Cine a fost pastor la Corint?(1)

Dar în Filipi, dar în Colose, dar în Efes, dar în Tesalonic, dar în Bereea?
Ştim în casele cui se ţinea adunarea (biserica) în unele oraşe, ştim multe despre meseriile unora din fraţi, ştim cât au călătorit, cine, de unde, cu cine. Era foarte simplu; dacă biserica din Corint ar fi avut un pastor, acesta ar fi trebuit menţionat, numele lui cunoscut sau poate epistola să-i fie adresată pentru prelucrare către ceilalţi.
Nu găsim  nicăieri în tot Noul testament că vre-o biserică din vre-un oraş ar fi avut un pastor!
Sintagma „Pastorul Bisericii din …Corint” de ex. nu există in Noul Testament şi nici din vre-un alt oraş.
Nu vă şochează acest lucru?
Un lucru atăt de obişnuit în epoca noastră: clerul ierarhic din majoritatea bisericilor, este inexistent in Noul Testament.
De ce oare?
Ciește și: https://vesteabuna.wordpress.com/2009/12/08/cine-a-fost-pastor-la-corint2-cine-fratilor/

8 Responses to Cine a fost pastor la Corint?(1)

  1. mihai h. spune:

    Ai dreptate, sigur ar fi fost mentionat.

    Apreciază

  2. CM Cugir spune:

    Incerc sa raspund pe scurt la acel „de ce oare” din 3 dec. 2009.”Cine a fost pastor in Corint?”Fratele WURMBRAND spunea: „nu se poate da un raspuns corect la o intrebare gresita”(scuze pentru parafrazarea cam dura). Mi-am permis totusi asta plecand de la premisa ca Noul Testament nu face referire la nici o persoana, oricine ar fi ea -cu atat mai putin un „pastor” – ca fiind pastorul unei biserici. Cum poate totusi sa fie definit barbatul care face parte din „cei ce va carmuiesc in DOMNUL”?Poate fi creionat sub trei aspecte, toate regasindu-se in aceeiasi persoana.In primul rand el trebuie sa fie un „presbuteros „, adica un om matur si cu atat mai mult matur spiritual.El este omul care vede adanc si departe in plan spiritual.In al doilea rand el este un „episkopos”, adica unul capacitat de Duhul Sfant cu discernamant si abilitate de a supraveghea bunul mers al bisericii.In al treilea rand, el trebuie sa fie un „pastor”(lit.cioban), adica unul care are harul ca tot ceea ce este si are el prin Duhul Sfnt sa planteze si in altii.Faca DUMNEZEU multi asemenea barbati in Biserica Lui!

    Apreciază

  3. vesteabuna spune:

    Premisa de la care pornesti, fundatia pe care gandesti e falsa:”ca Noul Testament nu face referire la nici o persoana, oricine ar fi ea -cu atat mai putin un “pastor” – ca fiind pastorul unei biserici.” Apoi incepi sa vorbesti despre unul „Cum poate totusi sa fie definit barbatul…”, zici ce e din mai multi, dar continui sa definesti pe unul. Asta se numeste dia-bolo, a arunca in doua parti, numele „cuiva” provine de la aceasta practica.
    Tu continui apoi vorbind despre unul: „el trebuie sa fie”,„El este omul”,” el este un”,” unul capacitat”,”el trebuie sa fie un “pastor””,”unul care are harul”.
    Eu zic sa ne fereasca Dumnezeu de astfel de supermeni. Si pe tine de astfel de gandire idolatra. Domnul a randuit ca Adunarile lui sa fie CARMUITE de batrani, si e bine sa vorbim romaneste. Tinerii nu sunt batrani, nici absolventii, nici oratorii, batran devii cu varsta, nici Timotei nu era batran.
    Apoi adunarile se carmuiesc ca si corabiile, CARMACII NU SUNT CAPITANI. Capitan e Domnul Isus, carmaci sunt multi si nu reprezinta ei toata corabia. Corabia in mod normal merge bine, carmacii vegheaza la aceasta, dar comanda corabiei o are Capitanul.
    Te rog fa diferenta. CEI DIN CORABIE NU SUNT SUPUSI CARMACIULUI ci Capitanului.
    Capul Tau este Cristos, daca lasi pe altul sa-ti fie cap, familia ta nu va merge bine, autoritatea ta in familie deriva de la subordonarea ta fata de Cristos. Nu exista in Univers decat autoritati derivate din Cristos, nu exista autoritati suspendate pe nimic.
    A fi barbat cum te doreste Dumnezeu inseamna a fi subordonat lui Cristos, „El este Capul oricarui barbat”, orice alt fel de subordonare te inrobeste.

    Apreciază

  4. […] voi altă greutate….” Judecata începe cu tine, în tine, nu cu pastorul, nu există ”pastor” în adunarea Domnului. Scriu aceste gânduri ca o mărturie pentru fiecare care citește să se […]

    Apreciază

  5. Burciu Ion spune:

    Trebuie avut in vedere si faptul,ca in decursul istoriei omenirii si al Bisericii,modul de organizare si conducere s-a modificat si functie de numarul membrilor unei asociatii.Deci,sa nu judecam lucrurile ca si cum in timpurile noastre sunt aceleasi conditii si situatii,ca acum 2000 de ani.Nu asta este problema.Problema serioasa este,daca totii acei membrii,in frunte cu conducatorii lor,nutresc aceasi dorinta;sa faca voia Domnului Isus.Si voia Lui este,”Sa ne iubim unii pe altii,cum n-ea iubit EL” AMIN!

    Apreciază

  6. catalin spune:

    Frate Daniel explica-mi te rog insemnatea capitolului 9 din 1 Corinteni. Personal nu sunt adeptul transformarii in salariati ai fratilor care predica Evanghelia sau in logica asta a celor din sfatul batranilor si tot asa. Daca as interpreta dur Ioan 10.12 as spune ca cel platit nu este cu adevarat pastor. Cui ar trebui si pentru ce sa i se acorde un ajutor material din patea bisericii? Doar misionarilor?
    Multumesc frate si Domnul sa nu te paraseasca si nici tu pe El.

    Apreciază

    • vesteabună spune:

      Cel mai bine ai înțelege acest lucru dacă ai citi Viața lui Hudson Taylor, întemeietorul China Inland Mission.
      Nu mi-ai fi cerut explicații dacă ai fi citit cartea lui Taylor, sau dacă ai citit-o, mai citește-o odată să înțelegi.
      Pe scurt, cei ce vestesc evanghelia sunt evangheliștii, toți cei ce fac slujba unui evanghelist, cei fără locuință stabilă, cei ce merg din loc în loc, cei ce și dacă ar vrea, n-ar putea să lucreze stabil. În cazul dat, apostolii au făcut slujba de evangheliști.
      1 Corinteni 9, textele din Timotei și Tit care vorbesc despre bătrâni, slujba și felul lor de a fi nu se referă la industria religioasă de azi, care are fabrici de popi și un sistem bine uns de stors oamenii de bani prin zeciuieli, sponsorizări, colecte, donații și muncă voluntară.
      Atât evangheliștii cât și bătrânii care cârmuiesc bine au dreptul să fie susținuți ”din toate bunurile” celorlalți, adică pentru toate nevoile, dar observă că Pavel arată că acest lucru ar pune o piedică Evangheliei lui Cristos.
      A nu te folosi de acest drept (așa cum a făcut Pavel și ne îndeamnă să-i urmăm pilda) este o virtute care te duce cu gândul la Neemia care nu s-a folosit de dreptul de a fi plătit, ci a trăit din resursele proprii.
      Însemnătatea capitolului 9!?
      Desigur aceste texte nu sunt date ca să ne încurce, eu înțeleg așa: ”părtășia la evanghelie” nu trebuie să fie unilaterală, nu doar din partea celui ce vestește să fie lepădarea de sine. Semnul că cineva a primit Cuvântul cu toată bucuria e și dorința imediată de părtășie, vezi cazul Lidiei, care i-a silit pe apostoli să intre în casa ei, cazul temnicerului care le-a pus masa și s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu.
      Personal am experimentat de multe ori deschiderea celor ce primesc Cuvântul, dar nu mă amăgesc să merg cu împărtășirea până la bunuri pământești, mulți sunt lipsiți de discernământ și se bucură și dacă le citește un martor sau un adventist. Mulțumesc lui Dumnezeu și consider un Har că pot să fac lucrarea Lui fără să risc a fi confundat cu turmele de șarlatani flămânzi din societățile comerciale religioase de azi. Cândva am cerut acest Har.
      A face din acest semn, din această părtășie un izvor de câștig e o mișelie.
      Reține că ”tinerii” nu sunt bătrâni, un absolvent de seminar nu se încadrează la nici un capitol din cele enumerate(nici la Corinteni, nici la Tit sau Timotei).
      Acum două săptămâni a plecat la Domnul un frate de 93 de ani.
      L-a vestit pe Domnul toată viața, mai ales în ultimii 20-30 de ani ai vieții lui a fost roditor în vestirea Cuvântului prin satele idolatre unde locuia.
      Ce face un sistem religios cu un bătrân? Când ajunge bătrân îl pensionează și pune la conducere un copil cu diplomă, acesta este un blestem în sine, nu singurul.
      Sper că ți-am fost de folos, mulțumesc de comentariu.

      Apreciază

  7. catalin spune:

    Multumesc frate Daniel. Nu am citit nimic despre Hudson Taylor. Insa cuvintele tale m-au luminat si inseninat. In trecut am sprijinit material lucrarea de misionariat a doi tineri in Peru cu zeciuiala pe care mi-am autoimpus-o insa fara sa insotesc cu rugaciuni aceasta lucrare. Eram un om mort care parea viu doar pentru ca mergea la adunare. Apoi am cazut complet si am fost sclavul satanei multi ani. Consider ca zeciuala face parte totusi din sistemul legalist a VT mai ales acolo unde este vorba de obligatie. Mi se pare ca este mai multa dragoste in cei ce dau fara sa se uite cat dau si fara sa stie dreapta ce face stanga. Un om care si-a predat viata lui Isus nu o sa se uite niciodata cat trebuie sa dea Domnului (bani, timp, sudoare) daca are indemn de la Duhul.
    Multumes frate Daniel pentru hrana si multumesc lui Isus ca m-a rascumparat.
    P.S. Scuze de aceste fraze care sunt oarecum offtopic.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: