Doamna Clara, Despot Vodă, Eminescu și preotul catolic

Atenție! Postare istorică, dacă nu vă place istoria faceți bine și nu citiți această postare.
Dar ar fi bine să vă placă istoria, am scris aici de ce.

Doamna Clara a fost soție de domnitor al Țării Românești pe la 1300, fiică de nobil maghiar, a vrut să-i convertească pe români la catolicism. Și-a dat tot interesul. A zidit biserică catolică la Curtea de Argeș, a tras sfori, a făcut de toate dar n-a reușit nimic, drept urmare până astăzi de la Nistru pân’ la Tisa oamenii stau (ne)atârnați de Constantinopol. Dar să cităm:
”Doamna Clara, fiind bigotă şi în strânse legături cu regele Ungariei şi cu Papa, şi-a petrecut viaţa de Doamnă în Curtea de Argeş, atât în timpul domniei soţului ei Alexandru Voevod, cât şi într-a fiului ei vitreg, viteazul Vodă Vladislav, căutând să convertească pe soţ, pe fiu, pe fratele ei, pe boieri şi tot poporul la adevărata credinţă creştinească, după părerea ei, catolicismul. Cu toate aceste strădanii, cu toate că era înconjurată de preoţi şi de misionari papistaşi, cu toată corespondenţa ce întreţinea cu scaunul papal din Roma, ea nu reuşi să catolicească decât numai una din fetele ei, Ana, care ajunse nevastă de crai, alui Straşimir, Ţarul Bulgariei. Biserica papistaşă din Curtea de Argeş a fost făcută de ea, acea biserică ale căror pitoreşti ruine se mai văd şi astăzi, pe un deal,…”

Despot Vodă a fost domnitor în Moldova la cîțiva ani după reformă. Grec din Creta, convertit la reformă, prieten cu Melanchton, obține tronul Moldovei și încearcă să reformeze țara, să-i convertească pe moldoveni la protestantism.
S-a vrut un domn reformator, a încercat să schimbe țara dar a nemulțumit pe mulți, citez:
”Ceea ce a nemulţumit cel mai mult, pe plan intern, a fost politica religioasă a lui Despot. De altfel, cronicarul Grigore Ureche îl vedea pe acesta „cuvios şi aievea pravoslavnic, iar la taină, eretic şi avea sfetnici de ai săi, de o lege cu dânsul“. Mai mult, chiar Azarie cronicarul zice: „A adus cu sine sfetnici de altă credinţă, luterani, urâţi de Dumnezeu, căci şi el însuşi era de aceeaşi credinţă cu ei; pe călugări şi mănăstirile nu le iubea, a adunat la dânsul, înşelătorul, vasele de argint şi de aur şi pietrele scumpe şi împodobise cu mărgăritare ale sfintelor icoane din toate mănăstirile şi s-a împodobit cu ele“. De altfel, încă din prima lună de domnie, Despot s-a apucat să cheme în Moldova pe reformaţii din Franţa, Spania, Germania, Polonia şi alte ţări ale Europei, neţinând seama de părerea autohtonilor ortodocşi.”

Eminescu, după încă 300 de ani a fost un observator ”ca la teatru” ai istoriei vremii lui și a notat, scriind despre Imperiul Austriac: ”Austria există prin discordia popoarelor sale. Pentru a le ţine vecinic lipite şi vecinic în discordie, are nevoe de un element internaţional, fără patrie proprie, fără naţionalitate, fără limbă, de un element care să fie acasă în Tirol ca şi în Boemia, în Galiţia ca şi ‘n Transilvania. Acest om pur – cosmopolit per excelentiama fost, pentru această ambiţioasă Casă, preotul catolic. Neavând familie, căci era neînsurat; neavând limbă, căci limba sa era o limbă moartă (cea latină); neavând patrie, căci patria sa este unde’l trimete ecclesia; neavând rege, căci regele său este Pontifex Maximus, acest element încerca să unifice Austria prin religie.”

Și acum ce vreau să spun? La ultima schimbare de domnie, când am auzit că pentru a doua oară în istorie, după aproape 500 de ani, vom avea domnitor protestant, m-am bucurat un pic dar și m-am gândit instinctiv la Despot-vodă și la groaznicul său sfârșit. Când a ieșit domn m-am rugat pentru el să n-o sfârșească așa.
Dar imediat după alegeri, după ce am văzut poza din fața icoanei și am aflat de catolicismul doamnei m-am gândit instinctiv la Doamna Clara. Apoi la ce a scris Eminescu, pentru că în spatele fiecărui catolic stă preotul catolic.

În spatele doamnelor Clare dintotdeauna stă puternica mașinărie de informații și de manipulare iezuită.
Și dacă Doamna Clara e doamna Clara atunci soțul ei e doar soțul.
Ei, dacă pentru împărați scrie să ne rugăm, pentru nevestele lor nu scrie.
Să ne rugăm pentru împărați, că dacă ajung de-i conduc nevestele (am mai avut unul acum 25 de ani) și dacă după cum se pare pe neveste le conduc iezuiții, atunci vom trăi în țara lucrului bine mascat.

Un răspuns la Doamna Clara, Despot Vodă, Eminescu și preotul catolic

  1. vesteabună spune:

    ”Am arătat însă cu altă ocazie că instituirea liderului politic într-o instanță morală e o patologie a democrației. Oamenii nu așteaptă ca cel pe care l-au învestit cu putere să devină un îndrumător etic, să le explice cum trebuie trăită viața, să le țină lecții de înțelepciune practică. Ideea reprezentativității, aflată de două secole în miezul teoriei politice, presupune, dimpotrivă, ca omul politic să exercite un soi de ministerium, să se supună cu modestie alegătorilor săi, desigur, nu printr-un mandat imperativ, ci ca orientare generală. Iar tehnic vorbind singura legitimitate a președintelui decurge din faptul că este învestit de majoritatea alegătorilor săi și nu de către o minoritate desemnată. Puterea poate avea și alte surse, dar legitimitatea nu.”
    sursa: http://www.dw.com/ro/pre%C8%99edintele-%C3%AE%C8%99i-risc%C4%83-legitimitatea/a-36175206

    Eu mă rog în continuare, ca Iov.
    https://vesteabuna.wordpress.com/2010/09/26/te-ai-rugat-azi-pentru-pre%C8%99edintele-%C8%9Barii/

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: