Cumpărau, vindeau, sădeau, zideau

”Ce s-a întîmplat în zilele lui Noe, se va întîmpla la fel şi în zilele Fiului omului: mâncau, beau, se însurau şi se măritau pînă în ziua cînd a intrat Noe în corabie; şi a venit potopul şi i-a prăpădit pe toţi.
Ce s-a întîmplat în zilele lui Lot, se va întâmpla aidoma: oamenii mîncau, beau, cumpărau, vindeau, sădeau, zideau…

Duminică seara la o adunare în Bihor, un frate ne-a atras atenția la diferența dintre zilele lui Noe și zilele lui Lot.
Venind spre casă, pe drum, urcând Piatra Craiului meditam la ce-am auzit.
În zilele lui Lot, zicea fratele, activitatea era mai febrilă, s-a adăugat: cumpărau, vindeau (deci deveniseră negustori), sădeau (erau agricultori), zideau (investitori imobiliari).
De ce s-a adăugat neguțătoria după potop, de ce înainte de potop nu este amintită…și nici ”zideau”?
Cred că, (să nu mă puneți pe rug) pentru că înainte de potop nu ploua, cu siguranță nici nu ningea, probabil aburul care uda pământul întreținea un efect de seră care nu-i obliga pe oameni să se protejeze, probabil nu erau anotimpuri…sau nu ca cele de acum.
Era o climă mai blândă înainte de potop.
Cu siguranță, după potop viața a fost mai grea, străbuneii noștri au trebuit să-și zidească case care să-i protejeze de ploi, de zăpadă, de îngheț, iar în jurul acestei industrii a zidăriei s-a dezvoltat un întreg comerț și alte activități și industrii mult diferite de mulsul oilor și tăiatul iezilor.
Am zis că dacă ajung la aplicație caut textele.
Am ajuns, le-am citit pe toate, am scris postarea, dar am mai găsit și că în zilele lui Noe se însurau și se măritau, în zilele lui Lot, NU.
Cât de exactă este Biblia!
În Sodoma și Gomora oamenii nu se însurau și nu se măritau, ei erau LGBT.
Noi ce vremuri trăim, ca la potop sau ca la Sodoma?
După cum scade numărul căsătoriilor și cât este de desconsiderată familia, în paralel cu focalizarea oamenilor pe comerț și investiții, lumea noastră seamănă mai mult cu Sodoma.

”Iar cerurile şi pământul de acum sunt păzite şi păstrate, prin acelaşi Cuvânt, pentru focul din ziua de judecată şi de pieire a oamenilor nelegiuiţi.

Nu eu am scris Biblia, eu doar o vestesc și trebuie s-o arăt așa cum e scrisă, de asta mă ține Dumnezeu pe lume.

Lasă un răspuns

