Studierea coperților securității

Cu completare din 31 august 2016. Vezi sfârșitul postării.
Astăzi am primit copii după dosarul de la CNSAS. Nu copiile.
Ramburs 3 lei 40 de bani.

Ieri am primit telefon de la CNSAS și azi am primit plicul prin curier.

Au trecut un an și trei luni de când l-am citit eu însumi la CNSAS până azi când am primit copii, doi ani și patru luni de când am făcut cererea.

17 pagini.

De un an și ceva de când l-am publicat aici mi-am reconsiderat părerea despre ce am primit. Concluzia la care am ajuns împreună cu soția, după ce ca un puzzle ne-am revăzut amintirile din acei ani este că nu am primit și citit decât coperțile dosarului, câteva foi. Grosul dosarului este încă ascuns. Ceea ce apare în planul de măsuri ei au dus la îndeplinire și noi am simțit din plin, dar în dosar nu apar. De ce oare?
Unul din motive este că probabil ”oamenii sunt activi și astăzi”.

Iată-l de ex. pe sursa ”Cornel”!
În 2 octombrie 1990, aproape la un an de la revoluție purta încă discuții despre mine cu ofițerul de data aceasta SRI.

Unii zic că această hârtie poate fi o invenție a ofițerului, eu și soția nu zicem așa.
”Sursa” Cornel (am zeci de poze cu el, recent le-am trecut de pe film pe digital) ne-a fost ”prieten bun”, ne vizita des, nu se dădea plecat din casa noastră, discutam cu el de toate, ne cunoștea planurile, visele. Avea un zâmbet șăgalnic, ne cucerea. Fratele ”sursă”. De fapt toți erau oameni deschiși, volubili, legau ușor prietenii, îți zâmbeau de la 10 metri. A fost un șoc să-l întâlnesc în dosar. Azi ”sursa” e pastor.
Ce n-am învățat decât mai târziu este locul unde tăbărăsc îngerii.
Astăzi privesc uimit cronologia acelor zile.
La 2 săptămâni dupe ce mi-au deschis dosar eu am citit niște cărți ce mi-au îndreptat viața.
Am părăsit vechiul cerc de prieteni (cu cinste, cu drag, cu plânset, fără sfadă, cu unii după nopți de discuții) iar în noile cercuri în care am intrat eram relativ necunoscut. (Sau mai bine zis informatorii și agenții din acele cercuri aveau alte sarcini.)
Acum văd că plecarea mea  a fost o tăbărâre a îngerilor care m-au scăpat de primejdii.
Atunci n-am văzut nici primejdiile, nici îngerii, iar pe îngeri nici acuma nu-i văd bine, dar au fost și sunt cu siguranță.

Ca la Dotan.
După Dotan s-a scris o carte din care noi azi învățăm. Probabil îngerii se miră de locurile în care li se poruncește să tăbărască: între primejduiți și primejduitori. Probabil și acum se scrie într-o carte jurnalul de război.
Dacă se scrie probabil cândva se va citi.
Nu pricepem tot, iar unde nu pricepem, ne mirăm.
Ne mirăm noi, se miră îngerii, se miră și ”sirienii”.
Mirarea e soră cu slava, cu slăvirea, singura atitudine umilă în fața înțelepciunii nespus de mari ce ne copleșește și locuiește.

Căci desigur toate sunt nu din cauza noastră ci ”din pricina Mea veți fi duși”.

PS Să știți că din când în când mă rog și pentru ofițerii ce s-au ”obosit” cu mine, din câte știu trăiesc toți, ei înțeleg cel mai puțin din toate, ”nu știu ce fac”. Măcar îngerii știu câte ceva despre stăpânul lor, noi, fiii știm mai mult, ”sirienii” însă nu-L recunosc ca Stăpân, lor(nu numai) le slujim de mărturie.

 

Completare 31 august 2016

Am găsit azi explicația venită dintr-o sursă independentă, e scandal mare:
cnsassecretizare

Sursa: http://www.evz.ro/clasificarea-dupa-bunul-plac-al-documentelor-doi-sun-sfert-nu-e-ceva-nou-in-romania-scandalul-berceanu-sau-cum-s-au-secretizat-dosarele-securitatii-care-au-fost-transferate-de-la-sri-la-cnsas.html

Citat: ”…au existat şi cazuri de dosare care nu aveau nevoie să rămână secrete, dar care erau catalogate ca atare de comisie, pentru a-i proteja pe cei care ar fi putut avea de suferit de pe urma trimiterii lui la CNSAS. El a mai spus că exista şi altă categorie de dosare, acelea din care comisia mixtă scotea anumite pagini, care erau considerate a fi de siguranţă naţională şi apoi le trimitea la CNSAS. „Într-un dosar anume erau, printre notele informative, elemente care ţineau de siguranţa naţională. Se scoteau şi dosarul mergea mai departe la CNSAS””

Dosarul mergea mai departe la CNSAS, adică coperțile.

 

 

Lasă un răspuns

