El le-a spus că nu știe de alt lider în afara fiului lui Dumnezeu, Isus Hristos cel Crucificat. Cronica fraților hutteriți (30)

      Le-a arătat că era poruncit cu claritate în Noul Testament ca, înainte de toate, un om trebuie să învețe Cuvântul lui Dumnezeu, iar botezul să fie acordat doar acelora care aud Cuvântul și îl înțeleg ei pentru ei însuși și îl acceptă pentru ei însuși. Acesta este adevăratul botez creștinesc și nu este al doilea botez. Nicăieri nu a poruncit Domnul ca și copiii să fie botezați. În orice caz, ei aparțin Domnului. Și cât timp ei rămân în inocența și simplitatea lor, nu sunt în niciun caz condamnați sau excluși din regatul lui Dumnezeu.

     L-au întrebat care este fundația pe care secte ca Anabaptismul stau. La aceasta a răspuns, ”Credința noastră și actul botezului nostru stă pe nicio altă fundație decât pe porunca lui Hristos (Matei 28:19,20; Marc 16:16), ”Duceți-vă în toată lumea și predicați Evanghelia fiecărei creaturi. El, cel ce crede și este botezat va fi salvat,”” și a indicat înspre multe alte pasaje din Scripturi.

      L-au întrebat ce conspirație zace sub acest pretext al botezării din nou, deoarece mulți suspectau că noi turbulențe ar fi fost iscate. A răspuns că în toată viața lui nici măcar nu s-a gândit să înceapă o revoltă. Nici nu încuviința ca oricine să înceapă una. Chiar a și fugit dintr-o casă în care oamenii trăiau dezbinați, și cu bucurie v-a dovedi aceasta prin mărturia tuturor celor cu care a trăit. Botezarea din nou era doar un simbol cum că doreau să își schimbe viețile și să respingă viața păcătoasă a lumii. Printre alte lucruri, întotdeauna a predicat că una din poruncile lui Dumnezeu era obediența față de auorități în orice ce este bun. Atunci, cum ar putea să fie acuzat de stârnirea unei revolte sau rebeliuni?

     L-au întrebat cine erau liderii adevărați ai unei asemenea secte revoltătoare și eretice, cum au numit-o cu falsitate. El le-a spus că nu știe de alt lider în afara fiului lui Dumnezeu, Isus Hristos cel Crucificat. El este Domnul credinței noastre. Nu este un lucru nou, totuși, ca să fie numită o sectă revoltătoare și eretică. Lucrarea însuși a lui Hristos și învățăturile apostolilor erau numite la fel, după cum se poate vedea în acuzațiile evreilor aduse lui Hristos în fața lui Pilat și cele aduse lui Pavel în fața guvernatorului Felix.

     În continuare, a fost interogat despre motivul pentru care a renunțat la straiele preoțești. Le-a spus că din pricina conștiinței sale. A ajuns să vadă că a fost un profet fals și că a alergat înainte ca Dumnezeu să îl trimită să o facă.

     De asemenea, au vrut să știe cine i-a spus să vină în acest district să planteze asemenea semințe rele de Anabaptism. A răspuns că nu avea anumite instrucțiuni, dar din moment ce nu avea unde să trăiască, trebuia să călătorească ca străin. S-a întâmplat să fie acolo deoarece un prieten i-a oferit adăpost. Apoi s-a dus la Schwaz și a fost luat prizonier acolo din voința lui Dumnezeu. Cât despre semințele malefice despre care vorbeau, nu știa nimic de ele. Nu avea nimic malefic în minte, doar purul și divinul adevăr.

      Când era deja în închisoare de ceva timp și s-a văzut că nu poate fi făcut să șovăie prin mai multă interogare, l-au condamnat la moarte pe el și pe fratele capturat împreună cu el. I-au executat cu sabia la Schwaz. Acești doi frați au dat mărturie cu sângele lor adevărului divin, provocându-ne să mergem pe calea indicată de Hans Schlaffer în rugăciunea lui de adio. Nouăsprezece oameni au fost executați după aceea în același loc, dând mărturie cu sângele lor. Două cântece pe care le-a scris Hans Sclaffer încă există în biserică.1

     Pe vremea aceasta, Hans Feyerer,2 un slujitor al bisericii creștine, a fost condamnat la Munchen împreună cu cinci prieteni credincioși de-ai lui. Au fost arși pentru credința lor. Trei dintre soțiile lor au fost înecate. Doi oameni născuți nobili pe nume Bergwanger și un morar au fost decapitați.

     În același an, 1528, frații Thomas și Baltazar, amândoi slujitori ai Evangheliei și un companion de-al lor pe nume Dominicus au fost capturați în orașul Brünn din Moravia. 3 Au fost condamnați la moarte și arși, rămănând neatârnați complet în credința lor în adevărul divin. Când au fost capturați, acești frați au avertizat consiliul să se teamă să verse sânge nevinovat, pentru că Dumnezeu nu va lăsa una ca asta nepedepsită.

1 Vezi LdHBr, 20-23, pentru o listă a scrierilor lui Schlaffer și două dintre cântecele sale ”Herr Vater, mein ewiger Gott” (Tată măreț, Dumnezeu etern), cu acrostihul ”Hans Schlaffer,” de asemenea, într-un manuscris din Augsburg din 1528 publicat în Zeitschrift des historischen Vereins für Schwaben, 27 (1900), 33ff.; ”Ungnad begehr ich nicht von dir” (Neplăcerea ta n-o caut); vezi Wackernagel, Kirchenlied, III, 479-480; Wolkan, Lieder, 11-12. Pentru rugăciunea de rămas-bun al lui Schlaffer, vezi Beck, 652. Schlaffer și Frick au fost executați pe 4 februarie, 1528; Loserth, Anabaptismus, 461-462; Martyrs Mirror, 425-426.

2 Soarta lui Hans Feyerer și la opt din cei care credeau împreună cu el este descrisă în Martyrs Mirror, 428; ME, II, 327; Beck, 24.

3 Beck, 65, menționează ”Thomas Waldhauser, un slujitor al Cuvântului, unul din cei trei care au fost condamnați la moarte la Brünn . . . .” Waldhauser, un nativ din Austria Superioară (Waldhausen la nord de Grein, pe Dunăre) și fost capelan la Grein, a administrat proprietățile lorzilor Luterani von Hardegg la Bad Kreuzen, nord-vest de Grein. În 1527, s-a alăturat Anabaptiștilor în orașul Steyr, unde era cunoscut sub numele ”Thomas din Grein” sau ”Thomas cel Înalt”. Pus în închisoare la Brünn (Brno) în 1528, a fost executat pe 10 aprilie (vinerea înainte de Paște), 1528. Vezi Martyrs Mirror, 428: ME, IV, 876; Zeman, Topography, #23.

Conform unei scrisori dinspre Johannes von Zwolle înspre Johannes Hess, datată pe 15 aprilie, 1528, unul dintre oamenii executați pe 10 aprilie a fost fratele boemian Jan Cizek (Ceh pentru germanul Zeising). Despre Johann Zeising și Frăția Boemiei, vezi ME, IV, 1021-1022; Zeman, Anabaptists and Czech Brethren, Indexul este ”Zeising,”, în special 197-198.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: