Domnul (cum interpretează ei), iar preotul mă elibera de păcate – apoi voi fi iertat.” Dar Hristos a poruncit ca Cina sa să fie ținută doar de cei cu inimă pură și numai de aceștia, cei născuți din nou care s-au lepădat de păcat ca și copii ai lui Dumnezeu și membre ale trupului lui Hristos. Prin urmare, Pavel îi avertizează pe fiecare să se cerceteze, pentru că oricine mănâncă și bea în chip nevrednic atrage judecata asupra sa, pentru că nu a recunoscut trupul lui Hristos. Și de aceea messa lor este o greșeală oribilă care îi înșeală pe oameni.

Când l-au întrebat ce credea despre botezul nou-născuților, el le-a spus că era o instituție omenească. Hristos nu a rostit niciun cuvânt prin care să îl poruncească. El nu vrea ca și cuvintele sale să fie tratate superficial. Botezul este lăsat pentru aceia care cred ceea ce este predicat și sunt îndeajuns de bătrâni să înțeleagă pentru ce îl primesc. Ei nu se numesc cu falsitate creștini, cum face lumea, ci se leapădă de păcat, diavol și lume – un lucru imposibil pentru un bebeluș.

Preoții au spus, „Greșești! Ce s-ar întâmpla cu un bebeluș care moare nebotezat? Ar fi blestemat, pentru că copiii vin pe această lume îngreunați cu păcat de la naștere. Dar prin botez, ei sunt curățați de păcatul originar și sunt născuți din nou, iar furia lui Dumnezeu este domolită.”

Atunci fratele le-a spus, „De obicei voi spuneți că Domnul Isus Hristos a făcut totul pentru voi și că sunteți mântuiți. Dar observ că voi înșivă aveți îndoieli, pentru că voi credeți că un bebeluș nu va fi mântuit decât dacă turnați apă pe el. Astfel că îl înlocuiți pe Hristos cu botezul nou-născuților, ceea ce este idolatrie. Nu există vreo Scriptură care să spună că un nou-născut nebotezat este blestemat, pentru că asemenea bebeluși nu au comis niciodată vreun păcat.” Preoții au fost reduși la tăcere.

Un funcționar a venit care vorbea de rău biserica lui Hristos și cu răutate l-a acuzat pe Iosif de a fi un pungaș și un ticălos. Fratele l-a contrazis, spunând că acuzațiile sale nu erau nimic altceva decât minciuni și că asemenea lucruri nu erau tolerate printre noi. Cu siguranță că nu puteau fi dovedite.

Funcționarul a spus, „Dacă n-ai fi fost în butuci, te-aș fi plesnit.”

Dar fratele i-a spus că nu va lăsa ca minciunile să circule fără a le contrazice: „Dacă ceea ce apărăm este seducere, convinge-mă din Scripturi. Preoții voștri știu că sunt aici; ar fi bucuroși să găsească un motiv prin care să mă poată condamna.”

Funcționarul a spus, „Nu meriți timpul vreunui preot. Îl ai pe diavol care vorbește prin tine.” Iosif i-a răspuns, „Diavolul nu se află în mine sau în oricine trăiește o viață creștină, ci el este tatăl tuturor mincinoșilor și blasfemiatorilor. Aceștia sunt slujitorii lui loiali.” Asta l-a enervat pe funcționar.

A spus că Iosif ar trebui să își găsească pe cineva care să gireze pentru el și să jure că nu va mai intra niciodată în țară. Altfel, amenința el, Iosif va fi dat pe mâna guvernatorului și odată ajuns în temniță va muri cu siguranță. Dar Iosif a refuzat, deși oameni au venit de trei ori tot în aceeași zi, dorind să îi găsească un binefăcător. Unul dintre jurați a spus că trebuia doar să spună cuvântul și jumătate de parohie ar garanta pentru el. Iosif a răspuns, „O, nu! Când îmi dau cuvântul eu mă țin de el, ceea ce contează mai mult decât o mie de giranți de-ai voștri.”

L-au scos din butuci și l-au adus la domn pentru o audiere. Domnul i-a spus că a fost pus în închisoare pentru că înșelase pe atât de mulți în țară și a adăugat, „Credința dumneata este o mare eroare.”

Iosif i-a răspuns, „Voi depune mărturie că credința noastră nu este înșelăciune, ci este bazată pe adevăr. Aici mă aflu: Dacă nu o credeți, voi mărturisi cu propria mea viață, dacă voiește Dumnezeu. Ați mers atât de departe încât îi numiți creștini pe acei oameni care sunt adânciți în toate felurile de păcate, care îl porcăiesc și îl insultă pe Dumnezeu și a căror viață i se opun în totalitate. Pe cealaltă parte, voi numiți un om șarlatan dacă îi învață pe oameni să se lepede de păcat și să trăiască în concordanță cu voia lui Dumnezeu. Pe el îl prigoniți. Hristos a spus că ucenicii lui vor fi prigoniți și dați pe mâna autorităților să fie uciși.”

După aceasta, domnul a refuzat să îl mai vadă sau asculte, deoarece atât de mulți oameni se adunaseră să asculte. Domnul a spus, „Dacă aveți frică de Dumnezeu, rămâneți în țara voastră. Nu veniți aici să înșelați oamenii.”

Iosif i-a răspuns, „Noi nu înșelăm pe nimeni. Ieșim din Moravia la porunca lui Dumnezeu de a chema oameni la pocăință și să îi ajutăm pe aceia care doresc să își schimbe viețile.”

La aceasta, funcționarul a spus, „Credința dumneata nu este bazată pe Sfânta Scriptură.”

Iosif i-a răspuns, „Este bazată pe Scriptură și vă pot vorbi despre aceasta.”

Dar funcționarul a spus, „Nu ar trebui să ți se dea voie să mai vorbești deloc,” și din nou i-a cerut să își găsească giranți și să jure. Iosif a indicat faptul că instituția girantului e o creație a necredincioșilor, nu a credincioșilor. Auditoriul său a recunoscut că giranții cu adevărat vin de la necredincioși, astfel că funcționarul a renunțat la această chestiune, precum și la cea cu jurământul. I-a întins mâna, intenționând să îl păcălească pe Iosif, dar fratele i-a spus, „Este scris: `Omul fără minte dă chezășie, se pune chezaș pentru aproapele său.`” Funcționarul s-a simțit insultat deoarece parcă ar fi fost acuzat.

Când funcționarul și-a dat seama că nu va ajunge niciunde, i-a ordonat lui Iosif să părăsească locurile acelea înainte de apus și de îl va mai prinde odată, îi va lua viața.

Iosif i-a spus, „Nu pot promite nimic. Dacă îi face plăcere lui Dumnezeu, aș putea reveni aici – ceva ce el nu putea ști. Astfel că după trei săptămâni de temniță a pornit înapoi înspre comunitate. Aceasta arată cum ne așteaptă lumea din toate părțile cu frânghii și lanțuri, temnițe și închisori.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s