Studiul Bibliei pe cărți

Nu se poate.

”…să ştiţi că nicio proorocie din Scriptură nu se tîlcuieşte singură. Căci nici o proorocie n-a fost adusă prin voia omului; ci oamenii au vorbit dela Dumnezeu, mînaţi de Duhul Sfînt.”
2 Petru 1:20-21

Această opinie este fixă.

3 răspunsuri la Studiul Bibliei pe cărți

  1. Luci M spune:

    Nu știu dacă înțeleg mesajul ce vrei să-l transmiți, scump frate. Este greșit să facem studiu biblic sistematic, pe cărți, sau să studiem cărțile Bibliei într-un asemenea mod încât să nu privim decât exclusiv la cartea respectivă, fără să o punem în contextul mesajului întregii Scripturi? Întreb acest lucru deoarece și eu studiez de ceva vreme împreună cu un grup de frați cartea Romani și îmi este imposibil să îmi imaginez un asemenea studiu fără să privim la fiecare pas contextul învățăturii din întreaga Scriptură. Ce belșug de binecuvântare vine când ne adâncim privirile și inima în legea Domnului.

    Apreciază

    • vesteabună spune:

      Dragă Luci
      In această lume în care fiecare asociere cere sacrificarea unui principiu, a spune răspicat un adevăr înseamnă a condamna o eventuală asociere cu cei ce nu primesc acel adevăr. După această partitură logică, adevărul este condamnat la ocnă și compromisul este declarat rege. A spune ce este greșit devine periculos și a nu condamna nimic devine aprobat.
      Pe tine însuți te supui oprobiului public atunci când contrazici un obicei aprobat și preferi să taci ucigând adevărul (înădușindu-l), decât să suferi proclamându-l.
      Da, am spus clar: studiul Bibliei pe cărți este greșit. Dar dacă o faci în ordine nu este greșit de tot, căci în primele 60 de cărți nu scrie că e greșit, dar când ajungi la cartea a 60-a, la 2 Petru, la versetul de mai sus, descoperi că e greșit ce ai făcut și de atunci încolo faci bine.
      Cred că este potrivit ce a făcut Pavel în Efes: i-a învățat tot Planul lui Dumnezeu, din toată Biblia.
      Consider că o abordare de genul: ”hai să vedem ce vrea să spună autorul acestei epistole”, cu legături spre celelalte cărți este tot atât de hazardantă ca și cum ai vrea să mergi la Suceava călare pe cutia de viteze a mașinii și ca să nu se supere celelalte piese ai purta și carburatorul în geantă și delcoul în buzunar. Nu se poate pleca de la o epistolă, e mult mai de bun simț să se plece de la un subiect, de la un element al planului lui Dumnezeu, de la cronologie, de la creație, de la pilde, de la felul cum Domnul Isus și apostolii au folosit cele create pentru Cristos (zidirea, cosmosul, plantele, animalele) sau evenimentele care iată se împlinesc și să se puncteze cu porțiuni din toată Biblia care vorbesc despre acel subiect sau eveniment. Studiul pe cărți e în mod expres interzis de Petru, duce la confuzie. Biblia este un tot unitar, vezi Coloseni 1:25, un întreg, nu are nimic în plus sau în minus.
      Apoi mai există așteptările, nădejdea. Ce așteptăm de la învățarea Scripturii: așteptăm o ”umplere” carismatică sau o limpezire a minții? Dacă mintea rămâne fără rod, fără logică, fără plan fix și bine știut, nimic nu va umple acel hău.
      S-ar putea ca în acest veac confuzionist, ce spun eu să sune în gol, dar am scris cu delegație, asta e boala, ăsta e bolnavul.
      Dacă cineva își recunoaște simptomele, să nu și le nege ci să se pocăiască, este leac.
      Am fost vineri pe la S., am participat la înmormântarea socrului meu la N., am crezut că voi vedea pe careva dintre voi, dar timpul a fost scurt și l-am petrecut cu rudele.
      Avem încă musafiri din SUA, mai avem de călătorit, ultimele 6-7 săptămâni cu boala socrului am fost foarte prinși și mai suntem încă.
      Salutări alor tăi și sănătate.
      d.

      Apreciază

      • Luci M spune:

        Multumesc pentru raspuns frate. Eu am fost plecat in ultimile saptamani din oras……abea duminica cand am vazut-o pe sotia ta si pe sora ei am aflat de ce s-a intamplat. Tot atunci am aflat ca a fost pe aici si A, cumnatul tau. Tare mult as fi vrut sa-l vad….nu l-am vazut de multi ani.
        In ce priveste felul in care ne apropiem sa studiem Cuvantul lui Dumnezeu, cred cu tarie ca este un mare pericol sa studiezi un subiect, sau un text fara sa privesti TOT planul lui Dumnezeu in ce priveste subiectul sau mesajul din textul respectiv. Mai toate ereziile au iesit tocmai din nerespectarea principiului ca Scriptura se talcuieste cu Scriptura. Din felul cum ai explicat ca trebuie sa privim in Scriptura, cred ca nu este nici un conflict intre ce afirmi si ce practic eu (adica felul cum studiem noi). Poate intelegem diferit expresia „studiu pe carti”.
        Domnul sa ne ajute ca oricand ne apropiem de Cuvantul Sau, mintea sa nu fie fara rod, iar inima in tot ce cuprindea ea sa se bucure de partasia cu Autorul.

        Apreciază

Lasă un răspuns

