Aici e radio ”Trans Mondial din Monte Carlo…

….transmitem o emisiune cu caracter religios.”
Apoi urma glasul inconfundabil al unui om care l-am ascultat zi de zi toată copilăria: Petru Popovici.
Aveam pe masă lângă pat un radio Balada cu lămpi,
balada
…radio care mai trebuia lovit cu pumnul când începea să bâzâie.
Mai intervenea bruiajul comunist. Clapa din dreapta era ”programul 3”, undele scurte, Monte Carlo era pe 49.

De ce zi de zi?
Pentru că la ora la care se transmitea, 0ra 19.30-20.00 eu mă pregăteam de culcare. Iar mama mă obliga să ascult predica. Eu voiam să ascult povestea de la 19.50 cu ”Noapte bună copii,…astă seară copii ascultați povestea:….” dar doar la insistențe, mama accepta să trec de pe 49. Până la urmă am făcut un armistițiu: de la 19.30 la 19.50 ascultam predica și de la 19.50 la 20.00 povestea.
La predică era aproape întotdeauna Petru Popovici. Am aflat mai târziu istoria lui, după ce i-am citit cărțile. Nu a fost de acord cu ”reglementarea” așa că a fost suspendat din funcția de pastor. Apoi a emigrat în SUA în 1967. De acolo, prin radio a avut o audiență mai largă decât cea pe care i-o refuzaseră comuniștii.
Probabil, ani de zile n-a aflat ce impact au avut emisiunile lui. Pe mine m-au marcat, mai ales că obișnuia să folosească ilustrații, povești, pilde.
Mult mai târziu, recent, am ascultat o mărturie a lui (n-o găsesc acum), în care descria cum modelele lui de viață au fost doi frați din mișcarea Brethren: George Muller și Hudson Taylor.
Iată că acum, la aproape 98 de ani, Petru Popovici le-a depășit vârsta.
Poate zice și dânsul, ca un frate din Maramureș care la 94 de ani spunea: ”poate că pe mine de aia m-a ținut Dumnezeu până acum, că eu toată viața am vestit Cuvântul Lui.”
Pe lângă emisiunile la radio, lucrarea prin cărți a lui Petru Popovici a fost de mare amploare. Iarăși o lucrare ale cărei rezultate sunt imposibil de măsurat pe pământ.
Astfel de exemple mă încurajează.
Eu nu știu cine citește acest blog, dar Domnul care mi-a spus să scriu, El știe cum să folosească acest cuvânt scris, ca să ajungă sub ochii cui trebuie, atunci când trebuie.
Și mai știu că pentru astfel de lucruri mici, unii vor auzi odată: ”bine slugă bună!”

 

One Response to Aici e radio ”Trans Mondial din Monte Carlo…

  1. Sandu spune:

    ,, Eu nu stiu cine citește acest blog „. ..eu citesc acest blog , zilnic. Stiu ca ați întrebat retoric da am sa ma prezint totuși. Ma numesc Sandu Daniel Emanuel si împrejurările m-au dus departe de familie si de părtășia fraților . Sant șofer de tir. Când nu scrieți , citesc din urma. Cronica fraților huteriti e preferata mea.
    Dumnezeu sa va binecuvânteze frate scump.

    Apreciază

Lasă un răspuns

