O împărăție de 5 lei

S-a terminat săptămâna trecută un ciclu de conferințe despre împărăția lui dumnezeu aici și acum.
Care dumnezeu, care împărăție veți citi aici, acum.

N-aș scrie dacă nu m-aș simți dator față de voi cei mulți de peste mări și țări ce căutați prin net puțină hrană spirituală.

A fost recent, a fost în orașul meu și nu vreau să las ca ”cineva”să învețe alte învățături fără a fi confruntat. Nu că l-aș fi putut opri dar să-l dovedesc mincinos a fost ușor. E ușor!
Apocalipsa 2:2. ”i-ai găsit mincinoși!”

Cum a fost?

M-am dus cu un frate la respectiva conferință, fratele a ajuns înaintea mea, m-a sunat:
”-Hai repede că pierzi dansul!”
L-am pierdut.
100 de oameni, 3 ore cu pauză, taxă de intrare: 5 lei.
N-am plătit-o, se strângea la pauză.
Rezumat: Nu vine Domnul, nu vine răpirea, împărăția lui Dumnezeu să fie în firma ta, la locul tău de muncă unde să fii cinstit, plin de abnegație, (parcă reciteam Manifestul creștin!) până se va vesti evanghelia Împărăției la toate popoarele, încă nu vine Domnul. ”Evanghelia Împărăției” e nouă, doar de 30 de ani.(m-am liniștit, nu e cea Veșnică). E corupție, sunt pastori corupți, care iau sponsorizare, ”frate numai tu mă sponsorizezi” și el mai are cinci, patroni înșelători, afaceri murdare. La sfârșit întrebări din sală: dar moașele din Egipt? zona gri, ce facem? Răspuns: Nu, nu ..corectitudine 100% chiar și în amănunte, până la detaliu. (dramatic, șoptit) ”a venit un frate la mine, contabil ”de mâine nu mai fac ilegalități, patronul (”creștin”) mă va da afară”, ce fac frate? ” -Plătește prețul…bla, bla, apoi Întrebare: dar Avram și Sara, zona gri…-Nu, nimic, împărăția aici și acum.
Ăsta a fost apostolul, testul a urmat.
În spatele sălii era standul cu cărți ale oratorului, cărți numai ale lui. Înaintea mea două persoane au cumpărat cărți. N-au primit bon fiscal. Am luat și eu una cu 20 de lei. N-am primit bon fiscal, nici chitanță, nimic. Am cerut bon fiscal și s-a uitat vânzătoarea la mine parcă aș fi cerut stele de pe cer.
Se terminase, lumea pleca, m-am dus la ”el”.
Dialogul pe scurt:
-Ce învățați în față e valabil și în spatele sălii?
…….!?!?
-De ce nu dați bon fiscal, chitanță, pe cărțile ce le vindeți, e ilegal, ce ne învățați?
-Dragul meu, du-te la editură, e același preț….nu fac profit
-A vinde fără bon e evaziune, chiar dacă vinzi în pierdere…în România, în Anglia, în USA
…….

-Toți fac evaziune care vând la ușile bisericilor fără bon?
-Da. E zona gri de care ați zis să fie albă. (de fapt la el era neagră)
I-am dăruit cartea cumpărată cu 5 minute înainte.
-Dar ai plătit-o!?
-V-o dăruiesc i-am zis, are un titlu sugestiv, de gândit!
(Era ”Confruntări”)

Penibilul a continuat. Doamna cu taxa de intrare observase(!?) că noi n-am plătit taxa în pauză, nu a auzit dialogul și la ieșire a cerut taxa.
-N-ați plătit taxa.
Am scos 10 lei, am plătit pentru amândoi și am ieșit.
La ieșire fratele cu care eram zice:
-N-ai cerut bon pentru taxă:
-Hai înapoi!
Era deja la ușă și vorbitorul:
-Dă-i bon, dă-i bon, striga el.
-(doamna)N-avem!
-Dă-i chitanță!
-Mâine, mîine primiți!
(oratorul) -Dă-i banii ‘napoi, dă-i banii ‘napoi…

Am plecat.

Atât era împărăția, cum zicea Ioanid, ”doar rupem dumicatu-n bot, îl mestecăm pe îndelete, și-atâta tot”:

5 lei

Fără factură.

PS Dialogul a fost cu martori, e mult mai lung, dar e  penibil.
Menționez că dialogul s-a purtat cu toată cinstea cerută de diferența de vârstă, cinste față de persoana care trebuie mântuită, dar asprime față de învățătura care trebuie dată pe față.

Lasă un răspuns

