Postul plăcut sau postul ”mare”?

(Varianta audio. (voce sintetică, text to speech) probă)

Orice îndreptare a gândului oamenilor spre Dumnezeu este bună și orice luptă a cugetului dovedește prezența legii lui Dumnezeu acolo, o lege după care acum sau cândva odată orice om va fi judecat.

De aceea, această postare nu ar trebui să fie o jignire pentru cei ce nu înțeleg că lupta cugetului trebuie să se termine în fața Gloriei Cuvântului, a Luminii ce clarifică tot ceea ce oamenii parcă …cum zic ei: ”dați dracului!” încearcă să confuzeze(înnegrească).

A apărut o postare pe blogul unui teolog despre post. Că adică n-ar fi rău ca și pocăiți să țină postul paștelor. Că-l țin sau că nu-l țin? Confuzia e totală pentru bietul cititor deja amețit de renumele autorului. Păi dacă ”fratele profesor” a zis!

Să mergem la Cuvânt, la Slavă: ”Iată postul plăcut Mie: desleagă lanţurile răutăţii, desnoadă legăturile robiei, dă drumul celor asupriţi, şi rupe orice fel de jug;  împarte-ţi pînea cu cel flămînd, şi adu în casa ta pe nenorociţii fără adăpost; dacă vezi pe un om gol, acopere-l, şi nu întoarce spatele semenului tău.” Isaia 58:6-7

8 fapte din care doar una are de-a face cu mâncarea: împarte-ți pâinea! Restul:
-desnoadă,
-desleagă,
-dă drumul
-rupe,
-adu,

-acopere și
-nu întoarce spatele au de-a face cu lucrările bune de făcut, nu cu stomacul sau dieta.

Problema e pusă prost și lăsată așa de domnul profesor. Chinul cuiva de-a da kilograme jos e meritoriu dacă are rezultate, dar are strict de-a face cu propriul său trup. Cele 8 porunci din Isaia au de-a face cu Trupul lui Cristos (de câte ori ați făcut aceste lucruri celor mai neînsemnați frați ai mei).

Dumnezeu numește acest lucru POST.

Am comentat la acea postare.

Ei bine, nu m-am supărat că la comentariul meu de aici am primit răspunsul așa cum îl vedeți și nici că nu mi-a mai aprobat replica și probabil m-a pus la spam. (Mi-am amintit de când m-a pus la spam IȚ pe masa Rotundă acum 9 ani.)

Dar  E TRIST. E trist când trâmbița dă un sunet încurcat.

E trist când cel ce sună nu e conștient de faptul că a face reclamă și a participa la lucrări, cu oameni și la tradiții departe de Cuvântul lui Dumnezeu îi fac pe cei ce-l văd să se depărteze mai mult de Cuvântul lui Dumnezeu în gândurile și faptele lor.

I-am scris atunci profesorului dar mi-a șters comentariul și m-a pus la spam. Am comentat apoi aici.

La fel fac și acum, e dreptul lui să modereze la el pe blog, la fel și eu moderez(controlez) tot ce apare aici, e blogul meu, casa mea pe net.

Dar mai este o casă….

Să scriu câte ceva despre case:

Noi toți trăim fiecare la anumite vremi în mai multe case: casa din burta mamei, casa leagănului, casa familiei, casa școlii, casa lucrului, casa bolii, casa trupului propriu, casa gândurilor, casa de jale, etc. ….și desigur că cei ce cred, ei sunt socotiți PIETRE VII din CASA LUI DUMNEZEU.

Eu scriu aceste postări din poziția mea de slugă în Casa Lui. Fac orice gând rob ascultării de Cristos: când prind un gând că zboară ca o cioară jigărită…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

….și poartă eticheta de porumbel,
eu n-am treabă cu cioara, nu-i pot schimba natura,
dar o prind,
o țin puțin,
îi dau jos eticheta,
o las să croncăne să audă toți cât e de supărată și-i
dau drumul.

Dezbrac gândul semeț de puterea lui(eticheta falsă) ca să nu mai înșele și pe alții.

Aceasta este o slujbă duhovnicească și mulțumesc că ați citit până la capăt.

O zi liniștită!

…se aude de un marș…pentru cine?

Lasă un răspuns

