Despre măgari(2)

Măgarul în Biblie este mijlocul de transport cel mai la îndemână .
Se domesticește ușor, mănâncă puțin, duce greu, rabdă mult, rezistă la boli și vreme rea.
Un adevărat erou.

Numărul de măgari era un semn al bogăției.

Am primit o carte ”Afaceri cu măgari” scrisă de un olandez: Peter J. Briscoe.
magari

Peter face în carte o comparație între măgarii din Biblie și afacerile de astăzi.
I-am spus prietenului care mi-a dat-o că și eu am considerat tot timpul așa, am și scris despre Măgărițele lui Chiș și de câte ori Domnul mi le-a găsit în timp ce eu eram ocupat cu treburi ”împărătești”.

Fiecare avem măgari.

Unii mai mulți, alții mai puțini.
Măgarul este un simbol al felului cum ne câștigăm pâinea.
Unii avem o afacere, alții un atelier, o prăvălie, o slujbă la patron, la stat, întro instituție sau la vreo corporație. Nu contează, nici unul nu ”umblă pe jos” adică nu stă acasă și-i vin banii, fiecare face ceva, iese din casă, călărește pe măgarul lui.

Aplicația Biblia dă la căutarea cu cuvântul ”măgar” 106 rezultate în Vechiul Testament.
De puține ori am scris pe blog despre treburile lumii acesteia, în general m-am ocupat cu lucruri mai cerești, cu porumbei și albine, cu vii și smochini. Dar nu toată lumea are stupi, nici porumbar, nici vie sau livadă. Se pare însă că smeritul măgar nu lipsește din ”ferma” niciunui pământean.

De la pilda lui să plecăm, iar postările din această serie vor lua măgarul și pilda lui ca oglindire a traiului nostru pământesc. Aș putea să-mi văd mai departe de porumbar și de stupină, dar când văd de atâtea ori pe semenul meu trist că măgarul i-a căzut zdrobit sub greutatea poverii pe care neînțeleptul stăpân i-a pus-o în tarniță, sunt obligat prin lege să mă opresc și să-l ajut. Chiar măgarul dușmanului meu trebuie să-l ajut. Unde mai pui că o parte din vrăjmașii mei citesc și ei blogul cu ochi ageri. Îi iubesc și pe ei, Dumnezeu să-i binecuvinteze, mai mult decât îi binecuvintez eu. Și ei au măgari, așa că eu scriind și voi citind despre măgari, toată lumea va fi fericită.

Mai am seriale începute, n-am uitat de ele, unul este cu Cronica huteriților, aici traducătorul s-a poticnit sub povară, al doilea este cu viața ca un puzzle, aici a trebuit să-mi fac ordine în pozele vechi, postările cu poze vechi de 30 de ani au nu numai credibilitate, ci și farmec aparte. Cu voia lui Dumnezeu le voi relua pe fiecare la vremea lor. Blogul nu este măgarul meu, este boul.

Lasă un răspuns

