Mielul înjunghiat de la întemeierea lumii

”…cartea vieții Mielului care a fost înjunghiat de la întemeierea lumii.” Apoc 13:8 (original)
Imaginile date nouă spre învățare crează ușor în fața privirilor minții o succesiune de stări ce produc acea cunoaștere prin contemplare: ”Îl vedem pe Isus.” Pavel chiar a folosit expresia ” a zugrăvi” cu referire la învățarea Domnului Isus, în mod sigur ”zugrăvirea” lui Isus ca răstignit a fost o descriere a suferințelor Lui, dar nu numai a suferințelor din persoana Lui fizică, ci și a suferințelor în toți cei ce aveau în ei Duhul Lui de la întemeierea lumii. În felul acesta putem înțelege de ce despre Moise se spune că purta în el ”ocara lui Cristos”.

Privindu-L pe Cristos  suntem transformați în chipul Lui.

Cum Îl vedem pe Isus, cum îl privim, cum îl contemplăm?

În primul rând în simbolurile viu descrise în Scripturi ale personajelor din vechime.

Abel a fost prototip al Domnului Isus. A fost omorât  de fratele lui.
Avraam a fost prototip al Domnului Isus. A fost persecutat de nepotul său în mod indirect, slujitorii lor s-au certat.
Isaac a fost prototip al Domnului Isus. A fost persecutat de Ismael, fratele lui.
Iacov a fost prototip al Domnului Isus. A fost persecutat de Esau, fratele lui.
Iosif a fost prototip al Domnului Isus. A fost vândut de frații lui.
Moise, Iosua, judecătorii, profeții, David, în fiecare din aceștia Dumnezeu ne-a vorbit ”în multe rânduri și feluri” iar în ei era Duhul lui Cristos.
Citindu-i pe ei, Îl vedem pe Miel, îl urmăm pe Miel. Pe Mielul înjunghiat. Suntem transformați în chipul Lui.

Întemeierea lumii  a fost tot ”pentru Cristos” și de atunci până astăzi Cristos-Mielul lui Dumnezeu este înjunghiat.

Vederea spirituală clară ne lasă să vedem sub ce chipuri și în ce oameni Mielul lui Dumnezeu este înjunghiat astăzi. Aceste aparent certuri religioase și despărțiri seamănă tare bine cu ce citim în cartea lui Ieremia sau în Evanghelii: ucideri cu vorba, defăimări, izolări și chiar ucideri fizice. Dintre frați desigur.
Cei nepăsători trec pe lângă aceste stări așa cum cei mai mulți din locuitorii Ierusalimului au plecat la culcare liniștiți în seara răstignirii: romanii mai răstigniseră ”trei tâlhari”. Ce dacă? Nu era prim dată. ”Când te-am văzut noi?” va fi apărarea acelor ce nu și-au pus alifie pe ochi pentru a vedea cu adevărat.

Înjunghierea Mielului se face mai întâi cu vorba: ”veniți să-l ucidem cu vorba!” (Ieremia 18:18) apoi cu fapta. Înjunghierea nu este numai un moment, este un proces, se desfășoară în timp.

Cu cine ne socotim una atunci când vedem pe cineva prigonit? Cu cel ce are în El duhul smereniei și al lepădării de sine, Duhul Celui ce nu și-a plăcut lui însuși, Duhul celui ce s-a smerit pe sine sau ne vedem una cu cei de la care am putea obține avantaje sau recunoașterea fără de care ne simțim respinși? Să ne judecăm înaintea lui Dumnezeu. Mergem cu mulțimea sau cu Adevărul?

Domnul Isus este Mielul înjunghiat și astăzi, prigonit în toți cei ce-I au în ei gândul Lui. Să-L urmăm pe Miel oriunde merge.

Mărit să fie Domnul!

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: