Scrisoarea(2.) lui Gustav Pocsy catre Marcu Nechifor-„..ati pierdut vederea clara..”

 Iubit frate Marcu,

 

Te rog in Numele Domnul ui nostru comun, Isus Hristos, iarta-ma ca neinvitat mi-am luat indrazneala sa raspund la randurile matale. Am facut un circuit de 30 de zile si mi-am luat ramas bun de la fratii, pe care i-am vizitat de doua ori pe an slujindi-i cu „Paine si Apa”. Dar, deja am ajuns la neajunsurile batranetii si nu mai pot sa fac calatorii de 30-40 de zile, plus de asta in Oradea exista o mica adunare fara autorizatie, dar tolerate de autoritati, si acestor frati si surori de diferite culte le sunt pastor si Domnul mi-a pus pe inima sa pastoresc si sa le slujesc.

Asa am sosit acasa, si cand am vizitat pe fratele Ioanovici, i-am povestit intamplarile din drumul meu si el mi-a povestit intre altele vizita matele, convorbirile voastre si mi-a dat scrisoarea matale, pe care n-a prea inteles-o, de ce scrii aceste lucruri. Am citit de vreo doua-trei ori si am ramas uimit ca la scrisoarea pe care v-am trimis-o, ati raspuns fratelui Ioanovici. Da. Problema aceasta ati mai scris-o si eu v-am mai spus sa nu faceti ce-ati facut. Subliniez: Sunteti ce-ati fost, fiul lui Dumnezeu prin Isus Hristos.(Gal. 3.26), dar nu mai faceti ce-ati facut. Ati pierdut vederea clara, faceti compromisuri si marturisirea dumneavoastra nu mai are „sunet clar”(1Cor. 14.8). Cand ne-am intalnit ultima data la Aurel Popescu si v-au rugat tinerii sa vorbiti ceva am vazut clar. Doamne Dumnezeule. Doar va cunosc de 30 de ani si am avut prilej sa va ascult de multe ori, caci am cautat orice prilej dat de Dumnezeu sa va ascult marturisirile, dar nici o singura data nu am auzit astfel de invataturi, care ni le puneti acum in fata.

Cercetati va rog bine si veti vedea ca, noi, adica Neamurile nu intram in posesia mostenirii lui Israel. Niciodata. La ceea ce va referiti cu Genesa 9.26,27, Sem are un inteles mult mai nobil. Iata cele citate: „El a mai zis: Binecuvantat sa fie Domnul Dumnezeul lui Sem si Canaan sa fie robul lui. Dumnezeu sa largeasca locurile lui Iafet(stapanite de Iafet), Iafet sa locuiasca in corturile lui Sem si Canaan sa fie robul lor.” Nu reiese din textul biblic ca Sem va fi evacuate si cortul lui va fi transferat lui Iafet. Mai repede putem spune ca, este o proorocie, care s-a implinit; la Efeseni 2.12-16 : „Si a impacat pe cei doi cu Dumnezeu, intr-un singur trup, prin cruce, prin care a nimicit vrajmasia.” Pavel refuza hotarat orice inchipuire de felul acesta: „Intreb dar: A lepadat Dumnezeu pe poporul Sau? Nicidecum. … fratilor, pentru ca sa nu va socotiti singuri intelepti nu vreau sa nu stiti taina aceasta: „O parte din Israel a cazut intr-o impietrire care va tinea pana va intra numarul deplin al Neamurilor si atunci tot Israelul va fi mantuit…”(Rom 11.1,25,26). Despre copiii lui Dumnezeu, prin Isus Hristos spune asa: „Binecuvantat sa fie, … ne-a nascut din nou, …la o mostenire nestricacioasa, … pastrati in ceruri pentru noi, … voi sunteti paziti de puterea lui Dumnezeu”. Mostenirea pastrata in ceruri, pastrata de Dumnezeu. Asa este . Mostenirea Cultului Baptist, Penticostal, Crestin dupa Evanghelie si despre persoane care au in ele Duhul lui Dumnezeu, viata lui Hristos.

Da. Astfel de invataturi am auzit eu, nu o data, nu de doua ori, ci ori de cate ori ne-am intalnit cu Marcu Nichifor de altadata, daca n-ar fi fost asa, atunci m-as fi sesizat. Si daca ati alunecat, atunci nu mai vedeti siguranta nicaieri. Daca ati pierdut buna vedere despre mostenire atunci nu puteti avea vederea clara nici in privinta „biruitorilor”.

Ceea ce ati scris in legatura cu biruitorii, cu Evanghelia: „pe care ochiul nu le-a vazut, urechea nu le-a auzit si la inima omului nu s-au suit, asa sunt lucrurile pe care le-a pregatit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc; noua insa, Dumnezeu ni le-a descoperit prin Duhul Sau…”(1Cor. 2.9-10). Si iata ce spune aceasta evanghelie despre „Biruitori”: „Multumiri fie aduse lui Dumnezeu, care ne poarta totdeauna cu carul lui de biruinta in Hristos…”(2Cor. 2.14). „Totusi in toate aceste lucruri, noi suntem ami mult decat biruitori prin Acela care ne-a iubit…”(Rom. 8.37). „…pentru ca oricine este nascut din Dumnezeu nu pacatuieste … pentru ca oricine este nascut din Dumnezeu biruieste lumea, si ceea ce castiga biruinta asupra lumii este credinta noastra. Cine este cel ce a biruit lumea, daca nu cel ce crede ca Isus este Fiul lui Dumnezeu”. (1Ioan 5.4,5). „Cel ce va birui va mosteni aceste lucruri: Eu voi fi Dumnezeul lui si el Imi va fi fiul Meu.”(Ap.21.7)

Iata marturisirea Cuvantului lui Dumnezeu despre biruitori, si noi nu avem dreptul sa falsificam Cuvantul lui Dumnezeu, cand este vorba de vestirea Evangheliei. Nici o filosofie omeneasca nu poate sa ajunga gandurile lui Dumnezeu, ziua cand am intrat in posesia vietii vesnice; in clipa nasterii din nou am intrat in randurile Biruitorilor. Da. Am fost biruit de Hristos Isus si am devenit robul fericit al lui Dumnezeu; in duhul meu a intrat puternicul Dumnezeu prin Duhul Sau.

Biruinta Biruitorilor nu miroase a sudoare de om. Biruitor devi fara straduinta, fara silinta, fara caznire. „…aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte ca sa nu se laude nimeni.” (Ef. 2.9).

Si iata ajungem la a treia invatatura in scrisoarea dumneavoastra. Un amalgam de invataturi in ce priveste iertarea, judecarea fratelui meu. O greseala fundamentala este ca nu faceti deosebire intre o iertare, cand cineva pacatui este contra mea, si o iertare cand cineva pacatui este contra lui Dumnezeu, contra Trupului lui Hristos Isus.

Daca pacatuieste cineva contra membrilor(dintre membrii de adunare), contra mea, il iert, dar nu trebuie sa merg pe calea trasata de stapanul adunarii, nu sa nascocesc eu vreo osandire noua, caci ma obliga sa apartin casei lui Dumnezeu, care are regulile ei. Iata:”Daca fratele tau a pacatuit impotriva ta…”(Matei 18.15-18). Sigur ca trebuie sa-l iert. Dar dupa ce ai scapat de mahnire, suparare, poticnire, dupa ce esti curatit de aceste pacate, atunci mergi si faci asa cum te invata Cuvantul Sfant. Sfatul care ne serveste este un sfat care se poate intrebuinta in balciurile acestei lumi, dar nu la adunarea lui Dumnezeu. In adunarile noastre de aceea nu se mai poate observa caracterul adunarii lui Hristos: sfant pentru Domnul. Ici-colo mai gasesti intre gloata adunata cate un sfant al Domnului; cea mai mare parte sunt in starea de muribund, dar sunt prea putini cei care umble in hainele albe ale neprihanirii lui Hristos Isus.

Ce facem cu 1Cor. 5, cu tot capitolul? Nu va laudati bine. Nu stiti ca putin aluat dospeste toata palmadeala? V-am scris sa n-aveti nici un fel de legatura cu vreunul, care macar ca isi zice „frate”, totusi este curvar sau lacom de bani, sau inchinator la idoli)caci nesupunere, neascultare este un pacat la fel ca vrajitoria si impotrivirea este la fel cu inchinarea la idoli,…” (1Sam. 15.23 Traducere Ort.), sau defaimator, sau betiv sau hraparet; cu un astfel de om nu trebuie nici sa mancati.”,…cat despre cei de afara ii judeca Dumnezeu. Dati afara dar, din mijlocul vostru pe raul acesta.” Am ajuns cu totul si peste deplin in starea de Laodiceea. Predicatorii de azi declara clar: nu suntem competenti sa judecam raul. Lasati pana la seceris. Si cu aceste declaratii iti doovedesc ca adunarile lor nu sunt adunarile celor din „Prima Parga”, care au fost secerati inainte de adunarea lui Hristos Isus.

Fratele C.H.M. la cartea IV.(Numeri), a lui Moise asa vorbeste la cap.5: „Poate sa intrebe cineva: Oare nu este raul in orice adunare, oricat de treji sunt pastorii si chiar daca cea mai mare parte a adunarii sunt credinciosi? Oare, cine poate sa se pastreze curati la cel mai inalt nivel? este adevarat ca in adunare este present Raul, fiindca in fiecare membru este Raul; dar raul nu se poate aproba, nu se poate trece cu vederea, ci judecat si eliminate. Nu raul judecat, ci raul admis ne murdar este . Ramane in vigoare: „Daca ne-am judeca singuri n-am fi judecati.” (1Cor. 11.13). De aceea nimeni sa nu se dezlipeasca de la Biserica lui Dumnezeu, oricate slabiciuni, pacate ar fi acolo. Dar, daca o adunare refuza responsabilitatea serioasa sa judece Raul nu numai in invatatura, cat si in purtare, nu mai sta pe temelia Bisericii lui Dumnezeu, noi avem obligatia serioasa san este despartim de ea. Cat timp o adunare sta pe temelia Bisericii lui Dumnezeu, oricat de slaba si de mica ar fi ea, asta inseamna infidelitate. Dar daca o adunare paraseste aceasta temelie si face aceasta, daca tagaduieste sa judece Raul, atunci a ramane in ea este o necredinciosie.”, iata care este parerea unui frate recunoscut si stimat de toate cultele.

Intr-adevar am ajuns acolo ca trecem cu vederea din Scripura: „…ei se lauda ca, cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele il tagaduiesc, caci sunt o scarba; nesupusi si netrebnici de orice fapta buna.” (Tit 1.16). Dar aceste persoane se gasesc in adunarile noastre, si d-stra spuneti sa nu judecam? In adevar, ce am sa judec pe cei din afara? NU este datoria noastra sa judecam pe cei dinlauntru?.(1Cor. 5.12).

Oare cine sunt cei care au „forma de evlavie”? Pacat sa spunem: Cei din Biserica Ortodoxa. Nu. Nicidecum. Daca spun aceste cuvinte in adunarile asa zise nou-testamentale, atunci fac ce au facut evreii(cum ai scris) „Au strigat ei, au racnit ca un leu, careia I se ia prada Nicidecum.” Dar, din pacate asa este . Si nu sunt putini, ei sunt multi si in aceste adunari nu se mai castiga batalie cu Cuvantul Domnului, ci cu votul membrilor de adunare. Si Cuvantul ne ordona: „Departeaza-te de oamenii acestia.”(2Tim. 3.5).

„Nu va injugati la un jug nepotrivit cu cei necredinciosi. Caci, ce legatura este intre neprihanire si faradelege?” NU este vorba in aceste versete despre casatorie.Nu, ci despre adunarea lui Dumnezeu. Si d-stra ati simtit aceasta de cand sunteti in slujba Cuvantului. Recunoasteti sau nu, nu conteaxa. Eu am gasit membrii de adunare(chiar la Arad), care n-au credinta,care s-au dovedit in starea de vorba in familie, toate aceste persoane vorbeau in adunare si aveau si functii. Dar nu numai acolo. Peste tot am gasit aceeasi atmosfera lumeasca. Care este motivul pentru care facem politica strutului? Din ce motive? Avem indrazneala sa spunem ca cele scrise sunt minciuni? Si Cuvantul ne spune: „Iesiti din mijlocul lor si departati-va de ei.”(2Cor. 6.14-16).

Sa revenim la ultimul punct pe care ne sfatuiti sa-l facem. Daca mi-ar fi povestit cineva ca d-stra primiti asa ceva l-as fi refuzat categoric. As fi spus: Nu cred. Fratele acesta este mult mai treaz, decat sa primeasca aceasta forma de vrajitorie. La Bucuresti sunt cativa intelectuali care propovaduiesc aceste formule, mi-a spus fratele Popescu si am refuzat categoric ca, aceasta ar fi lucrarea Duhului Sfant, dar m-am bucurat ca si Aurel era de aceeasi parere si n-a primit sa faca cu el aceasta vrajitorie. Unde va invata Cuvantul lui Dumnezeu ca sa stati de vorba cu Duhul Sau? Daca Domnul nostru Isus Hristos ne-a dat directivele in aceasta privinta, atunci sa facem si noi la fel: „Inapoia mea Satano.” Adica nu stau de vorba cu duhul rau(necurat). Eu am ce am cu Domnul. Daca vreodata Dumnezeu-Tatal ma indeamna sa scot dracii, imi va da si cuvintele pe care va trebui sa le rostesc. In 36 de ani de viata de credinta am avut prilej si pentru astfel de slujire, dar nu mi-a venit in minte sa cert demonii, ci umplut de Duhul Sfant(la momentul potrivit), am spus ca mi s-a dat de sus, de la Domnul. In felul cum ma inveti este idolatrie. Am auzit din banda de magnetofon zgomotul infernal, la Caransebes era si mai infernal(grozav) ca intre urletele demonilor se mai auzeau strigatele: In Numele Domnului Isus Hristos fratilor, ascultati-ma…” Era ceva grozav. Ar fi fost buna formula, pe care banuiesc ca ati invatat-o si acolo. Aceste formule sunt pentru a scoate draci si mai degraba sunt inventate de draci pentru a ne insela. Ce-ati facut? Ati lepadat invatatura sanatoasa pentru care ati suferit atat si ati ajuns la povestiri usuratice? Am gasit la a doua traducere a lui Cornilescu la Apocalipsa in legatura cu Laodiceea in loc de „caldicel”, intrebuinteaza „incropit”. Si cred ca este perfect, este la locul lui acest cuvant. Am cautat in dictionarul maghiar si m-am cutremurat cand am vazut ce inseamna acest cuvant romanesc pana acum necunoscut mie. Iata: imbacsit, adunat, injghebat, am este cat, carpeala. Da. Adunarile noastre au devenit „incropite”. Si noi in loc sa plangem, ne laudam. Dumnezeul nostru uraste orice imitatie, „…voi surpa zidul pe care l-ati tencuit cu ipsos, il voi dobori la pamant, ise vor dezgoli temeliile; se va prabusi si veti pieri in mijlocul daramaturilor lui, si ceti sti ca Eu sunt Domnul,…s-a ispravit cu proorocii lui Israel, care proorocesc asupra Ierusalimului, si au vedenii de pace asupra lui, cand nu este pace, zice Domnul Dumnezeu.” (Ezechiel 13).

Conducatorii adunarii impreuna cu laicii spun asa: Pace sa fie. Oricine strica pacea adunarii este vrajmasul nostru. Daca pe langa pace se poate pastra si neprihanire este bine, dar daca neprihanirii primejdui este pacea, atunci se pierde orice, dar pacea sa ramana, pacea trebuie pastrata. Dar, Cuvantul spune asa: „…intelepciunea care vine de sus(1Cor 1.30), este intai curate, apoi pasnica, blanda,…” (Iacob 3.13-18).

Am indrazneala sa va spun ca d-stra purtati „camasa cu forta”, din doua motive.

Primul motiv, ca sunteti un predicator platit de adunare si trebuie sa-si pastreze postul, daca vreti sa aveti pensie la batranete, trebuie sa va conformati catusi de putin. Din cauza neconformarii la slujba d-stra in trecut ati avut dificultati cu Uniunea si prin adunari. Asta se stie. Dar ramane in vigoare norma aceasta: cine vrea cu orice pret sa fie fidel Cultului sau, devine infidel fata de Hristos. Cand ai pierdut sa pui madularele tale in slujba lui Hristos, sa le intrebuinteze El, atunci slujesti tu cu madularele tale lui Hristos, atunci ti-ai parasit „dragostea dintai.”

Al doilea motiv care v-a umbrit dela inceput : erati tare Baptist. Si chiar daca nu se observa imediat, dar la urma totusi a iesit la iveala ca d-stra erati pentru Cultul d-stra. Si aceasta stare v-a izolat, si nu v-a lasat sa terminati slujba dupa reguli.(2Tim. 2.5).

Un slujitor al Cuvantului, chiar daca lucreaza intre cadrele unui Cult, terbuie sa ramana „supraconfesioanl”. Asta este cea mai grea lupta, sa ramana pana la sfarsit. In ziua cand am devenit Cult, am zis fratilor de la Cultul Crestin dupa Evanghelie: „Cat voi sta in mijlocul vostru, nici un ceas nu voi fi slujitorul Cultului Crestin dupa Evanghelie. Nu ma voi stradui sa fac pe cineva membru in adunarea acestui Cult. Si nu voi recunoaste trupul: Baptist, penticostal, etc. Trupul lui Hristos este Unul.(Efeseni 4.4). Cat m-a durut pe mine, cand am vorbit la vreo adunare baptista si cand unul mai destept dintre ei i-a linistit zicand(spunand) „Stati linistiti. Omul acesta nu este de la noi. El are alta dogma. Altadata ne-am bucurat cu o bucurie „negraita si slavita”, dar cand au aflat ca eu apartin Cultului Crestin dupa Evanghelie, s-au intristat si au zis: „Ce bucurie era pe noi, dar iata ca asta nu este dintre ai nostri. Si ar fi bine sa recunosti ca ai ajutat sa zidesti acest zid blestemat, care este inventia diavolului. In curand vine Domnul nostru si marile lucrari crestine se vor dovedi: „lemn, trestie si pai.”

Mi-aduc aminte ca odata mi-ai spus: „Fratele meu, intrebuintezi prea multa sare.” Dar este o intrebare: „Oare cata sare putem intrebuinta?” Si iata Cuvantul lui Dumnezeu: „Vorbirea voastra sa fie totdeauna cu har, dreasa cu sare, ca sa stiti cum trebuie sa raspundeti fiecaruia”.(Col. 4.6). „Voi sunteti sarea pamantului…”(Matei 5.13).

Nu se intrebuinteza sare fara har, dar nici harul adevarat nu este fara sare.

Cand am primit indemn sa va scriu, am spus: „Doamne, lasa-ma sa nu-i scriu. In urma urmei eu nu sunt nici de la Cultul Baptist, nici predicator nu sunt”, dar Domnul mi-a spus: „Te-am scos din orice Cult si te pastrez sa fii in slujba Mea; tu nu trebuie sa fii altceva decat un martor. Spune ce iti spun Eu; te asculta, nu te asculta nu-i treaba ta. Tu sa spui.”

Am incercat sa va scriu cu dumneata, dar nu reusesc si nu am vrut sa va spun: „tu”.

      Al dv. frate in Isus Hristos, Gusty.”

Corespondenta fratelui Pocsy: aici.

 

3 comentarii

Lasă un răspuns către Scrisoarea lui Gustav Pocsy către Marcu Nichifor | ARMONIA MAGAZINE - USA Anulează răspunsul