Vă bucurați de lucruri de nimic

”Vă bucuraţi de lucruri de nimic, şi ziceţi: „Oare nu prin tăria noastră am câştigat noi putere?“ Amos 6:13

Ce este nimicul? I-a pus nume Solomon: deșertăciunea sau sfârșitul tuturor lucrurilor.

Lucrurile de nimic sunt cele care au ca sfârșit deșertăciunea, nimicul.

Bucuria de lucrurile de nimic umple mintea tuturor celor ce nu văd mai mult, este entuziasmul tâmp față de ceva ce nu trece Dincolo, nu vine de Dincolo, nu este din slujba Stăpânului, nici la porunca Lui expresă.

Un exemplu din Biblie: ”Copiii strîng lemne, părinţii aprind focul, şi femeile frămîntă plămădeala, ca să pregătească turte împărătesei cerului, şi să toarne jertfe de băutură altor dumnezei, ca să Mă mînie.“ Ieremia 7:18  O activitate religioasă intensă, cu datină, fiecare știe ce are de făcut și face cu sârg, se bucură de ce face. E o sărbătoare cu turte coapte și jertfe de băutură, adică beții. Lucrul de nimic este idolul, împărăteasa cerurilor.

Nu poți nici tăgădui bucuria (că există), dar nici nu poți învia idolul (că e o plăsmuire) e o făcătură, un lucru de nimic. Fals prilej, falsă bucurie.

Alt exemplu: crăciunul cu nostalgiile, tradițiile, prăjiturile și mesele după datină. Tot o bucurie, tot pentru un lucru de nimic.

Alt exemplu: ”Am cumpărat un ogor, şi trebuie să mă duc să-l văd” sau ”Am cumpărat cinci perechi de boi şi mă duc să-i încerc” Luca 14:18-19  În sfârșit, după ani de economisire, acum vii și tu să mă inviți la masă, chiar când mi-am luat ogorul, treaba mea e mai importantă decât a ta. Doamne, cinci perechi de boi, nu de măgari, cinci, nu una, (cum ar fi astăzi o flotă de Mercedesuri).

”Spun lucrul acesta, pentruca ceice au neveste, să fie ca şi cum n-ar avea; cei ce plîng, ca şi cum n-ar plînge; cei ce se bucură ca şi cum nu s-ar bucura; cei ce cumpără, ca şi cum n-ar stăpîni; cei ce se folosesc de lumea aceasta, ca şi cum nu s-ar folosi de ea; căci chipul lumii acesteia trece.” 1 Corinteni 7:30

Nevasta e gloria bărbatului (nu s(c)lava), se mândrește cu ea. Așa cum e iarba și floarea ei așa sunt și bărbatul și femeia….îmbătrânesc, se ”usucă” în paralel. Să fie cel însurat ca și cum n-ar avea nevastă, să nu aibă ca prilej al bucuriei lui frumusețea trecătoare a ei sau a lui, să judece cu mintea ”creștinului” de la urmă, mintea care se uită la sfârșitul oricărui lucru, mintea dinaintea sicriului.

Plânsul? Întristările noastre de o clipă….înțelegem, chiar nu vrem să-l justificăm, nici nu ne place să ne gândim la plâns.

Bucuria? De ce să nu ne bucurăm, pentru cei mai mulți bucuria, fericirea e scopul vieții, de ce ”ca și cum nu s-ar bucura”. Să cumperi, să stăpânești și să folosești, ca și cum, nu? Cum vine asta?

Uite cum:
De ce lucruri te bucuri? Nu cumva de lucruri de nimic?
Cum le deosebești lucrurile de nimic de cele pentru care merită să te bucuri?

Simplu, pentru acest nobil scop (a învăța să deosebim lucrurile de folos de lucrurile de nimic) există Sfânta Scriptură, exemplele Vechiului Testament, lecții vaste și cu tâlc adânc, nu cereți răspuns în 2-3 cuvinte.

Dar: politică, alegeri, religie, tradiții, obiceiuri, comerț, bani, afaceri, proprietăți, relații, rudenii, sănătate, trup, durere, moarte…toate au în ele un aspect de trăire și de învățare(tâlc din învățături începătoare) dar nu mai mult, nu ceva de ”bucurat”, nu au nimic glorios luate separat.

Noi ar trebui să trăim pe pământ cu aerul unui ambasador care nu se încurcă în treburile țării unde e trimis decât să-și exercite mandatul său. (Am citit recent cartea: ”Dosarul de Securitate al unui ambasador: Coen Stork” Ed. Humanitas). Ambasadorul are și el casă, mănâncă, umblă, cumpără cu aceeași bani, folosește aceleași drumuri, dar fără patosul și implicarea băștinașului, ambasadorul are alt stăpân, altă cetățenie, altă slujbă. Ar trebui să avem un patriotism creștin, un naționalism ceresc dacă vreți, să privim tot ce vine din patria noastră glorioasă ca fiind vrednic să ne bucure. Altceva nu.

Dedic această postare și prietenilor mei ce pun pasiune în alegerile care urmează. Voi vota și eu, …”ca și cum n-aș vota”.  Voi pune ștampila pe un candidat, dar dacă nu va ieși cel ștampilat de mine mă voi ruga serios pentru cel care va fi, ca și pentru cel care a fost. Am ”pățit” destule cu Tata și am ieșit cel mai bine din acele chestiuni care păreau la început pe dos, așa că El știe mai bine, nu mă bucur, nici nu mă frământ.

Drumul nimicului, a ajunge un om de nimic este să te ocupi de lucruri de nimic: ”Ce nelegiuire au găsit părinţii voştri în Mine, de s-au depărtat de Mine, şi au mers după nimicuri şi au ajuns ei înşişi de nimic?” Ieremia 2:5

Iar să te mai și bucuri de lucrurile de nimic e un adânc al ignoranței.

Să le vezi că sunt de nimic e o speranță și să te întristezi și să te pocăiești de ele e primul pas al eliberării.
Fă-l!

Mărit să fie Domnul

2 Responses to Vă bucurați de lucruri de nimic

  1. stefimesa spune:

    Conform psalmul 2 cel neprihănit nu merge la alegeri (frunze, nimicuri…)

    Trimis de pe Samsung Mobile

    Apreciază

Lasă un răspuns

