Ca pe sirieni din Chir

Amos 9:7 ”…N-am scos Eu pe Israel din ţara Egiptului, ca şi pe filisteni din Caftor şi pe sirieni din Chir?”  se întreba profetul, de fapt e glasul Domnului. El provoacă migrațiile.

Am citit dimineață pe telefon acest text, căutarea pe aplicație dă 70 de rezultate pentru cuvântul ”sirieni” în Biblie.

Sirienii nu este sigur că sunt urmașii celor din Biblie, genetic vorbind, dar geografic sunt, și chiar și numele îi face să poarte încărcătura istorică a sirienilor din vechime. Cei trimiși adesea să poarte pedepsele lui Dumnezeu.

Caftor este insula Creta, iar Chir (Cyrus in greaca veche) e râul Kura din Georgia de astăzi.

Despre ieșirea lui Israel din Egipt știm multe, despre ieșirea filistenilor din Creta știm destule, dar despre ieșirea sirienilor din Chir nu știm mai nimic. Decât atâta doar că sunt migratori. De fapt migratoare au fost toate popoarele, arca a poposit pe Ararat și de acolo bunicii noștrii au tot migrat în toate direcțiile.

Azi am călătorit de la aeroport din Viena spre casă. Undeva la puțin după intrarea pe autostradă am văzut pe sensul celălalt o coadă lungă: ”Ștau” cum zic nemții. Tot veneam și coada nu se mai termina. Probabil 20-30 de km. Oamenii ieșiseră din mașini, stăteau pe iarbă, pe jos. Așa ceva chiar n-am văzut de când umblu prin vest.

Apoi la Nickelsdorf, la granița cu Ungaria, pe dreapta i-am văzut, pe sirieni. De fapt doi păreau sirieni, unul părea asiatic și mai era unul în spatele lor, mai departe. Pe jos, pe marginea autostrăzii, cu fața întinsă spre Viena, pășeau grăbit plini de speranță, erau în Austria deja. Ieșeau din parcarea de TIR-uri. N-am făcut poză, mergea GPS-ul pe telefon și n-am oprit. În jur nici țipenie pe grăniceri, nici austrieci, nici maghiari: Schengen.

Poza de mai jos este la granița dintre Grecia și Macedonia. E ca un exod.

sirieni2

Mi-am amintit de cumnatul meu care a ajuns așa în SUA acum mai bine de 20 de ani, de prietenii mei din generația mea pentru care doar ideea de a fi în Austria atunci era diferența dintre rai și iad. Meditam la acestea venind spre casă. Și la soarta acestui popor, al sirienilor. Am întâlnit sirieni creștini: ortodocșii, ca ortodocșii noștri, pocăiții, mai pocăiți ca ai noștri. Trăim o nouă migrație, valuri, valuri se revarsă cu zecile de mii, trași parcă de magnet. Sau trimiși.

Nu-mi iese din minte ce am scris la paragraful 4 de aici, nu demult: ”voi trimite niște vânători”. Pentru că la intrarea în Europa, ei toți zic că fug de statul musulman, par victime, nu teroriști. Dar nu le scrie pe frunte ce gândesc în cap.

Acuma seara am ajuns acasă și am deschis computerul, la știri. Am aflat ce a fost cu coada aceea uriașă. Alți imigranți, de data aceasta morți închiși într-un camion, în jur de 50, o grozăvie.

Crezi tu în prooroci împărate Agripa? Crezi tu în prooroci, împărate cititorule? Că dacă ai ajuns cu cititul până aici, de bună seamă suntem de acord că trăim vremurile promise. De fapt trăim încheierea unui eon. Unul dim multe. Istoria nu se va termina, se va schimba doar starea de lucruri.

E necesar să cunoștem din Scripturi aceste schimbări, ca să nu ne ia prin surprindere. Mai ales că semnele promise sunt evidente.

5 Responses to Ca pe sirieni din Chir

  1. vesteabună spune:

    Mai scriu și alții tot cam așa:
    ”Aceștia vin în valuri spre zonele cu creștini, cât de mari sunt valurile nu știu, cu hotărârea de a schimba lumea creștină cu orice preț, nu de a se adapta ei acestei lumi. Vin cu hotărârea de a fi vocali, de a instaura conceptele lor, chiar dacă cer aparent umili drept de ședere. Acești oameni care vin, nu au deloc gânduri pașnice, pentru că din start ei au fost oameni de război, de la nașterea poporului lor. Au o ură îndrăcită față de orice simbol creștin și față de orice urmă de civilizație, dar solicită clemență și milă iar creștinii, care oricum nu se pot mișca de grași ce sunt, le acordăm milă, în speranța că nu vor fi deranjanți. Creștinii sunt confuzi și în somnolența și lenea lor, nici măcar nu au analizat fenomenul și implicațiile lui.
    În realitate, în spatele celor mai mulți „refugiați” stau sume mari de bani. Să ne amintim cum plecau românii pe timpul comunismului sau imediat după revoluţie. Drumul, călăuzele, șpăgile până aici costă mult de tot, așadar, cei care solicită milă, nu sunt cei mai nenorociți și năpăstuiți dintre oamenii sirieni, aceia nu au cu ce să se miște din Siria, aceia pot cel mult să meargă, abătuți, cu familiile lor, dintr-o parte în alta e Siriei. Oamenii care apar ca refugiați pe la TV, sunt destul de bine hrăniți și chiar au o condiție fizică foarte bună. Acei oameni sunt mai degrabă trimiși în Europa, nu au imaginea unor refugiați care s-au târât până aici.

