Filosofii și amăgiri

”Luaţi seama ca nimeni să nu vă fure cu filozofia şi cu o amăgire deşartă, după datina oamenilor, după învăţăturile începătoare ale lumii, şi nu după Hristos.” Coloseni 2:8

Filosofii
Ieri am fost într-o vizită și am primit o carte.
Că-i foarte bună, că uite ce bine e scrisă, că autorul e așa și așa…..am luat-o, cadou.
Filosofie, psihologie, despre gândirea, viața și filosofia unui evreu, deștept(normal), medic, etc, dar necreștin, nici măcar o adiere.
Păcat.
Cartea avea sens (despre nevoia de sens era vorba) dar nu avea direcție bună.
(Diferența dintre sens și direcție este ca la circulație, o direcție are două sensuri, direcția, să zicem Oradea-București are un sens spre Oradea, alt sens spre București.)
Cartea citită (nu-i dau titlul, nici autorul, sunt multe la fel) nu are direcție bună, nu merge de la Alfa la Omega, dar are un sens greșit, arată tot timpul spre EU, spre sine, spre ego, spre om. Sensul despre care zicea că este nevoie să-l avem era undeva în interiorul sinelui, nici măcar spre Dumnezeul vechi-testamental nu arăta urmașul împietrit în credință al lui Avram.
Am citit biografia , primele capitole, pe sărite din următoarele și un pic din sfârșit. Nimic despre Cristos, creație, păcat, pocăință, cruce. Nici măcar cât Tolstoi. Ce? Departe.

Autorul cărții, un om pe care-l respect pentru suferința lui, a comentat asiduu cândva pe acest blog, chiar a vrut să ne întâlnim atunci, lucru pe care l-am refuzat. Era amarnic de pătimaș pe un subiect steril.

Amăgiri
Aici nu mă laud. Sunt multe și au scai și lipici. Timpul pe care-l pierdem fiecare și regretăm apoi e tribut acestor amăgiri, le avem fiecare, fericiți sunt cei ce se scutură de ele.

De cărți pentru pierdut vremea parcă mă scutur mai ușor, sunt mult prea lungi când, vorba lui Dorz:

”Și nu mai am decât aceste prea puține zile
lângă care-mi stă-nserarea numărându-mi-le,”

doar 8204 (probabile) pentru curioși.

Lasă un răspuns

