”Și ceilalți să judece”…despre cum să fie citit acest blog, dar nu numai+cum se ascultă fișierele audio de pe blog

Despre analiză adică.
Unii n-o fac deloc, acceptă ceva sau resping din impuls sau după o sită precisă.
Un exemplu.Când eram copil mic nu aveam bani. Ca să ne cumpărăm ceva de la prăvălie vindeam ouă de la găini.
Unele găini făceau ouă mari, alte găini  făceau ouă mici. Noi știam care.
La prăvălie ouăle erau măsurate cu un inel. Pe cele ce treceau prin inel primeam mai puțin decât pe cele ce rămâneau pe inel.
Așa sunt și acceptările oamenilor, ca niște inele sau ca niște site de strecurat.
Domnul Isus îi acuza pe farisei că strecoară țânțarul(adică resping niște amănunte nepericuloase) în timp ce înghit cămila(acceptă niște păcate grosolane).
Cu ce atitudine citești ceva, sau asculți, sau accepți compania cuiva, sau recomanzi?
Cu ce măsură măsori?
Cu ce cântar cântărești?
Cine ți-a calibrat cântarul?
Pe acest blog primesc multe comentarii.
Tot multe resping, nu mă supun unor cântare greșite. Când văd că cineva mă evaluează cu măsuri greșite nu mă urc pe cântarul lui.
El poate face ca cei de la alba-neagra, figurație de comentarii pentru a crea credibilitate. Spume, se simte.

Unul din felurile de cântare false este îndreptățirea greșită sau îndreptățirea de sine fără Harul Legământului Nou.
Face parte din partida noastră? (Pot fi doar două răspunsuri.)
Ține sabatul, vorbește în limbi, crede în Scofield, sau în King James, sau în Dorz, sau în…Cult?
În ce cult este? etc.
Aplicarea acestor măsuri duce la confuzii. Sunt metode de analiză alb-negru, da-nu, rudimentare, rapide dar cu rezultate aiurea.
Nu ați vrea ca atunci când sunteți suspecți de cancer să fiți analizați de doctor tot atât de ambiguu.

Îndemnul apostolului este: ”CERCETAȚI!” Cercetați duhurile, cercetați vorbirile, dați timp analizei.
Cuvântul ”să judece” în greacă este  διακρινέτωσαν (diakrinetōsan)  cu sensul de a analiza, a discerne.

Cineva poate citi acest blog sau orice altceva cu ochelarii îndreptățirii de sine. El are câteva elemente teologice care-l îndreptățesc. Dacă voi aminti aceste elemente el mă va lăuda, dacă le voi respinge mă va huli.

Acest blog nu urmărește decât Slava lui Dumnezeu.
Totuși este scris de un om. Toți greșim în multe feluri. Și eu greșesc și încă mult. Cât apuc mă mai corectez, îmi mai cer iertare. Smerenia face bine oricui, în orice cantitate. Dacă greșesc pe blog, rog să fiu corectat.

Textele scrise aici nu trebuie privite ca altceva decât gânduri spre învățarea altora, nu sentințe. Chiar dacă uneori tonul este mai radical, intenția nu este de crea judecăți îndreptățitoare, de genul cine e sau nu e mântuit, ci de a învăța spre creștere. Dacă cineva în mediul în care trăiește își conduce gândurile ca pendulul între aceste două repere scurte: cine este mântuit și cine nu, el nu va putea vedea în aceste gânduri de pe blog și nicăieri altundeva altceva decât tic-tacul de metronom al scurtei lui repartiții de oameni spre rai sau iad. Va privi ca amenințări grozave orice gând de învățătură care pare că-i subminează bilețelul lui spre rai și ca torente de bucurie orice gând ce-i îndreptățește alegerile vechi.

Nu cu acest scop scriu. Nu pot evita însă astfel de vizitatori și cum am spus la început nu mă urc pe cântarul lor, blocându-le comentariile.

Dacă sunt lucruri grele de înțeles pentru unii, să se gândească oricine că orice nivel de înțelegere presupune trepte și mai jos și mai sus decât acela. De aceea dacă cuiva i se va părea ceva prea simplist sau prea didacticist prezentat să mulțumească lui Dumnezeu că a trecut demult de acelea iar dacă ceva este prea complicat să aștepte vremea înțelegerii. Nu mă refer doar la acest blog (dar îl pot da ca exemplu) ci la orice citește sau ascultă.

