Pace, scumpul meu frate…

N-aș vrea să pierdeți un serial de pe blogul lui Răsvan.

( ….e vorba despre A. Valentin, un securist de soi, perfect ascuns timp de decenii între baptiști, ostași și ”dizidenți”). Un frate din Maramureș (NR) l-a cunoscut bine, AV venea cu sarcini pe la el. Părea sărac, amărât, pleca cu plasele pline de la țară, dădea impresia de rupt în coate. Când fratele NR s-a prins, soția fratelui (mi-a mărturisit), nu l-a crezut. Dar fratele NR i-a spus în față lui AV: ”pe tine te-a trimis cineva aici!”. Mulți și mult timp l-au judecat pe fratele NR că vede năluci, că e paranoic. AV era absolvent de seminar baptist (la comandă), uns pastor apoi însurat tot la comandă cu fiica unui om credincios din Apuseni: Tabita Furdui, …o părăsește după câțiva ani (probabil tot la comandă). Femeia rămâne singură cu un copil. Copilul crește, credincios, crescut de mama și de bunicul și ajunge în USA după multe peripeții. Nu înainte de a se prinde de ce hram purta cel ce-i era tată. Dragii mei, eu n-am citit romane la fel de interesante nici ca viața mea proprie, și e puțin față de ce-au trăit alții. Citiți și cugetați, o să vă prindă bine….) Personajele trăiesc.

Citat:

”Vă spun cum: Securitatea l-a postat la Baia Mare, într-o poziție profesională de control și supraveghere peste întreaga Românie. După ce a fost inspector I.T.B.M., a primit poziția și seviciul sub acoperire, ca distribuitor de otrăvuri pentru deratizare pe întreaga țară, eliberare și negociere de contracte de deratizare, în toate întreprinderile de industria ușoară și industrie grea din marile orașe românesti, unde, evident, mișunau șobolanii.
Orașele cu combinate siderurgice, instituții de industrie usoară, constructoare de mașini, fabrici de textile, industrie alimentară, industrie farmaceutică, industria lemnului, celuloză, țevi etc., din București, Arad, Oradea, Cluj, Brașov, Deva, Hunedoara, Iași, Galați, Constanța, Brăila și oriunde pe întinsul țării.
Permis gratuit de transport C.F.R. la clasa întâi și diurnă, apoi cazarea, o noapte, două, pe la frații ce urmau să fie trași de limbă, subiecții importanți pentru scrisul lui mărunt, detaliat, în mii de note informative.
Dialogul curgea simplu :
-Pace, scumpul meu frate!
-Pacea Domnului, dar cu ce ocazie din nou la noi, frate Anei? Așa daaa! ai venit din nou la „Tricoul Roșu” cu otrăvuri! Pe fain serviciu ai pus mâna! Domnu’ te-a binecuvântat în chip minunat!. Slăvit să fie El în veci de veci!
-Da, așa este, dar iar am fost urmărit. Am dușmani, frate dragă, peste tot. Mă persecută, m-au amenințat și la servici. Iar au fost la Dorz să-i facă percheziție. Hai înăuntru, să nu ne audă cineva, că vreau să-ți povestesc amănunțit!

One Response to Pace, scumpul meu frate…

  1. vesteabună spune:

    Dragă Liviu, mulțumesc de comentariu și de atenție dar nu sunt persoana potrivită în a mă arunca într-un ciclu de postări/comentarii pe subiect, îmi depășește timpul. Urmăresc la Răsvan, am mai citit povestea pe net, am întrebat pe la Baia-Mare și mi s-a confirmat. Anei V este cunoscut și în Cluj, pastorii bătrâni îl știu. Când i-am spus în primăvară unuia din ei despre AV cam ce am citit scris de tine, a tăcut, a înghițit în sec și a rămas privind în gol cu privirea pierdută. E reacția deja clasică pe care o observ la cei înșelați în încredere. ….sau în credulitate.
    Angajamentele în alte proiecte mă împiedică să mai dau un timp necesar unui dialog ce-l presupun antrenant. Iar de fușerit, nu fușeresc, mai bine nu fac.
    …mulțumesc…

    Apreciază

Lasă un răspuns

