Un răspuns pentru Răsvan.

E răspuns la comentul de aici.

Dragul meu.
A fi creștin nu înseamnă doar a face o baie, a purta un nume și a vizita regulat o clădire.
A fi creștin înseamnă a muri eul tău și a trăi în tine Cristos ca Domn și tu ca un domn.
Flecăreala acră de la tine de pe blog aduce a bătaie cu castraveți murați în oțet. Dac-ai reușit să-l pleznești pe adversar în ochi, să-l vezi urlând, îți crește adrenalina spirituală și jubilezi. Asta e fire pământească nerăstignită, partea opusă stării de creștin. E ca un fel de tenis cu piese de șah.   Ești întors la Dumnezeu de curând, te paște cursa diavolului. Știi care este, nu? Mândria.
Apostolul Pavel scria amintind de cei ÎN CRISTOS înainte de el. Domnul m-a mântuit acum 27 de ani. Și mă tot mântuiește. Uit ce este în urma mea dar nu lepăd harul Lui.   Tu ești pe lângă El de mult mai recent, stai mai aproape de El.
Mi-ai scris tot cu murătură o epistolă.   Doresc să-ți răspund pe alocuri. Te prețuiesc puțin.
Ai un locușor în inima mea, dar parcă tot mai strâmt.
Ai scris tu așa:”….eroul necunoscut iar trebuia să facă potecă pînă acasă, să citească, în speranţa că, odată şi odată, subiectul discutat la masă se va potrivi cu ultima carte citită de el. Ai înţeles ce vreau să-ţi spun? ”Desigur.

Cred că te-ai referit la subiectele din aceste cărți:

 

Mai este una, dar n-o găsesc chiar acum:”Călătoria lui Pavel la Roma.”
Le-ai citit, le-ai văzut, le-ai atins?
Cred că uiți că postarea ta era un cometariu al lui DR către altcineva, l-ai luat fără să ceri voie. domn ești tu? Era practic un dialog decupat.
N-ar fi bine să te înveți olecuță pe tine? Eu am citit cartea Armonia Universală acum 25 de ani. Pentru deținerea ei se făcea închisoare cândva. Cântările Betaniei nu știu s-o mai aibă cineva în original. E pe blogul meu de anul trecut. E tipărită în 1938. Ca să te bucuri că mai sunt în univers pui de pocăiți români de-a 5-a generație.
Cât despre personaje, am cunoscut o mare mulțime. Destui în 27 de ani. Una îți spun: Traian Dorz ne spunea în 1985 (stăteam jos lângă patul lui):”când vorbește un frate cu har, un om încercat, credincios, e ca și cum ai sta la picioarele unui giuvaergiu care cioplește aur. Să aduni așchiile de aur care cad și să le topești în creuzetul minții….etc.” 
Eu nu scriu tot ce știu din mai multe motive. Unul e că e oribil obiceiul de ați face poze cu toți cei mari ca să te arăți că ai fost prieten cu ei. Pe fratele Moisescu nu l-am cunoscut, dar pe mulți moisiști da. Pe unii i-am găzduit. Un frate de pe la voi m-a întrebat recent: ”de ce ai făcut hol așa mare la casă(am construit în 2006)?” I-am răspuns:”pe la noi mai vin îngeri, să aibă loc să-și scuture aripile.”
Ai scris:
”Fii atent ce fac eu: cînd nu mă pricep, tac şi ascult.” Nu e rău, e bine, fă așa.
Ai scris de ex.”ori ştii cît ştie el…”.
Eu știu una, el alta, tu alta. Nu cît, ci ce. Să scrie fiecare în dreptul lui. Nu e concurs, e complementaritate. Reziduu darwinist, fă curat!
Pentru că aşa era şi la Capşa, te puteai cultiva cu condiţia să fii smerit şi să stai cuminte în banca ta, fără să sari de [moderat] în sus la fiecare comentariu, să te dai de gol.” Dragul meu, doar în imaginația ta blogul tău este o elegantă cofetărie. Pentru mine e un teren de paintball pe care pășesc prudent, căci s-ar putea să ies vopsit. Eleganță n-am prea întâlnit des pe bloguri. Cu câteva excepții.
Mai mult decît atît, culmea tupeului este să şi programezi reluarea discuţiilor…
Păi dacă însăși postarea era un fragment dintr-o discuție cu DR, eu lui i-am scris. Care-i problema?
Acum n-o mai programez. Dacă fratele Doru găsește cu cale să discute cu altcineva pentru destinderea de la Capșa ta, eu nu voi fi acela. Cel puțin nu în atmosfera de talcioc în care poți primi oricând un dovleac murat în cap chiar de la jupânul radios al șandramalei.

Un sfat de prieten: Fii om sobru și fă-ți gard! ”ești o grădină închisă soro, mireaso”.
Fără gard nu era în Scriptură decât ”via unui om fără minte”.

Cu oareșcare prețuire.

Lasă un răspuns

