Butucul

E o pildă în orice.

Cum se crapă un butuc?

Se ia un butuc ce se dorește a fi crăpat și se caută o fisură în capătul lui. O fisură cât de mică. Cea mai mică fisură e bună.butuc1

Se ia un ic cât mai ascuțit, atât de ascuțit încât vârful lui să încapă în fisură.

Și se lovește.

…se tot lovește
butuc2

…se tot lovește până la despicarea definitivă.

butuc3

Și așa dintr-un butuc se fac două lemne de foc.

Vinovat e icul?
Vinovată e fisura?
O fi vinovat ciocanul?

Nu răspund. Eu vreau doar să arăt procedeul.


De-a lungul istoriei recente s-a dovedit că principiul butucului funcționează la ”destrămarea de anturaje”. Dacă undeva este vreo adunare cât de cât bună, trebuie dezbinată.

Am scris cândva aici:
”Erau urmărite, observate și analizate  cele mai mici diferențe de ”caracter” dintre membrii ”anturajului”. Aceste diferențe erau apoi adâncite prin agenți (adesea inconștienți) pentru polarizarea(apariția de opoziții) ”grupului”.

Dacă se găsesc diferențe de învățătură e și mai ”bine” pentru despicători.

La ceva-ceva mă tot gândesc:
-știu din copilărie că lemnul verde nu crapă.
-mai știu și am scris și aici că din lemnul de viță nu faci coadă de topor, iar de despicat mlădițe nu s-a apucat nimeni (noi suntem mlădițele).
-știu din evanghelie că Domnul Isus atunci când își ducea crucea le-a spus femeilor ce-L plângeau de pe margine: ”dacă se fac aceste lucruri copacului verde, ce va fi cu cel uscat?”
(-mai este un lemn acolo: coada de topor(sau de ciocan). Lemnul uscat va înflori, dar coada de topor nu înflorește niciodată.)

Așa că dacă odată undeva se folosea icul ”vorbirii în limbi”, acum altundeva  icul ”darbismului”, procedeul e același, butucii diferiți.

Despre fisură ar fi mult de discutat dar nu cred că are rost.
Cel ce ne-a spus nouă că ”suntem mlădițele” a spus despre El că e Vița, nu butucul.

2 Responses to Butucul

  1. OVIDIU spune:

    Apreciez f mult incercarea de a gasi semnificatii in natura si intelesuri spirituale.
    As comenta putin 2 lucruri.In profeti Israel e asemanat cu lemnul de vita, in sens rau.Adica zice Ez ; nu e bun de nimic acest lemn spre deosebire de alt lemn.Isus desigur in alt context ne face mladite.
    Sunt si pasaje in care se face paralela cu un butuc ramas dintr-un copac taiat .
    In fine ce parere ai despre ruptura din 1 Ioan?Cei ramasi dupa plecarea-probabil majoritatii- carora le scrie Ioan incurajandu-i sunt lemn verde sau uscat?

    Apreciază

    • vesteabună spune:

      Categoric lemn verde. Noi, Adunarea (dintre neamuri majoritatea) suntem lemnul uscat care a devenit lemn verde, a înverzit.
      Când Domnul Isus își ducea crucea a spus femeilor care plângeau:”Fiice ale Ierusalimului, nu Mă plângeţi pe Mine; ci plângeţi-vă pe voi înşivă şi pe copiii voştri. Căci dacă se fac aceste lucruri copacului verde, ce se va face celui uscat?”

      Am scris la altă postare:
      ”Profeții sunt prototipul Domnului Isus.
      Ce au făcut ei, ce au scris, pilda lor…toate ne sunt lăsate ca să-L învățăm pe Cristos.
      Textul marcat cu roșu îl putem înțelege ca o repetare a ce a scris Ezechiel și o explicare:

      ”Şi toţi copacii de pe câmp vor şti că Eu, Domnul, am coborât copacul care se înălţa şi am înălţat copacul care era plecat; că Eu am uscat copacul cel verde şi am înverzit copacul cel uscat. Eu, Domnul, am vorbit şi voi şi face.”

      Ce se va face celui uscat?
      Copacul uscat va înverzi.
      Femeia stearpă va avea copii.
      Promisiunile legământului al doilea, al celui mai bun, al credinței care vine după lege, al Harului care domnește după păcat sunt înverzirea.
      Gândul ne duce și la imaginea toiagului lui Aaron.
      Poate părea stranie apropierea unor texte care nu par similare, dar Domnul Isus când îi întreba ceva pe ucenici făcea aluzii directe la texte care ei ar fi trebuit să le știe pentru că vorbeau despre El și despre Harul păstrat pentru noi prin El.
      Așa să citim Vechiul Testament, cu ochelarii Duhului de descoperire ca să-l vedem pe Cristos în profeți, …”

      Mai este puțin și evreii vor fi altoiți iarăși în însăși măslinul lor.

      Apreciază

Lasă un răspuns

