Scrisoare catre fratele Stroe

Scrisoarea de mai jos am regasit-o pe forumul crestin la adresa: http://www.forumcrestin.com/index.php?topic=3054.50 Mesajul nr 65. Face parte dintr-un dialog  cu fratele Stroe pe tema adunarii, dialog purtat pe un grup de discutii:

Sat Dec 22, 2007 4:41 pm (PST)
Draga frate Stroe

Permite-mi sa trec si eu peste concluziile dumitale, la sfatul pe care mi-l dai sa nu iau concluzii trase de altii.
As continua insa o idee legata de clerici, si aici e valabil pentru toti clericii, nu doar cei baptisti:
-„Ei sunt de acord ca Dumnezeu sa aduca treziri, dar numai prin ei….. si in biserica lor.”

Gandul meu cand am parasit Cultul Baptist (unul din ganduri, pentru ca nu mi-a fost usor, n-am plecat in fuga) a fost urmare a revelatiei ca suntem chemati sa fim marturie pentru lume, ingeri si oameni, fara sa facem deosebire. Sa nu ma incapatanez  sa vreau ca Dumnezeu sa lucreze in grupul iubit de mine, cand El alege prin har nu prin fapte, El alege pe unii si leapada pe altii.

Nu-l putem obliga . Noi trebuie sa mergem pe Calea Lui, nu El pe calea noastra.

Si o veste trista pentru dumneavoastra. Ati scris:”Vreau insa cand voi fi „rastignit”,  sa fie in public.”

Nu veti fi rastignit in public.
Zicea fratele Richard ca se visa martir trecand printre doua randuri de frati si surori care sa-l incurajeze.

Nu e asa, in acele clipe ramai doar cu Domnul, care este cu cei mahniti, doar cu Duhul Lui, cu Mangaietorul, Cel care te va invata ce sa vorbesti.
Daca vei fi rastignit, vei fi rastignit fara martori, inainte de a fi rastignit fizic vei fi rastignit moral, vei fi scuipat si
lepadat de cei mai apropiati.
Domnul Isus inainte de a fi rastignit de romani a fost lepadat de iudei, care au cerut mai degraba un ucigas.
Vei fi rastignit ca si cum ai fi jefuit de talhari, fara pic de slava, mai mult plin de ocara si in huiduielile celor pe care i-ai iubit.

Dar de multe ori rastignirea se petrecea departe de ochii lumii, in birouri, printre procurori si avocati cu sarcini trasate dinainte, cu vini inchipuite si cu aprobarea unui cler ostil si informator. Durerile pricinuite de acestia mi-au fost istorii indelung auzite care mi-au ars constiinta si nu ma lasa sa tac. Au aprins un foc. Ca pe Carmel.
Citeste poezia lui Dorz:
Doua mii de ani Isuse au trecut din ziua-ceea.”

„Si te-ar declara eretic, si ca faci rascoala-n tara
si iar temnita Isuse, si iar haina de ocara…
si iar cuie caci acuma mult mai multe-s ca si-atunce
oamenii stiu si mai bine cum sa-ti pregateasc-o cruce.
Cuie azi sunt si mai multe si maini care sa le bata…
si-ar fi astazi pe Golgota, mult mai trist ca-ntaia data
.”
(citat din memorie, posibil gresit)

Lipsa viziunii de atunci a ramas. Teologia care i-a format pe aceea nu s-a schimbat. E gresita teologia despre salvare si despre biserica. E scurta, e redusa, e reductionista. Au Cuvantul lui Dumnezeu, mare avantaj, dar doar atat. Unii sunt nascuti din nou, au duhul, dar n-au viziune. Salariul ii tine robi, teologia faptelor, si ea. Cu creiere cu astfel de incarcaturi nu poti merge departe, te unesti cu ei, patesti ca ei, ai soarta lor.

Daca nu te desparti de ei nu te poti ridica mai sus, au coborat stacheta pana la nivelul neputintei lor de a vedea.
Nici ei nu intra, nici pe altii nu lasa.
Ei nu cred in Harul Domnului, nu cred in Alegerea Lui, nu cred in Predestinarea Lui, nu predica Gloria Harului. Nici nu le cunosc.
Nu au viziunea Adunarii ca Trup si nici nu o pot avea, ar trebui sa se dea jos din locurile inalte, sa le desfiinteze. Au ramas cu o reteta legalista de mantuire si cu ritualuri tot mai numeroase si mai fastuoase.

Harul s-a dus.Ca si crestini, avem chemarea de a ne tine strans de Cap, (nu de trup).
Uniunea e si ea o administrare dar a acestui veac. E buna pe teritoriul legii. Pe Har il incurca.

fratele dan
am intrerupt ca a trebuit sa plec(putin corectat, scuze)

17 răspunsuri la Scrisoare catre fratele Stroe

  1. viorica spune:

    Daca ne separam de biserica sa avem mare grija sa nu ne separam si de Hristos .Multi care au fost exclusi din biserica isi gasesc adapost la aceste idei ,dar ei traiesc departe de Hristos ,nu sint nici inauntru nici afara .Spune ca judecata Domnului va incepe de la casa Domnului? Care casa daca nu e biserica? Exista cap fara trup sau trup fara cap?

    Apreciază

    • vesteabuna spune:

      Sora Viorica.
      Starea de copilarie se termina cu majoratul, cu intarcarea.
      Modelul lumesc al bisericii, tiparul ierarhic, institutionalizat, nu poate primii Duhul lui Hristos („lumea nu-L poate primii”). Nu este o optiune, este o obligatie iesirea din aceste sisteme daca ne calauzeste Duhul. Inauntru Duhul Lui Dumnezeu are interdictie.
      Inainte de a turna VIN NOU, trebuie sa ne asiguram ca-L punem intr-un burduf nou. Teoria la moda (minciuna) spune ca nu conteaza cum e burduful, vinul sa fie de calitate, ca Dumnezeu poate sa toarne Vinul Sau in orice burduf.
      Asa este cand oamenii iubesc mai mult burduful decat vinul.
      Si „vinul se prapadeste”, nu eu am scris.
      Transmiteti-i si baiatului vds. sa nu iubeasca burduful cu numele de „baptist” mai mult decat vinul Nou al Duhului, ca burduful, uite, ca tot crapa si ne facem ca nu vedem. Sau ne oprim din turnat.
      Va amintiti de pe „baptistnet.ro”, Scrisoarea catre fratele Axinte:
      „sa nu pretuiesti numirea de baptist ca nu-i de sus,
      slava ei si stralucirea nu e slava lui Isus……
      …e o eticheta numai, pe-un burduf din vremi crapat
      care nu mai poate tine vinul cel adevarat!”
      Dar va dau toata poezia ca am gasit-o:
      (e vorba de invatatura despre Venirea Domnului si rapirea Bisericii, invatatura care nu face parte din doctrina oficiala a cultului b.)

      Drag-Axinte…
      ia aminte
      la aceasta-nvatzatura….
      Chiar de-i scrisa in Scriptura,
      (e un lucru foarte trist)
      insa Cultul Tau Baptist
      in al sau Statut Semetz
      de Credintza, vreau sa zic,
      nu-i acorda nici un pretz,
      shi n-o crede nici un pic.

      Tare-i grav, dar nu-i minciuna
      cauta shi tu shi-o sa vezi,
      c-o invatzatura buna
      care trebuie s-o crezi
      (shi-i descrisa-atat de clar
      peste tot in Testament:
      Vine Domnul , vine iar,
      asta da eveniment…)

      Asta-nvatzatura zic
      nu-i stimata nici un pic
      de partashii tai de cult…

      Vorba e: de cine-ascult?
      De Baptishti ca-s mai in voga
      shi de nu zic ca shi ei,
      sau de fac prea multa gura:
      fara nici un alt temei:
      ma exclud din sinagoga?…..
      sau ma bizui pe Scriptura?

      Ca-n Scriptura scrie clar:
      Duhul shi Mireasa zic:
      Vino Doamne, vino iar.
      Insa eu ma fac pitic.
      Nu spun tare adevarul,
      ca sa nu-l jignesc pe varul
      sau pe fratele baptist…
      Trist Axinte….. foarte trist.

      Nu e vorba de decizii, hotarari shi straduintza
      sau de vre-un ratzionament
      ci e vorba de CREDINTZA
      fara nici un argument
      in Acela care-a spus:
      „Dragi barbatzi galileeni
      de ce va uitatzi in sus.
      spre albastrele splendori.
      iata ca acest Isus
      care astazi sa-naltzat.
      tot la fel cum a plecat
      va veni din nou pe nori.”

      Simplu, clar shi evident,
      se mai cere doar credintza…
      shi in plus ceva caintza..
      pentru-acel impediment
      care m-a facut sa stau
      ani de zile, ca Esau
      prabushit in neputintza.

      Sus privirea frate-Axinte
      se ridica din cenusha un Imperiu,
      bine-ai zis,
      insa uita-te mai sus la Acela care vine,
      tot la fel precum s-a dus.
      La Isus.Caci El e viu
      Shi-tzi mai spun nishte cuvinte:
      sa nu treci peste ce-i scris.

      Sa nu pretzuieshti numirea
      de baptist, ca nu-i de sus.
      Slava ei shi stralucirea
      nu e slava lui Isus.

      E o eticheta numai
      pe un vas tot mai golit,
      contzinutul s-a varsat,
      multe generatzi-n urma,
      de cand vasul a crapat.
      De atunci e pacalit
      cel ce vine insetat,
      inshelat de eticheta
      care scrie deslushit
      ca-nauntru-i vin curat.

      Vinul nou se pune insa
      intr-un nou burduf, astfel
      se pastreaza shi burduful
      shi licorile din el.

      Cultul tau baptist
      (mai bine pot sa zic shi-al meu, c-a fost)
      nu-i decat o eticheta ashezata fara rost
      pe-un burduf din vremi crapat
      care nu mai poate tzine
      vinul cel adevarat.

      Cer iertare pentru lunga disertatzie in vers
      tot am scris shi iar am shters,
      iar acuma la sfarshit
      sunt aproape multzumit,
      c-am putut sa fac cum scrie:
      sa vorbim in poezie intre noi.
      caci se retzine
      mult mai bine
      taina Legii Celei Noi.

      Cu mult drag va scris shi-acum
      fratele Evanghelist
      (fost baptist, dupa numire)
      insa azi coleg de drum
      cu totzi cei rascumparatzi
      din intreaga omenire…
      nu-i mai bine sa fim FRATZI?

      Apreciază

  2. Gabi G. spune:

    Pe cate de clar, pe atat de trist. Nu ma dau mare, aliniindu-ma cu vremurile noastre, in a pune prefixul „post” tuturor cuvintelor pentru a exprima tranzitia dupa respectivul concept, dar cred ca traim vremuri post-denominationale. Denominationalismul si-o fi avut el zilele sale bune, in revigorarea doctrinei si organizarea lucrurilor, dar, ca orice lucru bun, iesit din mana omului failibil, este sortit ingropaciunii (poate am fost prea dur folosind cuvantul asta…). Avem invataturi bune, nu zic nu, in „canonul” denominational. Daca avem nevoie de vreo noua reforma, asta nu mai e la nivelul doctrinar, ca in vremea lui Luther, ci mai degraba la nivel devotional, al trairii. In hora denominationalismului (si aici ma refer in general la fostul meu cult, din care nu mai fac parte) am invatat sa pun pret pe adevar, poate cu pretul „rastignirii” catorva dintre camarazii mei, dar am cazut intr-un crestinism de duminica, in cade Domnul apare sporadic (da, asta se inampla in momentul in care adevarul Scripturii este pus in „frame-uri” si elevat mai presus de insusi Inspiratia adevarului). Ca sa nu ma lungesc prea mult, cred ca cei care pleaca din biserica institutionalizata (si cazul subsemnatului), pleaca in cautarea unui autentic, in opozitie fata de un absolut „capturat” de cei care se simt mai bine intre hotarele regiliei.

    Apreciază

  3. viorica spune:

    Dragul meu, te inteleg si daca nu ai stii ca sunt baptista ,cred nu ar fi nici o deosebire intre noi .Nu flutur steagul baptist ,nu deloc dar nici o alta confesiune ,te inteleg foarte bine ,dar totusi ma gindesc ca trebuie sa stam linga o biserica ,avem copii nepoti cum ii crestem? Cultul baptist nu a fost asa de la inceput ,eu nu cred ca ar avea o gresala in crezul lui .Ca oamenii au deviat ,asta e treaba lor ,vor raspunde inaintea lui Dumnezeu .
    Poti sa-mi spui cu ce a crapat burduful Caius?
    Vinul cel adevarat , nu sta intr-un burduf crapat
    Crezul meu e-adevarat,nu-i deloc de lepadat
    Nu-s ertic ,nici baptist ,Slava Domnului exist
    In tot ce Domnul a promis .

    Apreciază

  4. vesteabuna spune:

    Draga Gabi
    Din pacate, nu traim inca vremuri post-diavol, sau post-boala, sau post-moarte, sau post-pacat. Denominationalizarea sau institutionalizarea sunt rele mai mici, sa nu ne faca sa nu vedem relele mai mari. Focalizarea vederii noastre spirituale sa ramana pe Hristos, pe Chipul Lui Real, dezvaluit prin Duhul (cuvintele Lui sunt DUH), chip (imagine) duhovniceasca, dar prin aceasta infinit mai complexa decat imaginile despre Hristos. Chipul lui Hristos, aspectul Lui sunt dezvaluite clar in NT:”tot asa este si Hristos”. Cum? Cap si trup. E nevoie de revelatie duhovniceasca sa-L vedem. Am scris ceva despre asta: https://vesteabuna.wordpress.com/2008/11/09/cunoasterea-si-recunoasterea-lui-hristos/
    Semnul antihristului este ca nu propovaduieste un Hristos venit in trup. Sau condamnarea unora va fi ca nu l-au recunoscut in „cei mai ne-nsemnati”.
    Sa ramana focalizarea vederii noastre pe Hristos care este prezent si lucreaza „prin toti” si „in toti” adica in toate madularele.

    Apreciază

  5. viorica spune:

    Chiar daca azi oftam stincheri
    Ca ne-ampartit furtuna
    Dar tot vom fi odata-n cer
    Si-acolo vom fi una!

    Apreciază

  6. viorica spune:

    erata;stingheri

    Apreciază

  7. vesteabuna spune:

    Draga sora Viorica
    C. nu a crapat nici un burduf. Burduful a crapat din motive independente si neimputabile nimanui. Problema e ca avem nevoie de burdufuri care nu se invechesc, de acele imprejurari simple si elastice in care fiecare madular al trupului sa se simta comod. Forma de manifestare a partasiei madularelor in trupul lui Hristos trebuie in primul rand sa-L recunoasca pe Hristos ca si Cap, apoi sa permita manifestarea simpla si libera a fiecarui madular, a Harului din fiecare parte, pentru ca asa se manifesta Hristos („tot asa este si Hristos”). Nu e o chestiune de doctrina aici cat de practica, de aplicare. La b. suna foarte frumos invatatura „preotiei universale a tuturor credinciosilor” dar seminarul si traditia o fac ineficienta. Vorbeste tot numai unul care si-a creat un mic regat propriu, majoritatea tace si s-a creat si perpetuat un mediu antihristic, adica impotrivitor lui Hristos, care este prezent in fiecare si ar trebui sa „lucreze prin toti”. Daca este prezent! pentru ca multi s-au anchilozat si multi nu cunosc pe Dumnezeu.
    „Unde mergi la biserica?” „La Cutare.” Sa stiti ca „cutare” este hristosul lui, dumnezeul lui. Vad pe-aici pe unde-s acuma, atata popo-latrie ca ma ingrozesc. Oamenii sunt atat de obisnuiti cu idolii (aia ca-n psalmul 115) ca nici nu banuiesc ca sunt sub o cumplita cursa.
    Din fericire, la noi, inca sistemul religios nu este atat de mamono-dependent ca m-ar sfasia si numai pentru aceste cuvinte.
    E o distanta astrala intre batranii din Noul Testament, crescuti si formati in adunarile pe care au ajuns sa le carmuiasca (carma e la coada vaporului) si liderii congregatiilor religioase formati de scoli si avandu-si autoritatea in traditia pe care ei insisi o perpetueaza. Sistemul e inghetat, ingheata inca si inghetaa si pe cei ce stau in el.
    Ati spus de copii, de nepoti, cum ii crestem?
    Va inteleg destul de bine. E si problema ghetoului lingvistic si „a sta langa o biserica” e si o chestiune de afirmare a identitatii dpdv lingvistic si personal-emotional-cum vreti. Nu am solutie. Nepotii mei din USA vorbesc engleza de mici,…si in casa…ca mai invata si parintii asa. La adolescenta nu mai inteleg ce se vorbeste in biserica atat de draga parintilor. Si pleaca „la americani”. E un sablon.
    Am vorbit cu nepotul de 12 ani…a rostit versetul:”un inger al Domnului s-a infatisat…..l-a infasat in scutece…” ca pe o poezie. Cand a terminat l-am intrebat: ce inseamna „infatisat” si „infasat”. „I do’nt know”.
    Deci sora Viorica draga, ii tii pe copii langa o cladire, sau intr-o cladire, dar credinta intra in om prin ureche nu stand pe scaun. Am mai vazut spectacole in biserici gen serbare scolara si mamici incantate de pustii draguti care repetau „papagaliceste” niste lucruri. Vorbesc de bisericile americane. Dar acesti copii intelegeau asa de putin din ce repetau. Subiectul a fost epuizat cred de scrisoarea trimisa anul trecut de „tinerii romani americani”.
    Dar nu acesta este subiectul, chestiunea uscarii burdufului e una care daca nu s-ar repeta in fiecare generatie Domnul Isus nu ne-ar fi scris-o. Dar El ne-a „poruncit” si ne spune nu numai sa botezam pe cei ce vor crede, ci si sa-i INVATAM sa pazeasca TOT ce n-a poruncit.
    Daca n-ar fi fost asa, ne-ar fi spus sa ne facem rost de butoaie, de damigene, de cisterne, de ceva stabil in timp. Dar ramane sa folosim ca forma tot „burduful” strangerilor simple de genul „daca unul dintre voi are…toate sa se faca spre zidire”, burduf care se invecheste, il arunci, iei altul nou, ca important este sa se pastreze vinul cel Nou.
    Cu o dragoste noua
    Din Omul cel Nou
    fratele dan……tot nou

    Apreciază

  8. viorica spune:

    Draga frate Dan ,eu inteleg o deosebire intre credinta baptista si religia baptista .Oamenii de astazi au ajuns la o religie baptista .Bunicii si parintii nostri sau jertfit pentru credinta nu religie .Dar asta nu inseamna ca ii desconsideram pe ceilalti fratii.Chiar Biblia ne spune ;”Cine nu e impotriva noastra este cu noi”ma refer la cei sinceri ,credinciosi traitori .Am trecut prin multe experiente ca sa imi pot da seama ce inseamna a fi un crestin traitor .Ce se intimpla in America nici mie nu imi place,am stat 4 ani deoparte de biserica pina cind Duhul ne-a spus duceti-va acolo si fiti voi exemplu pentru ei ,treziti voi biserica .Continuam sa ne rugam pentru biserica noastra ,pe american foarte greu il misti,C a avut foarte mult de luptat cu ei ,i-a convins sa faca o constitutie dupa cel din Romania ,dupa Biblie ,dupa 3 ani nu le-a placut l-a schimbat nu se potrivea cu starea lor .Traim in vremuri cind religia nu isi mai are scopul dar credinta ramine …nu trebuie sa fugim la alt adapost ci sa raminem in picioare pina la capat . Un credincios trebuie sa fie asigurat ca este mintuit ,pastrat si destinat pentru glorie,numai prin harul etern si neschimbator a lui Dumnezeu! Eu asa vad lucrurile .

    Apreciază

  9. vesteabuna spune:

    Draga sora Viorica
    vreau sa fiti foarte convinsa ca incredintarea mea este ca intre baptisti si intre ceilalti neoprotestanti se gaseste un mare numar din cei ai Domnului. Functioneaza destul de multe filtre spirituale care fac ca in mare parte din poarta cea stramta sa ramana intacta. As aminti: botezul dupa declararea credintei(cel mai important), cerinta manifestarii anumitor roade (asteptarea), cerinta de misionarism, rusinea, etc
    Dar in acelasi timp, nu vedem nicaieri in Noul Testament o structura bisericeasca unica, ierarhica si centralizata, ca sa ne simtim stingheri in a ne manifesta dreptul de a fi adunari locale autonome. Din cate stiu si Autonomia Bisericii Locale este tot o doctrina baptista! Va rog sa ma corectati daca gresesc! De aici nu vad nici o problema in a ne manifesta ca adunari independente fara sa ne subordonam autoritatii unor structuri aparute istoric intr-un anumit context dar fara sustenabilitate Nou Testamentala.
    Apoi putem observa cercetand duhurile (iar cercetarea duhurilor este tot o porunca, ca si „botezati-i”) ca structurile ierarhice, centralizate perpetueaza mai mult intinarea decat virtutea, mai mult stricaciunea decat rodirea.
    Nu cumva chiar afisarea NUMELUI de baptist a inselat pe multi care au fost vanduti, pentru ca nu au considerat necesar sa „cerceteze duhurile”?
    Mai este o chestiune, plafonarea.
    Daca acel conducator sau acea biserica care se lasa condusa fara discernamant au o viziune redusa, va trebui sa ma supun viziunii lor?
    Sa luam un caz foarte cunoscut. Invatatura Harului pe care C. o intelege. Cu ce-l ajuta ca ramane in Institutia religioasa comuna, daca nu are capacitatea de a schimba ceva? El are lumina, dar are si autoritate? Are harul de a fi vrednic de crezare? Fata de mine il are si apreciez munca lui enorma, dar acest har al lui se loveste de zidul unei neintelegeri datorita faptului ca nu exista in structurile ierarhice ale confesiunii dvs. o unealta care sa permita vre-o schimbare in bine.
    Cum ar fi: „fratilor pe drumul nostru, in timp, din caruta invataturilor noastre am pierdut un bagaj, fratele C. l-a gasit si trebuie sa-l suim din nou in caruta.” Va pune cineva mana? Are cineva autoritatea sa ridice problema, va fi ascultat acela? Daca conducatorul impus, (nu prin har sau varsta spirituala) este lipsit de viziune, trebuie ca cei condusi, care au vedere, sa se lase manati spre dezastru ca oile si sa sufere in tacere?
    Credeti ca un Dumnezeu care a creat INTELEPCIUNEA inainte de orice lucrare a lui, a proiectat o astfel de biserica(adunare)?
    Eu nu cred deloc.
    „Si El a fost facut de Dumnezeu pentru noi INTELEPCIUNE, neprihanire, sfintire si rascumparare…” I Cor 1:30
    Va mai intreb ceva? Daca nu erau acele partasii de la km 5 prin care v-ati propiat de Dumnezeu, am fi discutat noi acuma?
    Ce-au facut popii cu voi atunci?
    Au spionat si au vandut.
    fr d.

    Apreciază

    • ACIDUZZU spune:

      Draga si scumpe frate in Hristos Domnul,
      Am remarcat una din afirmatiile dumneavoastra: „…vreau sa fiti foarte convinsa ca incredintarea mea este ca intre baptisti si intre ceilalti neoprotestanti se gaseste un mare numar din cei ai Domnului. Functioneaza destul de multe filtre spirituale care fac ca in mare parte din poarta cea stramta sa ramana intacta.” Sunt de-acord, mai putin cu….”poarta cea stramta care ramane intacta datorita…filtrelor spirituale” ! De ce ? Pentru ca „Poarta cea Stramta” a CONSTRUIT-O Domnul Isus – Calea si a PROIECTAT, a DECIS dimensiunile ei, perfect egale cu dimensiunile…FILTRULUI SAU !
      Caci asa spune Domnul Isus in Matei 7:13-14: „Intraţi pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sunt cei ce intră pe ea. (Luca 13.24)
      Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sunt cei ce o află.”

      Calea ingusta nu-i construita de noi, noi deci trebuie „sa ne nevoim” a umbla pe ea ! Poarta cea Stramta nu-i stabilita, fixata de noi ci de cel ce este USA OILOR. Oricine intra pe alta parte, „este un hot si-un talhar”, nu-i asa ?

      Indiferent unde sunte asezati ca madulare vii in Trupul Sau, Biserica, slujirea noastra se numeste ARMONIZARE in Duhul si Prin Duhul Cel Sfant ! Pentru ca „in Ziua aceea va fi PROSLAVIT IN SFINTII SAI (nu doar „de sfintii” Sai) SI PRIVIT CU UIMIRE IN TOTI CEI CE VOR FI CREZUT” (nu doar „de cei ce vor fi crezut” 2 Tesaloniceni 1:10), ci Hristosul prezent in noi va fi privit cu uimire in MADULARELE TRUPULUI SAU !
      Certurile de cuvinte, diferentele de pareri si manifestari specifice nu duc decat la ruina, la epuizarea organismului prin madularele sale. „Caci daca sufera un madular, sufera tot trupul” , nu-i asa ?

      Permiteti-mi o poezie spre exemplificare :

      ARICII…

      2 Corinteni 5:14b “Căci dragostea lui Hristos ne strânge…”
      ( Galateni 5 :6,13,22 ;
      Efeseni 2 :4 ;3 :17,19 ;4 :16 ;
      Evrei 13 :1 ; I Petru 1 :22 ;
      II Petru 1 :7 ; I Tes.2 :8 ;
      Apocalipsa 2 : 4,5 :Psalmul 133.)

      Într-o iarnă grea, geroasă,
      De crăpau pietrele-n drum
      Şi ieşea pe coş de casă
      Numai îngheţatul fum…

      Aricii s-au strâns degrabă
      Să se sfătuiască-ndată ;
      Ce-o să facă, se întreabă ,
      Pe-aşa vreme îngheţată ?

      Vin propuneri cu duiumul
      Şi idei mai cu folos ;
      Se frământă toţi ca unul
      Sub o rădăcină, jos !

      ‘’ Asta-i bună, asta nu !
      Asta-i prea de tot, se pare !
      Ce ne facem noi de-acu,
      Că nu mai avem scăpare ? ‘’

      Un arici bătrân, sfătos,
      Şi cu ţepii suri de vreme,
      Recomandă bucuros
      O ieşire din dileme :

      ‘’ Fraţilor de-un neam şi-o vrere,
      Suntem toţi ‘n-aceeaşi oală !
      Dacă-mprejurarea-o cere,
      Să nu contractăm vreo boală…

      Hai să stăm uniţi, ca fraţi;
      Strâns şi-aproape de-adevăr !
      Întru totul închegaţi
      C-avem ţepi; noi n-avem păr… !

      Pe-aşa vreme viforoasă
      Să ne mântuim putem ;
      În unire stăm în casă
      Fără să ne…înţepăm ! ‘’

      Şi s-au strâns unii în alţii,
      S-au înghesuit voit ;
      Şi se-aveau cu toţi ca…fraţii
      Într-un singur ghem, pocit !

      Într-un singur scop, cuminţi,
      Răbdau gerul în tăcere ;
      Şi gemeau pe-ascuns, mocniţi,
      Când un strigăt de durere

      Rupse paşnica unire
      Şi tăcerea-n vizuină ;
      Şi c-o cruntă răbufnire
      Se-nghionteau sub rădăcină :

      ‘’ Frate, ia mai dă-te-ncolo
      Şi fă-mi loc ! Nu mă împunge !
      C-aş vrea să trăiesc mai…solo,
      Dar n-am loc ! Că nu-mi ajunge !

      Nu mă înţepa cu ace
      Înveninate-n a ta fire;
      Lasă-mă te rog, în pace,
      Sunt sătul de-a ta iubire !

      Nu te ţine scai de mine,
      Tu, cu ţepii încâlciţi !
      Pot trăi şi fără tine
      Ca şi alţi…neprihăniţi… ! ‘’

      Şi se tot ciorovăiră
      Ziua-ntreagă-n ghem uniţi ;
      Toată vlaga-şi risipiră
      În certuri de…pocăiţi…

      Din nou se făcu şedinţă
      În cuibarul cu arici :
      ‘’ Fraţilor scumpi în credinţă
      Nu putem trăi aici,

      Dacă ne unim prea tare
      Şi simtim iubirea-n ace;
      Să trăim în Adunare
      Fără-mpunsături şi-n pace !

      Să păstrăm distanţa, frate ;
      Suntem în mileniul trei !
      Trăim fără perimate
      Sfaturi creştineşti şi-idei…

      Astăzi, oh, nu se mai poartă
      Iubirea în unitate ;
      Suntem c-o viaţă…moartă,
      Uniţi în diversitate !”

      …Şi de-aşa comuniune,
      “Unitate şi iubire”
      Suntem o diversiune
      De arici cu ţepi de fire !

      Am uitat Cuvântul Sfânt:
      ‘’ Căci doar dragostea ne strânge
      În Hristos, pe-acest pământ ! ‘’
      Nu vedem că încă plânge

      Domnul dragostei divine
      Ce ne-a strâns în Adunare ?
      Cum ne va lua la Sine
      Cu-aşa ţepi, cu aşa stare ?

      Lasă ţepii, lasă-i frate
      Jos, şi lângă vizuină !
      Lasă-ţi viaţa-n strâmbătate,
      Las-o, şi ieşi la lumină !

      Numai în sfântă lumină
      Faptele îţi sunt vădite ;
      De ai ţepi, eşti tu de vină
      Pentru faptele-ţi trăite !

      Frate, nu ai fost creat
      Un arici, cu ţepi o mie ;
      Ci şi în mileniul trei
      Viaţa strâns unită-ţi fie

      Într-o sfântă legătură,
      Dragoste şi unitate ;
      Nu-mpungând cu ţepi de ură
      Totu-n jur, de-i soră, frate ;

      Şi faci fără de folos
      Jertfa Sa de pe Calvar !
      Pentru ce-a murit Hristos
      De înţepi cu-atât-amar ?

      Pentru ce, fără iubire
      Vrei iubire-n vizuină ?
      Împungând cu tepi de fire,
      Unitatea-i o…ruină !

      Oare nu-i rostit în Lege
      Că arici nu se mănâncă ?
      Pentru ce-n fărădelege
      Ca aricii trăieşti încă ?

      Vrei unire, părtăşie ?
      Vrei progres ? Încă mai vrei ?
      Nu dori tovărăşie
      Cu-arici de mileniul trei !

      Te întoarce la lumină
      Şi la dragostea dintâi !
      Ieşi din neagra vizuină,
      Pune-L sfânt la căpătâi

      Pe Hristos, Domnul Iubirii,
      Dragostea-I cu preţ de sânge !
      N-asculta de-ndemnul firii
      Ce unirea sfântă-o frânge !

      ACIDUZZU, 2008

      Apreciază

      • vesteabună spune:

        Vezi,… dacă ai fi avut în minte miei, inspiraţia ta ar fi fost fără rod, cu arici merge, cu miei nu mergea. Nu mă regăsesc în respectivele (chiar simpatice) vieţuitoare.
        E un comentariu mai vechi dar ţin minte ce am vrut să spun prin „filtre spirituale”.
        Botezul la maturitate e unul dintre filtre, sau acceptarea la cină, în sfârşit.
        În religiile clasice, te naşti „creştin”, nu te mai cerne nimeni.
        Apoi mai este aspectul vegherii, al rămânerii în Har, dacă calci în străchini nu mai eşti „aprobat”, nu te mai foloseşte Domnul, nu poţi fi de folos fraţilor.
        E nu numai poarta strâmtă ci şi calea îngustă.
        Aspectul „preoţiei tuturor credincioşilor” imposibil de aplicat în megabiserici este un alt filtru a cărui lipsă sau neaplicare duce la degenerare spirituală. Când un om stă într-o bancă 30 de ani şi nimeni nu ştie ce gândeşte, nu „lucrează” nimic, harul chiar dacă l-ar avea, s-ar „atrofia” rapid.
        „Aricii” de care scrii tu sunt tocmai acele caractere nerăstignite împreună cu Cristos, oameni în care lucrarea crucii nu s-a desfăşurat. Şi cum ar putea mesajul crucii să îşi arate puterea în astfel de oameni, când majoritatea vorbitorilor nu-l predică, sau predică o „evanghelie” ce se adresează omului vechi? Îl loc să condamne omul vechi, îl mobilizează.

