Războiul din Ucraina văzut de creștini, gânduri de pe drum(1)

Miercuri seara am înnoptat împreună cu soția în casa unui frate neamț-menonit, refugiat din Rusia, actualmente locuind în Germania.
(Sunt în călătorie prin Europa, acesta este motivul pentru care nu am scris pe blog de 5-6 zile, dar sper să recuperez astăzi, ”ne-am dat” o zi de odihnă, fără afaceri și fără călătorii.)

Există peste 2 milioane de nemți refugiați din Rusia în ultimii 20 de ani, mulți dintre ei deznaționalizați forțat încă de pe vremea lui Stalin, prin deportări și căsătorii mixte și …(n-am cuvânt) dez-religiozizați forțat prin interzicerea educației creștine. Acest frate de exemplu, deși cu nume neamț, până la 20 de ani nu a știut o boabă germană. S-a căsătorit însă cu o fată crescută într-o colonie creștină menonită din Rusia, (colonie rămasă ca prin minune nedistrusă complet), a învățat limba poporului său și acum duce ajutoare unde este nevoie. Acum este nevoie în Ucraina.

Fratele Petru s-a întors marți seara din Ucraina, noi am sosit la el miercuri seara și la cină (a mai fost familia unui cumnat de-al lui) ne-a povestit cu detalii situația din estul Ucrainei, așa cum este trăită de cei credincioși.
I-am cerut voie să iau notițe pentru voi, i-am explicat cum e cu blogul și acum transcriu frânturi din discuții, câteva cazuri.

Lugansk, Iura. 200 de militari ucrainieni s-au baricadat într-o unitate militară de la marginea orașului. Familia fratelui Iura, cu 12 copii avea casa între unitate și oraș. Într-un bloc cu 9 etaje s-au urcat la ultimul etaj ”luptătorii” (au nume care mai de care mai pompoase, Armata de Eliberare a Republicii….) și au început să tragă spre unitate peste casa familiei lui Iura. Militarii trăgeau și ei, dar cum se trăgea la nimereală, tot blocul, toate etajele au fost ciuruite și locuitorii au fugit cu toții. ”Ordinea” în oraș a rămas pe mâna bețivilor și narcomanilor care jefuiesc tot ce prind. După 3 ore de trageri s-a făcut liniște și Iura a trebuit să fugă, ca și alții de altfel. A fost cazat lângă Melitopoli într-o tabără de vară pentru copii, cu bărăci improvizate.

Slaviansk, Mișa. Oraș cu 117000 de locuitori, majoritatea vorbitori de rusă. În oraș s-a instaurat anarhia. Bandiți și narcomani peste tot. Peste tot sunt baricade. Rechiziționează mașini de la oameni. Pur și simplu, opresc mașinile, îndeosebi microbuzele, iau cheile și fugăresc șoferul. Lumea fuge din oraș pe unde poate. Armata ucrainiană a înconjurat orașul, lasă lumea să plece, dar nu lasă pe nimeni să intre. Fratele Mișa cu 7 copii și soția așteptând să nască a plecat cu ”buzicul”(microbuzul) la cumpărături. La întoarcere este oprit de ”luptători”:
-Ce duci?
-Nimic.
-Deschide.
Deschide ușa, …pe scaun 2 kg de mere și 2 cofraje de ouă.
-Tu ne înșeli pe noi, tu vrei să hrănești armata ucrainiană.
-Nu, nu, sunt pentru familia mea, am 7 copii.
I-au pus automatul în piept.
-Culcat.
-Sus.
I-au percheziționat mașina. El:
-Am 7 copii, sunt credincios.
L-au lăsat până la urmă să plece cu mașina. După două zile i-a născut nevasta.
Apoi au fugit la Melitopoli.

Toată Ucraina este plină de puncte de control pe șosele, o stare de tensiune plutește peste tot.

Evreii. Comunitatea evreiască din Ucraina se apropie de 300.000 de oameni. În ultimii 25 de ani s-au îmbogățit și nu mai vor să plece de acolo. Dar, culmea, ambele tabere aflate în război, și rusofonii, și ucrainienii îi văd ca vinovați pe evrei, fiecare tabără cu altă teorie.
Evreul Igor Kolomoyski a inaugurat în 2012 la Dnepropetrovsk o clădire uriașă numită Menorah.

menoradnepropetrovsk

Evreii ucrainieni nu au de gând să plece în Israel.

Dar probabil nu e după gândul lor.

Pentru mine a fost o surpriză reală să aflu că sunt așa de mulți evrei în Ucraina. În mintea mea rămăsese evreul pe care l-am întâlnit în 1990 în Cernăuți, în Krasnoarmiyskii Bazar, (un bazar ad-hoc, un fel de talcioc în centrul orașului, în parcul aflat lângă o biserică nemțească, o piață de zarzavaturi și magazinul Univermah). Am discutat atunci cu un om uscățiv care vindea cearceafuri, prosoape și alte lucruri din casă. L-am întrebat de ce le vinde. Mi-a răspuns într-o română perfectă, (o română de nivel academic, nu de bucovinean obișnuit) că el e evreu și își vinde toate lucrurile din casă că pleacă în Israel. Eu crezusem de atunci că au plecat toți evreii din Ucraina în Israel, dar m-am înșelat.

Tu ce zici?, m-a întrebat Petru cu un zâmbet ciudat, de ce se întâmplă toate acestea? Noi avusesem multe ore de discuții în casa noastră și știa câte ceva ce cred. Le-am răspuns că eu cam ce am de spus am și scris cândva și le-am arătat pe net articolul ”De ce a trimis Dumnezeu comunismul peste estul Europei?” Ca evreii să fugă în Israel.
A tradus rapid articolul nu google translate și mi-a cerut voie să-l preia. I-am spus și despre înfrunzirea smochinului(înființarea Israelului în 1948) și a altor copaci(Ucraina, Georgia, etc) după cum e profețit. 