A discerne, a judeca, a analiza este o treabă care cere timp.
Scrie că toți ceilalți ”să judece”. Să nu se grăbească să aprobe sau să respingă. Analiza duhovnicească este ca atunci când aștepți să se echilibreze talerele balanței. Vorbitorul (sau blogherul, sau scriitorul cărții) pune gânduri pe talerul minții tale iar tu le compari spre aducerea la zero, la nimic. Acolo unde sunt diferențe, ori tu trebuie să pui pe al tău, ori el pe al lui. Sau, ori tu să iei de pe al tău, ori el de pe al lui. Altfel egalitate(unire în duh) nu se face.

Unitatea în duhul se face prin părtășie, prin cercetarea duhurilor.

Cei ce umblă după îndreptățirea de sine vor deveni experți în tehnologia strecurării țânțarilor, înghițind zilnic cămile ”strecurate” după măsurile pe care și le-au calibrat. Aceste umblete dau în gropi din care nu se mai poate ieși.

Cei care au fost Îndreptățiți prin Cristos, prin Harul arătat prin Legământul Credinței nu mai umblă după îndreptățirea de sine, nu fac fapte pentru a justifica sau a se justifica sau mai rău, pentru a fi văzuți, a se justifica înaintea oamenilor.

Eu de aceea scriu, pentru că am fost justificat, stau înaintea Scaunului de Har, capăt Har, lucrez cu Har, înmulțesc Har și știu că Harul va aduce Har, cu acest Har mă laud înaintea Celui ce mi-L dă. Nu stau înaintea oamenilor în acest domeniu. Nu scriu ca să fiu justificat(îndreptățit), nici ca să îndreptățesc pe alții, nici pentru a apăra alte îndreptățiri false.

În această atitudine scriu și așa aș dori să fie citit blogul.
Vă mulțumesc!
În Numele, pentru Slava și Mulțumirea Domnului Isus!

Anexă:

Cum se pot asculta fișierele audio mai vechi? 
1.Rămân la principiul utilizării resurselor gratuite. Utilizarea de resurse plătibile, oricât de ieftine, poate sugera întrebări legate de originea banilor. Și încă resursele gratuite au caracterul Harului care-l vestesc înregistrările ce le poartă.

2.Am folosit la început fișiere .mp3 redenumite direct cu .pdf și încărcate sub forma [ audio = http ………..pdf ] A fost o mică ”șmecherie” care a funcționat o vreme. De un timp cei de la wordpress au anulat această opțiune. E dreptul lor și riscul nostru de a folosi resurse ”gratuite”.

3.Acum folosesc Google Drive, fiecare cont Google având 5 Gb gratuit.

4.Descărcarea de pe Google Drive ia ceva timp.

5.Înregistrările sunt în general editate. Scurtez pauzele dintre cântări, în general tai discuțiile libere, chestiunile personale, timpul de la Frângerea Pâinii și rugăciunile. De aceea din cele 2 ore de adunare(de obicei), ajunge pe net o oră și ceva.

6.Parola este o chestiune inflexibilă. Înregistrările sunt în primul rând pentru frații care ne cunosc, pentru cei plecați din adunare, pentru cei ce lipsesc temporar. Deasemenea au primit parola frați cu care suntem în părtășie din alte localități și țări.

7.Pentru fișierele vechi care au fost încărcate cu pdf și nu se mai pot asculta direct în browser există opțiunea descărcării fișierului în computer, redenumirii din .pdf în .mp3 și ascultării cu orice player.

Exemplu:

Dacă doriți să descărcați  vorbirea fratelui A.G. de aici: https://vesteabuna.wordpress.com/2011/02/20/fratele-a-g-13-februarie-2011/ procedați astfel:
Dați click dreapta  pe link și apoi click stânga pe ”Salvați linkul ca”(Save link as) în fereastra care se deschide:

Fișierul se va descărca în locația aleasă sub forma .pdf. Ceea ce aveți de făcut este să redenumiți fișierul din .pdf în .mp3. Click dreapta pe icoana fișierului și apoi click stânga pe ”redenumire”(rename). Ștergeți .pdf și scrieți .mp3

Se va schimba icoana și apoi îl puteți deschide ca orice fișier audio, de exemplu cu Windows Media Player.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: