Cenușa indiferenței

Un comentariu făcut la o postare de aici. (Rugul Indiferenței)

Dragă frate,
am citit cu interes gândurile tale despre indiferență. Durerea pe care o simți, durerea dragostei neîmpărtășite este adâncă. Se simte din ce scrii. A simțit-o și apostolul.
Cred că este comună oricărui grup cât de cât închegat (mare sau mic) atitudinea perfect descrisă de tine.”…esti ars pe “rugul indiferentei” daca indraznesti cumva sa nu te potrivesti in idei cu cate unul , uitand de dragostea frateasca sau dragostea fata de semen , asa de des trambitata. Faptul ca nu esti in asentimentul unor teorii sau invataturi te condamna la excluderea din mediul lor “sfant” sau “sinagoga” lor , aratandu-ti prin aceasta ca dreptul la exprimarea libera este interzis , comunicarea este pur si simplu intrerupta….”
Dragă frate!
Când găsiți un grup care să nu manifeste atitudinea asta să-mi scrieți.
Și eu o manifest.
Dau dragoste, dau cuvânt, dau mărturie și la un cuvânt mai ”prea de tot” sunt părăsit, pleacă.
Ce a zis Domnul Isus?:
”Voi nu vreți să vă duceți?”
N-a fugit după ei să le spună că de duminica viitoare bagă tobe în loc de școala duminicală și tamburine în loc de ora de rugăciune. Domnul Isus a manifestat indiferență. E ciudat, nu?
Indiferența nu e neapărat de condamnat. Fiecare din noi avem o capacitate limitată de relaționare. Am scris despre asta aici: https://vesteabuna.wordpress.com/2009/01/20/tu-ce-valenta-ai-despre-legatura-frateasca-un-pic-de-chimie-spirituala/
E de dorit să avem toți o inimă largă și elastică, dar dacă n-o avem, prefăcătoria nu va putea înlocui lipsa.
Indiferența e mai bună decât dragostea cu prefăcătorie.
Indiferența e mai bună decât o dragoste fușerită, 3 vorbe și un salut.
Tu zici:”…Cum poti numi acest fenomen atunci cand crezi ca ai de a face cu “frati”? Eu nu am gasit o expresie mai buna decat “arderea pe rugul indiferentei” fiindca produce durere…”
Durerea asta dovedește că-i prețuiești oarecum.
Oare atunci de ce te-ai grăbit să-i contrazici? Nu cumva te-ai așteptat să se ridice la o înălțime a sfințeniei pe care le-o pretinzi lor, nu ție? Nu vine asta din dragoste de sine?, despre sinele tău zic.
Le apreciezi învățătorii (și eu sunt cu cei enumerați de tine), dar poate că nici contrazicerile tale nu au pornit din spiritul de dragoste pe care-l aștepți de la ei.
Tu ai zis singur:”daca indraznesti cumva sa nu te potrivesti in idei cu cate unul…”. Cum ai manipulat acest mic afront adus temeliei, cum i-ai contrazis, plin de pace? În astfel de grupuri atitudinea față de învățătura Cuvântului (temelia) este în general abordată cu mai multă seriozitate.
Ironia cu care i-ai împroșcat finuț în ultimele dumitale paragrafe nu dovedește că ”Domnul Jeshua Hamashia Marele programator” ți-a activat o genă pură de ”dragoste de semeni si a prieteniei fratesti”.
Ce acuzi tu e o stare care se tratează cu dragoste. Nu primești, nu-i bai, ”e mai ferice să dai”. E plăcut să stai și să primești dragoste, dar nu e mai ferice. Dacă învățăturile vestiților Nee, Moldoveanu, Kaung, etc. sunt atât de apreciate de tine, lasă să curgă rodul lor din tine, poate mai întâi chiar spre cei ce se laudă cu numele vestite. E ca și cum i-ai vinde castraveți grădinarului, ai grămădi cărbuni aprinși pe capul lui.
N-are dragoste fratele tău? Iubește-l!
Poate că indiferența nu e chiar un rug, sau poate că durerea arderii ei s-a stins. Vezi ce faci cu cenușa, pe capul cui o pui?
Cu drag.
d.
Cenușa e materialul pocăinței noastre, după ce s-a mistuit rugul.

Anunțuri

6 Responses to Cenușa indiferenței

  1. petru Ion spune:

    E o diferenta intre indiferență și răceală?
    Dar între ipocrizie și ignoranță?

