Sfânta putoare

Ieri am fost pe la frați. Iarna e blândă, n-am fost de mult, mi-era dor.
6 decembrie, Sfântul Nicolae.

Oamenii sărbătoreau, mai ales la țară.
O soră din județul Bistrița: ”eu am lucrat azi, mi-am făcut lucrul, mai mult pe lângă casă, dar n-am stat.”
Unde scrie de Sfântul Nicolae în Biblie?…

La întoarcere am oprit la altă familie lângă Cluj.
Sora: ”..m-o cârâit vecina că: ”și astăzi lucru?”, -Da’ de ce să nu lucru? Că Sfântu Nicolae! Sfânta putoare, că nu vreți să lucrați. Eu mi-am făcut treburile.”

24 de sărbători se zice că sunt în afară de duminici.
Nu cred că este nici o jignire asupra nimănui, nici măcar această postare. Dacă într-adevăr cineva simte că l-am jignit pe Nicolae, să ne lase-n plata lui Nicolae, că așa cum nu le face lor bine, nici nouă nu ne va face rău acest Nicolae.

Despre viața lui, aici: http://www.sfantulnicolae.info/viata.php
Am citit o frântură, cred că e destul, postea de mititel, de sugar: ”Cînd se apropia de pieptul maicii sale, se cunoştea a fi făcător de minuni, hrănindu-se nu după obiceiul pruncilor celorlalţi – pentru că numai din ţîţa cea dreaptă sugea lapte – avînd să dobîndească cu cei drept-credincioşi starea cea de-a dreapta.”

Lasă un răspuns