    În acest fel, islamizare Europei, promisă de ISIS, nu mai este ceea ce părea la început, când europenii zâmbeau zeflemitor. Ea este posibilă și încă destul de repede.”
    sursa: http://www.filedinjurnal.ro/crestinismul-adormit-vs-islamismul-energizat/

    Apreciază

  2. vesteabună spune:

    Dacă ar comenta doi pensionari în parc?!… dar aici scrie un general, fost Șef de Stat Major:
    ”Pare o operaţiune bine organizată, trei sferturi dintre aceştia sunt mai bine îmbrăcaţi decât 10 – 15% din populaţia României. Aceasta este o invazie planificată. Ştim că vin din Siria, ştim că vin unii din Afganistan, dar iertaţi-mă, să vină cineva din Afganistan cu un cărucior…..”
    sursa: http://adevarul.ro/international/europa/adevarul-live-generalul-degeratu-despre-criza-imigrantilor-rusia-cea-genereaza-criza-acestei-migratii-excesive-1_55e05dbdf5eaafab2c014a6e/index.html

    Apreciază

  3. vesteabună spune:

    Un alt comentariu, se pare că mulți pricep, dar parcă toți oamenii sunt cu mâinile legate, nu poate fi decât mâna lui Dumnezeu.

    ”Nu ştim nimic despre aceşti imigranţi în afară de faptul că vin din lumea musulmană din nordul Africii şi din Orientul Mijlociu şi că vor să se stabilească în Occident. Nu ştim ce sunt ei la ei acasă, dacă chiar aveau motive să-şi părăsească locuinţele şi să ia calea pribegiei. De aceea, în mod legitim putem să ne întrebăm: dacă aceştia sunt reprezentanţi ai organizaţiilor teroriste, trimişi cu misiune în Europa?

    După evenimentele din Ucraina, s-a vorbit de „războiul atipic”, de militari trimişi în misiune sub masca civililor militanţi pentru cauza eliberării celor ce nu ceruseră nimănui să fie eliberaţi de la ei de acasă. În războiul atipic, resursa umană este arma. În războiul pe care organizaţiile teroriste din lumea musulmană l-a declarat Occidentului, o mare parte dintre imigranţii ce forţează acum graniţele UE, cerând azil politic, ar putea fi oamenii acelor grupări. UE are mari probleme de integrare a celor născuţi şi crescuţi aici, atentatele teroriste din acest an fiind dovezi clare.

    Cetăţenii europeni adepţi ai grupărilor teroriste din lumea musulmană ar putea fi comitetul de primire al celor veniţi acum. Occidentul a mai făcut greşeala de a acorda azil politic unor indivizi ce s-au dovedit apoi a fi terorişti. Bineînţeles, nu putem spune despre toţi imigranţii, despre femei şi copii, că ar fi terorişti; dar ei vin dintr-o lume în care utilizarea femeilor şi a copiilor în război este o practică frecventă. Dacă imigraţia masivă de acum este un episod dintr-un război atipic?”

    sursa: http://adevarul.ro/news/politica/criza-imigratiei-episod-unui-razboi-atipici-1_55e1802bf5eaafab2c08da2b/index.html

    Apreciază

  4. vesteabună spune:

    Am trecut prin Gevgelija de mai multe în drum spre Grecia. Acum doi ani am dormit seara la Drobeta și dimineața am trecut vama, am urmat drumul spre Niș (locul nașterii lui Constantin cel Mare) și apoi am traversat Macedonia, seara am dormit la Metsovo (capitala aromânilor). La întoarcere tot prin Macedonia ne-am cumpărat smochine pentru dulceață dintr-o parcare de la niște femei sărace. Acum ne-ar fi frică. Gevgelija e asediată de imigranți.

    Citez:

    ”De fapt, Goran are reţinerile lui în a-i numi pe refugiaţi „imigranţi“. Din ce vede şi trăieşte în Gevgelija, străinii îi lasă mai degrabă altă impresie. „Eu nu i-aş numi imigranţi, pentru că nu par a fi astfel, ci mai degrabă oameni care s-au organizat special să plece din locurile natale, pentru a crea o criză în Europa“, este părerea tânărului din Macedonia.„

    sursa: http://adevarul.ro/locale/constanta/valul-refugiati-ravasit-oras-granita-macedonia-localnic-gevgelija-venirea-adus-haosul-total-strazi-1_55e497d0f5eaafab2c1ca511/index.html

    Seamănă cu părerea Bibliei.

    Apreciază

  5. vesteabună spune:

    ” În februarie, poliția turcă a fost avertizată de serviciul turc de informații că 3000 de jihadiști bine instruiți urmează să intre în Turcia din Siria și Irak, având ca destinație Europa de Vest. Din Turcia pot folosi pașapoartele false de „sirieni”.

    Tot articolul aici: http://www.evz.ro/retea-de-pasapoarte-false-pentru-induiosarea-europei.html

    Apreciază

Lasă un răspuns

