Cometa din 13 noiembrie 1577. Moartea lui Peter Walpot. Cronica fraților hutteriți (127)

Pe 4 decembrie, 1577, fratele Andreas Arnolt a adormit în Domnul la Stiegnitz. A fost un venerabil slujitor al Cuvântului lui Dumnezeu și a bisericii sale, care ținuse această slujbă în biserică pentru douăzeci de ani.

În noiembrie în același an o extraordinar de strălucitoare cometă a apărut pe ceruri și a fost vizibilă pentru mai multe săptămâni. Prima dată a fost observată în seara lui 13 noiembrie, miercurea după sărbătoarea sf. Martin și a dispărut la aproximativ ora opt. Pentru șase săptămâni se înălța mai tare și rămânea mai mult în fiecare noapte, deși mai puțin strălucitoare.

1578

Duminica, 26 ianuarie, 1578, cam pe vremea când această cometă a dispărut, dragul frate Petru Walpot, un slujitor credincios al lui Isus Hristos și a întregii sale biserici a căzut bolnav. (El era de asemenea cunoscut ca și Petru Scherer din cauză că înainte delimitase pânze ca și meserie.) La ora șapte dimineața pe 29, la scurt timp înainte de sfârșitul său, ne-a adunat pe noi toți bătrânii împrejurul patului său de suferință și ne-a vorbit pentru ultima oară. Ne-a avertizat și ne-a încurajat, vorbind cu căldură și claritate, deși era greu în slăbiciunea lui mărită. După ce a fost ridicat puțin în pat, a vorbit după cum urmează:

Dragi frați, după cunoștințele mele, din totdeauna mi-a fost frică de Dumnezeu și am slujit biserica cu credincioșie și conștiința mea este liberă de orice păcate. Deși eu, ca oricine altcineva, întotdeauna m-am întristat la slăbiciunile mele, cu bună credință întotdeauna am vrut să trăiesc cu credincioșie și verticalitate.

Acum, după cum simt că viața mea se sfârșește și poate că Domnul mă va chema acasă, vouă vă încredințez, dragii mei frați, biserica, rugându-vă să vă asigurați că se află în mâini bune. Nu am nevoie să vă sugerez un frate. Cel arătat vouă de către Domnul și biserica sa vă va asigura mai mult și vă va aduce mai multă bucurie decât orice om sugerat de o persoană.

În orice caz, să vegheați cu credincioșie asupra bisericii, pentru că știți că nu e treabă mititică, ci una măreață, aceasta care Dumnezeu v-a încredințat-o. Prin urmare, întotdeauna să căutați să emiteți judecăți și să luați decizii sănătoase în treburile bisericii. Nu fiți prea molateci în disciplinarea unei persoane în timp ce pentru altcineva sunteți aspri sau să îl disciplinați pe unul în timp ce închideți ochiul la ce face altul, ca să nu distrugeți oamenii lui Dumnezeu.

Lăsați ca grija voastră specială să o puneți în slujba nevoiașilor, a celor tineri și a văduvelor și orfanilor. Din moment ce sunt mulți oameni nelegiuiți împrejurul nostru care ne sunt ostili, aveți grijă să nu fiți prea imbârligați cu ei sau să deveniți prea îngăduitori, ci să păstrați relațiile cu ei pe fundamentele corecte.

Dacă vreodată am rănit sau ofensat pe oricine în vreun fel, îi cer iertare. Orice aș fi spus sau făcut de multe ori când a trebuit să clarificăm lucruri a fost zis și făcut din devotament pentru Dumnezeu.

De abea mai pot vorbi, sunt atât de slab, dar sunt încrezător cu totul că Domnul nu își va abandona biserica. El va continua să o administreze și să ridice alt frate dedicat care să aibă grijă de voi. Doar să perseverați în învățătură și să fiți un bun exemplu pentru oameni. Domnul vă va da binecuvântarea, harul și puterea sa. Și rugați-vă Domnului pentru mine ca să mă ia acasă curând.”

Frații au fost de față când Petru a mărturisit că a slujit biserica cu credincioșie, iar acesta i-a rugat să își i-a rămas bun de la toți credincioșii în numele său și să le ofere binecuvântarea lui.

Acestea au fost ultimele lui cuvinte și cam pe la cinci și un sfert în dimineața zilei următoare, 30 ianuarie, a adormit în Domnul. A fost complet conștient până la sfârșit și deseori și-a exprimat dorința ca biserica să se afle sub protecția lui Dumnezeu.

Lasă un răspuns