    Nu e vorba de filozofie ci de relații practice între cei ce își spun frați …

    Apostolul Pavel spune că a stat printre frați mincinoși …
    Îmi imaginez că îi știa clar care sunt frați mincinoși, dar fiind între ei consider că li se adresa cu frate …de ex. Frate X …Nu îmi pot imagina că le spunea ce gandea despre ei …căci altfel trebuia să se adreseze cam așa : … Frate mincinos X …

    Nu mai continui că oricum pt astfel de gânduri sunt marginalizat …ca să nu spun mai multe …

    Creștinismul de formă nu ar trebui să aibe ca semn un pește …ci pește și pâine …
    O zi binecuvântată!

    Apreciază

    • vesteabună spune:

      Dragă frate
      Cred că între indiferență și răceală nu e mare deosebire.
      Între ipocrizie și ignoranță însă este. Nici ignoranța nu e o virtute, dar este un păcat mai scuzabil decât ipocrizia.
      Aplicat la relațiile dintre frați… ce să zic. Fiecare din noi încearcă să se protejeze, mai ales să-și protejeze imaginea. Chiar dvs. scrieți ”Nu mai continui că oricum pt astfel de gânduri sunt marginalizat.” Într-un fel ascundeți, nu mai continuați să scrieți unele adevăruri pentru a nu periclita relația cu ”frații”.
      Nu e și această reținere o formă de ipocrizie? Doar întreb.
      Evitând să spunem adevărul de dragul comodității unei acceptări sociale, relațiile frățești pe care le apreciem se degradează rapid.
      Adevărul crește în cuibul dragostei(”ținând adevărul în dragoste”). Sunt lucruri sensibile, și puiul și cuibul.
      Când crește mare ajunge ”puiul” să facă cuiburi.
      Cred că această imagine ne ajută să manevrăm astfel de situații. Dragostea nu este dată pentru a crește viperele erorii, ci porumbeii adevărului.
      ”Alungă pe roabă și pe fiul ei” numai atitudine de ”dragoste” nu se poate numi, dar a fost și rămâne planul și porunca Tatălui.
      Un cuvânt care aruncă o lumină asupra situației discutate este în 2 Corinteni 8:24 ”… daţi-le înaintea Adunărilor dovada dragostei voastre,…”
      Dragostea nu numai se declară, se și dovedește. Dovedirea dragostei demască pe frații mincinoși. Diavolul și ai lui nu se suie pe cruce nicodată, ei nu se leapădă de sine, nu renunță la drepturile lor, nu-și ”dau viața pentru frați”.
      În mediul de program și liturghie al megabisericilor nu se poate face această dovedire.
      Închei că trebuie să plec la lucru.
      har!
      d.

      Apreciază

  2. Apropo de „cenusa” m-ai intrebat ce fac cu cenusa , tot m-am gandit si…..cred ca ti-o dau tie ca eu nu pastrez cenusa ce sa fac cu ea….poate ca tu colectionezi!?!?

    Apreciază

    • vesteabună spune:

      Te-ai tot gândit…dar nu destul. Dacă în timp ce te tot gândeai cu mintea ta, Duhul ți-ar fi adus aminte, cu siguranță Îți spunea că cenușa (alături de sac) este materialul absolut necesar pocăinței. Locul de unde se ia este dinafara taberei, din locul ocării, al arderii de tot. Cenușa se pune pe cap, pe acea parte cu care te tot gândești, dar ar fi bine ca să fie mai mult în lumina, în oglinda Cuvântului. Trebuie să menționez că cenușa se pune pe capul propriu, niciodată pe capul altuia. Poate după această postare vei iubi cenușa și nu mi-o vei da mie.
      Cred că te-am îmbucurat puțin!
      Sora Angela ar sări imediat să mă numească ironic, nu e așa, dar m-a făcut să zâmbesc graba minții interpretative de a acuza anumite atitudini, pe fondul cugetării adânci și fără rezultatul înțelegerii asupra unui simbol atât de simplu al Vechiului Testament, cum este cenușa.
      Mult har!

      Apreciază

  3. Dane te-ai „adancit”….nu gluma , la noi este o vorba ” nimst nicht so persönlich” , sau „spass muss man haben”, multumesc pentru comentar, stiam despre cenusa dar nu este rau sa se mai aminteasca asa ca fi binecuvantat si binevenit (cu comentarii)in continuare!

    Apreciază

  4. vesteabună spune:

    ”Acești marginali, necunoscuți mai de nimeni, prin simple gesturi care intrau în contradicție cu tot ce era majoritar și cu puterea, scurtcircuitau deodată și cele mai încuiate minți. Puteau să sensibilizeze și cele mai obediente personaje. Curajul lor nebun într-o societate domesticită, înregimentată, lașă și cuprinsă de frică nu avea cum să nu trezească ceva în inima și mintea unui om, fie el și membru de partid.”
    Vasile Ernu, ”Sectanții”, pag 145

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s