Nici măcar miros de foc

” Dregătorii, îngrijitorii, cîrmuitorii, şi sfetnicii împăratului s-au strîns şi au văzut că focul n-avusese nici o putere asupra trupului acestor oameni, că nici perii capului lor nu se pîrliseră, hainele le rămăseseră neschimbate, şi nici măcar miros de foc nu se prinsese de ei.” Daniel 3:27

Focul, cuptorul de foc este un simbol al prigoanelor.

cuptor

”Prea iubiţilor, nu vă miraţi de încercarea de foc din mijlocul vostru, care a venit peste voi ca să vă încerce, ca de ceva ciudat, care a dat peste voi: dimpotrivă, bucuraţi-vă, întrucît aveţi parte de patimile lui Hristos, ca să vă bucuraţi şi să vă veseliţi şi la arătarea slavei Lui.” 1 Petru 4:12-13

Vedem cum apostolii au predicat Vestea Bună (evanghelia) în mijlocul acestui cuptor de încercări, (ca de foc).

”Am slujit Domnului cu toată smerenia, cu multe lacrimi şi în mijlocul încercărilor pe care mi le ridicau uneltirile iudeilor.”   ”Fapte 20:19

Dar, deși înconjurat de uneltiri, de persecuții, de bătăi….într-un cuvânt de FOC, nu vedem ca mesajul lor să aibă ….. miros de FOC. Apostolii doar amintesc despre persecuțiile prin care au trecut, dar nicidecum în scrierile lor nu se simte mirosul focului, ci mirosul untdelemnului, al miresmei cunoștinței Lui. Epistola către Corinteni de exemplu este plină de învățăminte și de dedicare asupra învățăturii Domnului, nu asupra persoanei apostolului care trece prin suferințe. Se simte mirosul uleiului, nu al fumului.

La fel: părul capului reprezintă locul înțelepciunii, (vedem la Samson și la Psalmul 137), nici perii capului nu se pârliseră.
Hainele reprezintă faptele noastre, ele trebuie să poarte miros de untdelemn, de înțelepciune (”Cine dintre voi este înțelept și priceput? Să-și arate, prin purtarea lui bună, faptele făcute cu blândețea înțelepciunii.”) adică în simbolistica vechi-testamentală: haine albe unse cu untdelemn și stropite cu sângele ispășirii.

Concluzie: este o învățătură pentru noi toată „pățania” lui Șadrac, Meșac și Abed-Nego, ca atunci când trecem prin prigoane (văzute sau nu), nici mintea (”perii capului”), nici faptele (”hainele”) să nu poarte ”miros de foc”, ci miros de untdelemn. Apostolii spuneau că ”purtăm în orice loc mireasma cunoștinței Lui”.

Cei trei tineri, n-au avut nici măcar o dovadă că au fost în cuptor, n-au putut merge la rudele lor să le zică: ”mirosiți hainele noastre”, că hainele nu miroseau, n-au putut primi nici laude, nici compătimiri pentru credincioșia sau suferința lor: A fost destul ca Nebucadnețar, stăpânul de atunci al ”locurilor cerești” (Canaanul) să recunoască pe Dumnezeul celor trei. Să fie destul și pentru noi faptul că domniile și stăpânirile din locurile cerești (nu toată lumea) cunosc azi prin Adunare înțelepciunea nespus de felurită a lui Dumnezeu.

Este o rânduială a lui Dumnezeu și o dovadă a alegerii noastre: ca să vestim acest mesaj ca apostolii: ”în mijlocul încercărilor pe care le ridicau persecuțiile iudeilor”. Și pe vremea apostolilor multe persecuții erau tot pe ascuns (uneltiri), ca acuma, mai nimic nu s-a schimbat.

2 Responses to Nici măcar miros de foc

  1. hadasa spune:

    „Sfânt cuptor al suferinței,
    ce mă arzi, fără să pier,
    aripi noi dai tu credinței,
    să mă nalțe către Cer!

    Iar din lutul ce-nfășoară
    viața sufletului meu,
    Tu faci zilnic să răsară
    Chipul sfânt din Dumnezeu!

    Îmi țeși haine din lumina
    veșnicei neprihăniri,
    curățindu-mi toată tina,
    omeneștei mele firi.

    Sfânt cuptor de suferință
    tu de Domnu-ai fost sfințit,
    când pe cruce-a Lui Ființă,
    pentru mine S-a jertfit!

    Mă sfințește totdeauna,
    o, cerescule cuptor,
    ca să pot primi cununa
    la sfârșit, biruitor! ”

    (N. M. – Cântările Harului)

    Mare har să poți spune ca poetul versurilor de mai jos:

    ” Când vine suferința-n viața mea,
    când focul ei mă arde dureros,
    să cred că mi-o trimiți spre slava Ta,
    Părinte, și spre slava lui Hristos!

    În suferința ce-mi trimiți, e-un dar
    din partea Ta, Părinte Preaiubit,
    în ea se-ascunde-un nou și proaspăt har,
    ce, fără ea, eu nu l-aș fi primit!

    Îți mulțumesc de-atâtea suferinți
    ce mi le dai pe-al vieții mele drum,
    căci calea crucii-i calea celor sfinți,
    pe ea văd sfinții slava Ta, de-acum!

    Nu-s stări mai nalte-n care-Ți pot privi
    al slavei Tale Chip strălucitor,
    și mai aproape nu te pot simți,
    Părinte, ca-n văpaia de cuptor! ”

    (de I. L. – Alte cântări ale Harului)

    Apreciază

  2. vesteabună spune:

    Numele ăsta: ”Alte cântări” seamănă cu ”altă evanghelie”.
    Erau atâtea titluri și formate de carte, se putea alege ceva care să nu seducă, să nu te ducă cu gândul la celelalte.
    Dacă asta s-a vrut, s-a vrut tare rău.
    Am lăsat comentariul pentru că prețuiesc lucrarea fiecărui om, dar avertizez că dacă nu se pune eticheta bună, dacă nu se face adresarea bună, coletul nu va ajunge la destinație, indiferent de cât de bun e conținutul.
    Noi suntem ferm învățați ca tot ce facem să facem ”în Numele Domnului Isus” și această adresare nu suferă abatere.
    Dacă cineva face ceva în alt nume (nume de cult sau de om) acolo se va opri, la acel nume și de-acolo nu vor pleca nici cei călăuziți de acela.
    Păcat că fiind învățați de un om care a lucrat doar în Numele Domnului Isus (fratele Niculiță), unii din cei ce-și zic ”urmașii lui Niculiță” fac lucruri în numele lui Niculiță (simpozioane, de ex.) nu în Numele Domnului Isus.
    Păcat, păcat.
    Dar la orice abatere este posibilă îndreptarea, așa e Calea, asta e Calea. Eu mă bucur s-o arăt.
    Mulțumesc de comentariu și Dumnezeu să vă mângâie și să vă întărească!

    Apreciază

Lasă un răspuns