        Apreciază

  10. viorica spune:

    Daniel,ce a facut Dumnezeu cu noi in anii trecuti? Ne-a apropiat mai mult de El si prin acesti fratii Dumnezeu a mai facut o biserica care se afla astazi in km 5 .Pe cea veche a darimat-o si la propiu si la figurat si a facut o biserica nou dupa placul Lui .Nu am ramas in grupe ,nu se putea, eram multi nu doi,trei .Sa nu crezi ca acele zile au fost zile de fericire,eram in cele mai cumplite persecutii.Izolarea nu poate duce mesajul Evangheliei ea trebuie facuta atit pentru mantuire cit si pentru marturie.
    „Invata intelepciunea felurita a lui Dumnezeu si nu fi nici neigaduitor,nici gelos fata de altii.Mare este lucrarea lui Dumnezeu si multe sint slujbele care se cer implinite in ea .Multi sint cei chemati si multe sint darurile impartite lor de Duhul Sfint ,pentru ca fiecare sa poata lucra cit mai mult ,cit poate mai bine ,cit poate mai frumos .”

    Apreciază

  11. vesteabuna spune:

    M-am gandit azi la frangerea painii, ne reprezinta pe noi…noi toti care suntem multi „suntem o singura paine”. Eu cred ca ar trebui sa facem si in practica ceea ce ne-a aratat Domnul Isus: sa ne frangem, sa ne impartim, sa nu clocim aceleasi scaune, tot mai multi si tot mai inerti. Ce daca a mai aparut a biserica, e prea putin, daca nu va amagea diavolul sa va construiti templul, acuma erau poate 20 de adunari, sau 200. Nu e vorba de izolare ci de traire asa cum ne-a invatat Domnul. El de ce a ales numai 12? De ce nu a ales 200 si apoi sa infiinteze o Universitate….dupa chipul lumii? Eu nu sunt neingaduitor, nici gelos, e nevoie de viziune, de Duh de descoperire pentru a cunoaste…”bogatiile mostenirii Lui in sfinti” acest urias har de a fi adunarea Lui. Cine nu are ochii inimii deschisi, nu vede, ca Samson. La ce foloseste un Samson orb? Observati ca asta au facut filistenii, nu i-au taiat mainile cu care a omorat „o gramada, doua gramezi” ci i-au scos ochii, i-au ucis viziunea. Ultimele dvs fraze desvaluie un spirit foarte ingaduitor, dar ….despre Duhul, se spune:”lumea nu-l poate primi”. Cu cat institutiile bisericesti sunt mai lumesti (si sunt) nu pot primi duhul. Nu eu am scris asta in Scriptura. Degeaba doriti sa verse Domnul Vin Nou in burdufuri vechi, il varsa in cele Noi, in imprejurarile si felurile elastice ale Harului Sau.

    Apreciază

  12. elisa spune:

    Frate Daniel…..am citit,am tot citit,acum..si pe fratele Longodor,,,am intrat la idei,gandindu-ma,ca eu nu cresc,ca duhul nu se misca in adunare…
    Programele omenesti deja stabilite,in biserica baptista si nu numai,fac ca sa lipseasca „focul’
    a dat Domnul si am ajuns la Maru,un satuc langa Caransebes…
    Nu am mai fost intr-o biserica adevarata in acesti 14 ani ai mei…
    groaznic,nu?nu-mi venea sa cred ca ce se petrece este aievea!

    Aici se aduna fratii,din mai multe localitati martea,cu fr Petrica Gaina,care n-a intrebat pe nimeni,ce confesiune are…se aduna in duh si adevar,,,
    Nimic programat,vin multi pastori dornici de „viata”farti bolnavi,la care se face ungerea cu ulei…frati acre vor sa se marturiseasca.
    Am simtit acolo ca sunt intr-un loc unde s-au adunat oameni care vor sa ia cu navala Imparatia…am simtit prin spontanietatea celor care aveau un cuvant,pe rand,dar neprogramati,prin rugaciunile simtie ,nu stereotipe,prin duhul cantarilor,prin smerenia cu care se canta,prin smerenia cu care se vorbea sau ruga…ca am „nimerit” in adevarata biserica…

    De fapt nu am cuvinte,,,ceeea ce spun e putin,nu pot reda,fericirea…
    am stat ani de zile in adunare,am fost si la penticostali,la crestini dupa evanghelie,acolo vezi cum te si ingroapa…Cand nu e duh, e spectacol,spectacol omenesc,rigid,cu poezii spuse teatral,din gat,,,,,
    Moda,fala,bogatia masinilor,care stau in fata bisericii..
    Banalul”pace”spus rasuflat…Doamne,murim,,,,
    Viorica,,murim,,,am murit deja,daca nu se aprinde rugul,care trebuie s arda,,,ce anosti am devenit…totul impus..
    Aici era duhul,unul spunea un cuvant,altul canta o cantare,unul se ruga
    (alta data se fac marturisiri..ca sa se poate ruga fratii pentru vindecarea lor…)
    Fr Petrica este un om a lui Dumnezeu,are o frumoasa marturie,,desi nu s-a simtit fizic prea bine,desi era ora 22(am stat de la 19 la22)a spus ca de la 10 dimineata,a tot fost pe la case de rugaciune,ca fratii asta fac acum,,,se aduna la rugaciune…
    Doamne,nu as fi crezut ca puterea poate sa mai fie simtita…
    Raman consternata de prostia care ne-a cuprins,complacandu-ne,vazand ca se poate trai…unde o sa ne ducem?
    .
    Deziluziile fiului meu,V…retragerea lui din adunare,insingurarea,,,
    Zicea nu de mult”daca gasesc o adunare care traieste asa cum vrea Dumnezeu,si adunarea asta ma primeste ma voi duce acolo”asta cand l-a intrebat cineva,daca nu are de gand sa mai mearga la vreo biserica..
    Aseara am simtit ca asta este acea biserica care traieste,de fapt nu stiu
    cum sa explic,este adunarea locului,plus frati dornici de Dumnezeul cel Adevarat!

    Cine sa faca trezirea? cine? copiii si nepotii???
    care in timpul predicii stau afara,care rad la rugaciune,tineri care vad in biserica un club mai select,ca nu este fum si oricum tare nu te injura nimeni…
    Pai acesti tineri,,sunt pierduti dn start,daca eu,om matur,am putut sa stau atata intre mortii astia…mai bine imi pun o predica,cant,,,,si nu ma mai tulbur,nu ma mai impietresc si astept martea viitoare sa ma duc iar,sa-L simt pe Domnul si impreuna cu fartii,nu numai singura.
    Acolo nu e nimeni la amvon…e liber in fata,nu mai mi-e teama ca statuile acelea ma vad cand inchid ochii la cate-o cantare,care ma face sa ador pe Domnul ,cu ochii inchisi,sa nu ma distraga nimic.

    Aveti dreptate,numai burdufuri vechi,ponosite,captusite cu idei omenesti,cu ravna fara pricepere..cum sa pluteasca liber Duhul?
    Doamne eu iti multumesc,pentru ceea ce se scrie aici,pentru duhul Sfant,care vrea sa inviem de la moarte spre viata,,,,

    Inchei dorindu-va in 2009,sa faceti parte toti,dintr-o biserica adevarata,si
    eu si familia mea.
    Doamne da-ne izbanda!
    Da-ne curajul sa facem din adorarea Ta,o indeletnicire adevarata.

    cu dragoste sfanta,,,,sa ne rugam pentru a schimba acest rau mare…

    Apreciază

  13. vesteabuna spune:

    Draga sora Elisa
    ma bucur ca v-ati gasit un loc in care Duhul lui Dumnezeu are libertate sa lucreze prin toate madularele. S-ar zice ca trupul se poate manifesta neincorsetat, nelegat.
    Viata noastra noua invie dupa moartea noastra veche, dupa moartea impreuna cu El. Asa primim Duhul, ne facem una cu El printr-o moarte asemanatoare cu a Lui. Fara pocainta, zdrobire, mahnire, cercetare de sine, framantare, zbucium, dorinta aprinsa, nu devenim Una cu El si nici una unii cu altii. Ramanem „tzeposhi” cum se ruga o sora pe-aicea ieri.
    Drepturile crestinului, (asa cum erau drepturile omului) sunt destul de largi ca sa ne permita partasia neingradita cu toi cei „rastigniti impreuna cu El”. Paznicii invataturilor incepatoare nu respecta aceste drepturi si vor sa ne intoarca la robie.
    Dar noi scapam ca pasarea din latul pasararului,… ce bine ca pasararii n-au aripi.
    Ma bucur de bucuria voastra.
    De cate ori trec prin Banat (de cateva ori pe ani in ultimii ani) drumul meu trece prin Otelu Rosu, Caransebes, Paltinis spre Resita…etc. De cate ori trec pe acolo ma gandesc la dvs.
    Mult Har!

    Apreciază

  14. elisa spune:

    Daca ne anuntati poate treceti pe la noi,il cunoasteti pe fr Petrica Gaina?
    un om simplu si traitor,traitor adevarat.Isi ia toate drepturile pe care ni le-a dat dumnezeu,face ungerea cu ulei,desi e baptist,dar nu este incorsetat…crede in profetii,face profetii…
    Da,noi nu mai suntem robi,suntem fii,de aceea sa nu mai fim robii nimanui.
    Daca veniti de la Cluj,treceti prin Otelu,Maru e la 10km de otelu…treceti prin Boutari,unde sta fr.Petrica( a fost bun prieten cu fr Moldoveanu N. si are trasaturi de sfant,,tare smerit
    Ma gandeam ca este cunoscut prin marturia sa,da,am vazut cum lucreaza Duhul pe viu,ca de vorbe,slova care ucide eram hipersaturata,te indeamna la rugaciune,la cantare,la indemnuri,sau descoperiri,,dar totul era asa neobisnuit,,nu predica nimeni,dar cand Domnul le pune un cuvant,un indemn,o fac,simplu,smeriti,nu cu emfaza…(ca ce pastor sau predicator sunt eu…)
    Un tanar a avut cancer,a postit 12 zile,am inteles ca s-a vindecat,,,dar ca sa va spun ceva,mai mult pt.draga de Viorica,care are copii,nepoti.

    In adunarea unde este acest tanar,fratii,sau surorile,,,au spus sa i se spuna tanaruluibsa nu-i mai sarute,odata ,da,dar acuma nu tot mereu,,,

    Nu stiu cum nu le-a zis fr Petrica:”fratilor,voi vreti in cer? voi nu sarutati pe frati,ca apostolul Pavel,dar nu sunteti in stare sa primiti o sarutare sfanta.Asta e adunarea ,era baptista.
    Cat putrezicune,pai dupa 12 zile de post esti usor ca un fulg,zbori,nu stii cum sa-i mai iubesti pe toti,,,
    Vai,bieti sarmani membrii…Domnul sa aiba mila,sa ne rugam sa se faca o scuturare de jugul robiei.

    Cand mai treceti,poate ma anuntati cu o zi inainte,mai plec la caii lui fiul meu..la 7 km,Iaz,,,treceti pe acolo,,,inainte de Caransebes este…sa stiu,,,mi-ar fi drag sa stiu cine m-a certata la inceput .🙂
    nu..glumesc…mi-s dragi toti fratii care vor sa traiasca cu Domnul Hristos.
    Multa pace sfanta!har si bucurie in Domnul.

    Faca Domnul din noi un rug aprins,sralucitor,folositor si trainic,in prezenta si mainile lui Dumnezeu

    .0727793720

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s