Am mai discutat împreună despre imperii și națiuni, cum națiunile se trag de la Babel și imperiile de la Babilon, având ca și cap pe Nebucadnețar(”Tu ești capul de aur”).

Și cum crezi că se va termina treaba în Ucraina? m-a întrebat zâmbind larg. I-am răspuns că numai într-un fel: prin plecarea evreilor în Israel. A răs bucuros și și-a frecat palmele, mi-a spus că mulți din cei cu care a discutat în Ucraina ziceau la fel, că scriptura trebuie să se împlinească, evreii trebuie să plece în țara lor.

Stalin a creat Regiunea Autonomă Evreiască în Siberia cu capitala la Birobidjan.
Mai sunt 4000 de evrei în acel stat, teoretic evreiesc, (în poză: statuia uriașă a unei menore din Birobidjan).

birobidjan

dar istoria nu se petrece nici după planul comunist al lui Stalin, nici după banii capitalizați de Kolomoyskii, ci după planul veșnic al Celui pentru care toate au fost create, Domnul Isus Cristos, plan administrat prin Adunare.

I-am spus lui Petru că eu nu mă mir cum face Dumnezeu ca să plece evreii din Ucraina, e un butoi cu pulbere acolo, mă mir ca un copil ce privește și nu-L înțelege pe Tata, cum va face Dumnezeu ca să plece evreii din Anglia și Statele Unite, acolo evreii sunt mult mai mulți, mult mai bogați și deci mult mai lipiți de pământ decât evreii din Ucraina, dar ȘTIU SIGUR că Dumnezeu știe cum să-i scoată.

Nu faci politică? m-a întrebat soția a doua zi pe drum, când recapitulam ce discutasem cu familiile la cină.
NU, nu fac altceva decât să observ, noi nu schimbăm nimic observând și nu suntem chemați să schimbăm.

Noi grăbim Venirea Zilei Lui în alt mod, total diferit de mlaștina unei politici neînțelese nici de cei ce-o fac.

2 Responses to Războiul din Ucraina văzut de creștini, gânduri de pe drum(1)

  1. vesteabună spune:

    Aliyah (http://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah) este cuvântul folosit de evrei pentru reîntoarcerea lor în Israel. Textual înseamnă ”ridicare” și are în vedere hotărârea de plecare spre Ierusalim.
    Procesul este încurajat de statul evreu și descurajat de dușmanii lor, este monitorizat și se publică rapoarte. Un raport este aici: http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/189334#.VKQk59KsWxB
    Pe scurt: 26500 de noi imigranți în 2014, din Franța și din Ucraina cei mai mulți: 7000 din Franța, 5840 din Ucraina.
    Mulțumesc lui PM pentru link.

    Apreciază

  2. vesteabună spune:

    Mai sus (lângă poza cu copia sfeșnicului) am scris acum 7 luni:
    ”I-am spus lui Petru că eu nu mă mir cum face Dumnezeu ca să plece evreii din Ucraina, e un butoi cu pulbere acolo, mă mir ca un copil ce privește și nu-L înțelege pe Tata, cum va face Dumnezeu ca să plece evreii din Anglia și Statele Unite, acolo evreii sunt mult mai mulți, mult mai bogați și deci mult mai lipiți de pământ decât evreii din Ucraina, dar ȘTIU SIGUR că Dumnezeu știe cum să-i scoată.”

    Ce repede mi-am dat seama astăzi (de cum va face Dumnezeu…), după atentatul din brutăria evreiască din Paris: cele două țări (USA și GB)+ Franța sunt exact locurile cu cei mai mulți evrei dinafara Israelului. Vedem cum ura islamică se îndreaptă împotriva evreilor dinafara Israelului sau a locurilor unde locuiesc ei în număr mare. În aceste zile din urmă, evreii sunt mult mai apărați în Israel decât în diaspora, e imposibil să pui un jandarm lângă fiecare evreu din Franța de exemplu. Iar de Londra nu mai zic, am zis: https://vesteabuna.wordpress.com/2013/07/06/halal-londra/

    Istoria se împlinește sub ochii noștri, dar parcă se sfârșește. Se va sfârși taina lui Cristos atunci când nu va mai fi taină, când va fi ARĂTARE (pe nori).

    Meditam lucrând zilele acestea la versetul ”și prin el a creat și veacurile”. Evrei 1.2 În original veacurile=aionii,(eonii), perioadele de timp, unii zic dispensațiile. După toate semnele, se pare că prindem sfârșitul eonului nostru(răpirea dinainte de necaz). Despre ”eoni”(perioade, veacuri) va fi probabil următoarea postare.

    Poporul evreu din diaspora se poate întoarce în Israel în 4-5 zile, permanent sunt pe cer în jur de 10000 de avioane (http://www.flightradar24.com/) și multe altele la sol. E o chestiune de timp scurt ultima Alyiah(vezi commentul de mai sus). De ce Alyiah? De ce să fie evreii în Israel când va fi răpirea? Pentru că ei nu vor fi răpiți (decât rămășița care crede azi dintre ei) și avreii se vor întoarce în masă la ”Cel ce l-au străpuns” doar după răpire (atunci se va termina împietrirea lor: https://vesteabuna.wordpress.com/2014/08/19/taina-impietririi-evreilor-de-mirare-la-asa-oameni-destepti/.

    Apreciază

Lasă un răspuns

