Comuniunea năzuințelor Lui

„… ca să-L cunosc pe El şi puterea învierii Lui şi comuniunea suferinţelor Lui, fiind făcut asemenea cu moartea Lui,…” Filipeni 3:10

Termenul suferință din acest verset exprimă mai degrabă ideea de interes, de năzuință, de plan, se referă la comuniunea de gânduri, ca cea dintre tată și fiu, dintre stăpân și un rob credincios, dintre angajator și un angajat fidel. Când cineva este atras să lucreze împreună cu altul la un plan, dacă necunoscătorul va fi pus de cunoscător sa facă una-alta orbește, fără să știe de ce, va manifesta puțin entuziasm. Dacă însă novicele va căuta să înțeleagă scopul, logica, mijloacele, toate aceste amanunte, atunci  râvna lui va fi mai mare, implicarea mai intensă și rezultatul va fi mai sigur.

Termenul grecesc suferință din acest verset este pathema, care se trage din pásxō = capacitatea de a simți emoții puternice. De aici vin cuvintele românești patimă și patos. În românește sensul lui pathema s-a transmis destul de exact, patimă nu înseamna numai suferință fizica, ci mai degrabă emoție, obsesie, dependență chiar(patima alcoolului).

Cam așa este și cu „patimile lui Cristos”: El are un plan, o dorință obsesivă, plânge pentru Ierusalim, pentru noi, ne dorește cu gelozie, este extrem de emoționat cu privire la noi, iar noi deseori habar n-avem de aceste pasiuni ale Lui, nu cunoaștem părtășia patimilor Lui, suntem indiferenți. Pavel era conștient de ce nu știa. De obicei nimeni nu știe ce(și cât) nu știe și toți oamenii se pierd și se îngâmfă în ceea ce știu (Iuda 10). Pavel știa că trebuie să cunoască mai mult din Planul și Voia Domnului Isus și își făcuse din această cunoaștere scop continuu.

Să iau pilda unui angajat la o fabrică sau la oaste:

El poate să fie fidel(corect, cinstit) sau hoț, mincinos.
Poate să fie competent în meseria lui sau un nepriceput.
Desigur că orice angajator dorește angajați fideli și competenți. (Patronul de la mobila Elvila a spus acum câțiva ani când și-a restrâns afacerile, că motivul pasului înapoi este că nu are oameni buni: „cine-i competent nu-i fidel și cine-i fidel nu-i competent”.)
Dar noi cum suntem față de Cel ce ne-a chemat în via Sa?
Să vina ceasul al 12-lea să ne primim dinarul?
Cum suntem față de cel ce ne-a înrolat la oaste, luptăm cu gândul la soldă și cât putem ne mai încurcăm și cu treburile vieții?
Să fim competenți(să ne cunoaștem bine treaba) și să fim să fideli nu e destul? Nu.

Dar mai ce?

Trebuie să iubim, să ardă în noi aceleași năzuinți (patimi) ca în El. Aceste patimi trebuie cunoscute, trebuie învățate teoretic și practic. „Sa cresteti in Harul și în cunoștința Domnului și Mântuitorului nostru Isus Cristos”. El are planuri bine ascunse în Cuvântul Lui. Dacă-L iubim, dorim să cunoaștem tot mai mult, „pe deplin” aceste planuri, mai ales în ce privește partea noastră de lucru. Partea noastră este egală cu câtă înțelepciune am primit. În ceea ce am înțeles, cu înțelepciunea care am primit-o trebuie sa lucrăm, unde nu ne pricepem cerem ajutorul (ne rugam). Nu avem voie sa ne rugăm să „facă Domnul” treburile pentru care am primit și poruncă, și timp, și înțelepciune să le facem noi(de exemplu VESTIREA VEȘTII BUNE sau milostenia).

Dacă vedem că n-avem destulă înțelepciune pentru ceva, să cerem și vom primi.

Versetul „să-L cunosc pe El…și comuniunea năzuințelor Lui” seamănă cu ceva de genul: „să cunosc ceea ce știu că nu știu destul”.

Când iubești pe cineva care suferă, suferi și tu, ți se rupe sufletul. „A simți cu altul” înseamnă tocmai a avea comuniunea cu el, să-l cunoști bine, să-i cunoști dorințele, durerile, lipsurile,  te încarci cu durerile lui, plângi cu El, nu mai poți trăi indiferent, flecar. Trăim aceste stări și relații în carne ca să pricepem că sunt o pildă pentru cât privește legătura cu Dumnezeu.

Astfel înțelegem ce înseamnă ”purtăm întotdeauna în noi omorârea lui Isus”. Dacă Dumnezeu a pus în noi Cuvântul acestei împăcări, acest Cuvânt este o dorință care arde, meditând la El te aprinzi cu aceeași ”patimă” a Lui, cu Planul Lui.

Marit sa fie Domnul!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: