Jertfele din vechime și Cina Domnului


Se aseamănă în ceea ce mărturisesc. Vestesc același lucru dar din două direcții diferite ale timpului, jertfele vesteau spre viitor, cina vestește spre trecut.
Jertfele din vechime, sub toate formele lor vesteau mai dinainte patimile și moartea Domnului Isus, crucea Lui și cuvântul crucii, răstignirea noastră cu El, zdrobirea Duhului,  devenirea unui singur Duh cu El printr-o moarte asemănătoare cu a Lui. Cu o grijă de Tată și o delicată înțelepciune și blândețe de învățător, Dumnezeu a rânduit evenimentele Vechiului Testament pentru învățătura noastră, ca acum, noi prin ele să-L învățăm pe Cristos, bogățiile siguranței depline de înțelegere.
Cina Domnului ne vestește tot moartea Domnului, moartea noastră cu El și bogăția de semnificații care aduce învățăminte pline de blândețea și dragostea Tatălui iubit. Cina ne amintește de un lucru trecut, dar acel lucru, moartea Domnului este izvorul vieții noastre noi. Noi eram în El, am fost răstigniți cu El. Cât de mult e necesar să ne amintim acest punct de plecare al vieții noi. Să-l dorim oridecâteori simțim că seacă izvorul, că se ofilește mlădița. Nu avem altă putere decât cuvântul crucii, acel cuvânt care ne amintește clar caracterele atât de diferite ale celor două firi ce le purtăm în noi. Una puternică și agresivă care este condamnată de Cuvânt, alta firavă și plăpândă care este energizată de Duhul. Este atât de necesar să vestim astăzi prin cuvinte aceste adevăruri, dar poate ne este mai necesar nouă înșine să ni le amintim la cină, în fața pâinii și paharului, starea noastră nouă în Cristos, izvorând din moartea stării vechii noastre firi.
Să ne cercetăm lăuntrul, legând cu funii vita pentru jertfă și aducând-o până la coarnele altarului.

One Response to Jertfele din vechime și Cina Domnului

  1. pavel spune:

    Pace Fratilor.

    – Doresc sa comentez un pic ,nu prea mult ca ce e mult strica.
    Eu stiam inca din tara de mic copil am fost invatat la scoala ca:
    La poporul Roman (de sigur este vorba de servirea mesei) dimineata se numeste micul dejun, la amiaz prinz si seara cina .Eu totusi nu stiu ,nu inteleg de unde vine aceasta denumire la Adunarea Domnului de” cina Domnului”,iaras din cele cite citesc in Cuvintul Domnului nu am gasit precum ca : Domnul ar fi instituit cina cea de taina, din momentul in care Domnul spune clar pe fata ,piinea binecuvintata frinta este TRUPUL MEU , dupa care le da PAHARUL cu rodul vitei si aici le spune iarasi clar pe fata este SINGELE MEU, SINGELE LEGAMINTULUI CEL NOU.aici nu mai e vorba nici de cina nici de taina, de ce oare? se duc oameni din Adunarea Domnului sa culeaga mai degraba la pagini de afara ,le vine tare greu sa se aplece asupra cuvintului sa-l citeasca, sa-l invete asa cum sta scris.Domnul ISUS mai degraba a instituit LEGAMINTUL CEL NOU; Noi cei ce ne mintuim prin credinta in JERTFA DOMNULUI traim sub NOUL LEGAMINT:Cred cu intreaga-mi fiinta ca:Biserica Domnului nu are mai multe nume nici culoare, de aceia trbuie sa fie una ,in invatatura ,in marturisire,in practica, etc.
    Evrei cap. 12-cu22,23,24.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: