9000 de zile

Învaţă-ne să ne numărăm bine zilele, ca să căpătăm o inimă înţeleaptă!” Psalmul 90:12
Cred că versetul se referă la zilele viitoare, la cele care ne-au rămas, nu la cele trecute.
Ce folos să numeri zilele trecute?

Dar cele viitoare? Oare are rost să le numeri? Dacă tot nu știi de le vei trăi sau nu?
Sigur se referă la cele viitoare: Psalmul 102:24: ”…nu mă lua la jumătatea zilelor mele…

Cât de multe ne zunt zilele ce le avem de numărat?
Foarte simplu de calculat, e scris: ”Anii vieţii noastre se ridică la şaptezeci de ani, iar, pentru cei mai tari, la optzeci de ani;” Psalmul 90:10

Deci răspunsul este că anii vieții ne sunt: -70 de ani pentru cei nu prea tari, -80 de ani pentru cei mai tari.

Să calculăm zilele unui om:
70 de ani x 365 de zile+17 zile(anii bisecți)=25.567 de zile

Când omul are vârsta de 10 ani scădem -3652=21915 și tot așa:

La 20 de ani: -3653=18262 zile rămase pâna la 70 de ani

La 30 de ani:-3652=14610

La 40 de ani: -3653=10957

La 50 de ani: -3652=7305

La 60 de ani: -3653=3652

Ce trece peste 70 de ani e bonus. La cei mai tari (eu nu mă număr printre ei) se adună 3652 de zile la socoteli.

Desigur, nimănui nu-i sunt sigure aceste zile, sunt probabile, dar ce e sigur e că nu-s mai multe.

Eu am început această numărătoare de câțiva ani, dar de un an și ceva știu ziua exactă. Număr cu spatele și se tot împuținează.

Cum am scris aici:

”Să-mi număr zilele ce le’am
scăzându-le fără regrete,
precum copii fiind, rupeam
petalele la margarete.”

Ca nisipul din clepsidră, grămada de jos crește iar cea de sus e tot mai mică. Azi e ziua 9000. Când am început (parcă era ieri) erau peste 9500 de zile. De mâine schimb prefixul. Poate nu prind decât 10, sau 100 sau 1000, poate mor mâine, nu știu nimic sigur , dar…știu sigur că nu-s mai multe.
Nu uit o vorbă de-a fratelui Niculiță: ”N-am lăsat timpul să treacă pe lângă mine și n-am trecut nici eu pe lângă timp.”

Să ne gândim că tot universul nu are decât aproximativ 6200 de ani x 365 de zile=2.263.000 de zile iar de la începuturi slujește Celui pentru care a fost creat, Fiului prin care și pentru care sunt toate.
Pentru El sunt și zilele noastre, puține câte au rămas, rodnice sau seci, de sănătate sau boală, de minte curată sau confuză, de liberi sau robi, de conștienți sau îmbătați, de gânditori la pământ sau la cer. Să veghem asupra felului timpului nostru, de unde ne izvorăște izvorul gândurilor, spre ce și cine se îndreaptă râul vorbelor și puhoiul faptelor, ce fierbem în oala minții, ce clocotește, ce miroase de-acolo? Purtăm grija de comoară sau grija de cort?

Să veghem!

Slăvit să fie Domnul!

One Response to 9000 de zile

  1. vesteabună spune:

    9000 de zile poate mi-au rămas,
    poate nici atâtea, poate numai una
    poate astă-seară fac al morții pas
    poate astă seară îmi primesc cununa.

    9000 de trepte să le urc mai am
    tot mai tare omul dinăuntru mi-este
    și-mi întinerește Noul meu Adam
    ce le pare astăzi altora poveste.

    9000 de fire: petecitu-mi cort.
    zilnic se desșiră unul câte unul,
    tot mai greu îmi pare carnea să mi-o port
    moștenirea vieții lui Adam străbunul

    9000 de jertfe-n locul Cel Preasfânt
    să le-aduc pe-al Slavei aurit altar,
    să primesc cum scrie-n noul Legământ
    zilnic, măsurate bogății de Har.

    9000 de zile rele și pustii
    mi-ar fi calendarul vieții care-mi vine,
    de n-aș cere-ntr-una și de n-aș primi
    Har și-nțelepciune felurite-n mine.

    9000 de zile crucea să mi-o duc
    și să simt plăcere-n chin și slăbiciune,
    să mă socotească: ”bun de balamuc”
    și să-mi socotească vorbele: ”nebune”!

    9000 de zile! și dac-aș trăi
    chiar mai multe încă fără crucea Lui,
    dacă nu le-ar umple felul Lui de-a fi
    aș trăi zadarnic, rătăcit, hai-hui!

    9000 de zile să mai număr sânt
    poate mai puține n-am de unde știi,
    să le număr bine, să vestesc, să cânt
    Harului de slavă, laudă a-I fii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

