Demonizarea

Demonizarea este o formă de defăimare prin care se pune eticheta de demonizat asupra cuiva cu scopul de a-l izola. DEX-ul ne spune sec: a demoniza= a da caracter demonic.

A pune eticheta de rău asupra a ceva sau asupra cuiva.

De obicei te demonizează dușmanii și e de înțeles, dar ce te faci când prietenii încep să te socotească dracul însuși?

Am călătorit zilele trecute cu treburi de serviciu și m-am dus la un mai vechi client care avea un restaurant. Pe o masă avea un citat din Iorga:

fereste-te

Prietenia dușmanului am gustat-o din plin și are un gust oribil, scârbos, grețos. Vomiți instant. E gust de mâncare stricată, de lături, de parizer împuțit.

Recent mi-a fost dat să gust amărăciunea gustului dușmăniei prietenului. (Un frate tânăr și naiv de tot.) E alt gust, e amar, ca gustul de cireșe amare, sau de hrean, sau de ardei iute. Puțin merge la mâncare, dar mult îți arde limba și ochii. E gust aspru, tare, dar nu scârbos, e gust lăcrimăcios.

După ce am gustat, mi-am amintit zis-a apostolului:
”M-am făcut oare vrăjmaşul vostru, pentrucă v-am spus adevărul?” Galateni 4:16

La versetul acesta mă gândeam de câte ori îmi aminteam,…și gustam.

Apoi am citit ce-a scris Iorga ăsta: ”că să mă feresc”, și că deopotrivă.
Pe Iorga îl respect că a fost om deștept.
Cam naționalist, așa că foarte deștept tot n-a fost. Dar poate așa au fost vremile.

Dar…deopotrivă?
Nu, nicidecum.
Prietenul înșelat de dușman ca să mă demonizeze e recuperabil. Stau pe aproape.
Dușmanul ce mă lingușește nu prea cred că e recuperabil, de acela mă feresc.

Lasă un răspuns

